Andre Kel Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Hallo, Ben een Luxman M-07 op het spoor. Stamt uit 1990 en moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 dit voorlopig kenne vinden http://www.classicaudio.com/value/lux/ maar staat alleen M-02 M-05 M-12 bij waarde m-05 M-05 Amplifier 1984-1988 $ 3300.00 nieuw waarde nu N/A http://www.audioinvest.no/luxman/products/ staat die ook niet bij deze gaat ook tot M-03 M-05 http://luxman.fotopic.net/c16237_1.html deze M-03 M-05 http://www.massto.nl/Luxmanframe.html hoe ziet tie er uit? zelf met diverse zoekmachines niet te traceren tot nu toe wel japanse site maar daar kan ik geen hout van maken, met al die rare tekens en zo dus denk dat de M-07 alleen voor de japanse thuis markt was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Dit model is gewoon in Europa leverbaar geweest, maar dat was al in de tijd dat Luxman richtig de afgrond ging en daardoor wat importeurs verloor door gebrek aan vertrouwen in het merk. Volgens mij kostte deze eindversterker meer dan 5000 euro. Ik moet er wel ergens een folder van hebben, maar mijn collectie is nog niet gesorteerd, dus ik heb niet zo veel zin om te zoeken. Ik heb - zoals je zult begrijpen - geen ervaring met het geluid. Wel met dat van de M-03: dikke zware versterker met enorme voeding en koeling. Zeer dynamische klank, maar onrustig hoog. Dat laatste ging irriteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Richard dit is hem dus Luxman DA-07 Digitaal/Analoog-omzetter van het allerfijnste. Verkoopprijs in 1989: NLG 22.000,-- dus geen m-07 http://www.massto.nl/Luxmanframe.html en dan de 7de van onder ziet er exact hetzelfde uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 14 september 2004 Author Report Share Posted 14 september 2004 Hoi, wat ik weet is dat ie heel veel op de da 07 lijkt qua uiterlijk. En het was toen ook een hele dure. Maar wil er graag meer over weten voordat ik weer naar duitsland rij. De L540 weet daar iemand trouwens iets van? Effe reageren. kan nou niet zeggen dat ik mijn M03 zo onrustig vind in het hoog. moet er wel bij zeggen dat ik er twee heb en op bi-amp staan. Misschien dat dit het allemaal wat rustiger maakt. Groet, Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 de L 540 is ook een goede versterker evenzo de L 560 ik zal het wel eens ff aan JK Akoustic vragen perslot heeft J K bij audioscript gewerkt in de early days en weet daar denk ik wel veel van gek eigenlijk dat er nagenoeg helemaal niks over de M-07 is te vinde behalve dan zijn evenbeeld de DA-07 buy the way in die tijd maakte Luxman zeer goede kwaliteit en niets anders dan kwaliteit voor mij was deTOP de serie CL-360 met de MQ-360 resp voor eind (buizen) versterker eigenlijk lijkt me de M-07 geen slechte keus want is een component uit de topjaren van luxman ben wel bevoordeeld als fan van LUXMAN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Ik heb alle Duitse Luxman brochures eens doorgenomen, maar geen M-07 te vinden, wel M-06 en M-08. Wellicht is de M-07 door iemand priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 15 september 2004 Author Report Share Posted 15 september 2004 Hoi richard en anderen natuurlijk, De M06 en M08 ken ik weer niet. Heb je daar wat voorbeelden van. Ben een beetje op zoek naar iets "nieuws" of beter anders. Wil eigenlijk geen moderne versterker. Klinken me te gejaagd, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Het relaxe van een oudere amp vind ik wel prettig en de Luxman klank bevalt me erg goed. Laat me eens weten waar je die andere twee gezien hebt. M07 moet 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Andre kwoot: M07 moet 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 16 september 2004 Author Report Share Posted 16 september 2004 Hoi LuxmanL81, Inderdaad erg leuk dat speuren naar oude luxman spullen. Domme vraag misschien. Maar op de afbeelding, is dat een L81? Ik ken 'm niet. Zoals ik al eerder zei ben op zoek naar iets anders. Maar weet dus nog niet welk type. L540 blijkt ook een goede versterker te zijn. Vraag me alleen af in hoe verre die mijn Matrix 801 beter gaan aansturen dan die dubbele M03 die ik nu heb. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 Nu we het toch over Luxman hebben . Wie van de heren is hier bekend met de Voor en eind combinatie van Luxman M150 . Kan hier jammer genoeg niks van vinden . Wie heeft de eind of de hele combinatie al eens horen spelen of zelfs in zijn bezit . Elke informatie zou welkom zijn. Alvast bedankt MVG Luxman . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 Werden geleverd zonder handdoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 http://luxman.fotopic.net/p387439.html Andre de achterste is de L80 en de voorste de L80V de L81 is hetzelfde als de L80 echter met 5 watt meer vermogen dus 50 ipv 45W en richard wat een fantastische shot ,wat maakte die gaste toch aparatuur water loopt je de mond uit ik zit nog steeds te mukke omdat ik er geen plaatjes bij kan krijge (iemand heeft ooit dat verteld ,maar ik ben het kwijt) wie heeft de plaatjes van de CL-360 en MQ 360 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 wie heeft de plaatjes van de CL-360 en MQ 360 Die staan op mijn site massto.nl bij overig/other marks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 Richard da wist ik al maar ik bedoelde om ze hier te laten zien............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 Richard bedankt voor je (brochure ) foto's van de M150 . Is toch wel mooi spul die Luxmannen . Misschien dat ik die M150 ga kopen . MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 17 september 2004 Author Report Share Posted 17 september 2004 Dag heer Richard en heer Luxman. Wat vind ik dit heerlijk maar ook tegelijk frustrerend. Waarom dat laatste, nou, als ik die C06 en M06 zie dan loopt het water me in de mond of mischien in de oren. Wat een mooie bakken! Zou willen dat die me ergens werd aangenboden, ongelooflijk. Inderdaad Luxman, wat maakte die gasten toch mooie dingen. Zeker in die tijd. Zie dat die M08 langzaam op de huidige serie gaat lijken, heb die zelf nog nergens gehoord maar krijgen niet overal de goeie kritieken. Ken de 06 serie oook niet maar dat ziet er (sorry) geil uit. Heb je daar ook specs van, zijn die ooit ergens getest (shit hier moet een vraagteken staan maar dat weigert m Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 Beste Andre het klopt mbt oude Luxmannen te vinden ,schijnt dat iedereen dat voor zich zelf houdt Af en toe kom je wel iets tegen via de 2 de hands sites maar dan heb je het ook gehad ( vaak toch steeds hetzelfde aanbod , als je begrijpt wat ik bedoel . Waar ken ik die tekst toch van ?). Zelfs op Ebay.de. is het aanbod minder geworden ,voor 2 jaar was er erg veel van Luxman te krijgen waaronder van die echte pronkstukken (wel pittige prijzen ) .nu hebben ze vaak nog maar 1 pagina . Gisteren nog een de photogallery ( fotopic.net ) doorlopen prachtig spul Ga binnenkort voor een week of 2 naar Belgie (Antwerpen ) zij kennen veel van die marktveilingen en van die kleine second hand winkels, ook buiten Antwerpen en natuurlijk de straatmarkten niet vergeten . Kijken of ik daar nog iets kan vinden mbt Luxman , of evt andere Hifi . MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 Werden geleverd ook zonder handdoeken... en dan het gewicht C 08 25 kg M 08 42 kg .........en het blijft toch een lust voor het oog .......... pee es het copiejeren van de plaatjes heb ik onderde knie Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 De top CL-360 en de MQ-360 tis en blijft mooi ( bedankt richard voor het archieveren van de luxman plaatjes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 22 september 2004 Author Report Share Posted 22 september 2004 Hoi Luxman, wil je ons op de hooget houden over je bevindingen in Antwerpen? Ik ben een s gan kijken op fotopic.net, mooie plaatjes. Wat ik jammer vind, of ik doe iets fout dat ik de folders met tekst niet leesbaar krijg. Zijn te klein en als ik ze vergroot worden ze ook niet leesbaar. Vind het ook leuk om wat specs te lezen (niet dat deze iets zeggen maar het blijft leuk). Vraag me iets af, men heeft het vaker over de goede tijd van Luxman. De een zegt dat ie tot de jaren '80 duurde de ander heeft het over later +/- 1990. Zelf had ik het idee dat het roer langzaam om is gegaan toen ze met de modellen als de C-383 en de M-383 uitkwamen. Maar volgens mij komt de C-06 M-06 ook nog uit die tijd. Weet iemand ook iets meer van het uitbranden van de oude Lux fabriek? Iemand vertelde mij dit laatst. Groet en blijf mooie plaatjes sturen! Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Andre als ik iets mocht tegenkomen van Luxman als ik in Antwerpen kom zal ik dit zeker laten weten . Hopelijk kan ik daar iets opdoeken (mag niet te veel kosten natuurlijk . Maar ik weet dat daar elke week de Vrijdagse markt wordt gehouden , en dit is kopen als op een veiling (opbod ) ben daar wel eens vaker geweest en vaak gaan hifi aparatuur maar ook andere electro of zelfs bankstellen en ga zo maar door voor heel weinig weg . Dus vandaar dat ik stille hoop heb Maar het hoeft niet perse alleen Luxman zijn hoewel ik daaraan de voorkeur geef . Ik heb juist nog eens geprobeerd bij photopic.net en als ik de gallery open en iets uitpik met tekst kan ik dit gewoon vergroten door onderaan op Fullzise te klikken en alles wordt duidelijk groter en leesbaar . Lukt dit niet bij jou ? kun je nog altijd de gewenste foto met tekst evt in pdf formaat bekijken (deze optie staat er ook bij ) moet je wel het vergroot systeem gaan gebruiken op je PDF site . Maar ik denk dat je misschien iets fout heb gedaan , probeer het nog eens door de Fullzise optie te gebruiken . Mooie foto's op die site . Over de historie mbt tot die brand kan ik je jammer genoeg niks zeggen . Moet eerlijk zijn ben in feite sinds 2 jaar pas aan mijn Luxman a 384 versterker , wou eigenlijk Vincent kopen of Marantz , maar toen ik hoorde dat deze Luxman te koop was wist ik al snel deze wou ik wel hebben . Heeft mij uiteindelijk geen cent gekost want ik kreeg hem cadeau . sindsdien ben ik eigenlijk verkocht aan Luxman , mn de oude beestjes ( buizen ). Wou zelfs een buizen cd speler kopen op Ebay .de , maar de prijs ging daar continue omhoog dat ik uiteindelijk ervan heb afgezien . Maar een cd speler van Luxman krijg ik zeker nog . MVG Luxman . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 jaja, die luxman versterkers weten wel wat. 1n 1978 zag ik vor et eerst een prachtige Luxman vv/ev combi, en toen wist ik het al, op 1 dag zou ik ook een luxman op de plank krijgen.... Dus in 1983 eerst een L-410, en 2 maanden later ingeruild (gesloten beurs) op een L-510, en daar heb ik 8 jaar lol van gehad, maar in 1992 viel ik toch een Kenwood L1000 voor/eind combi. Dus de L-510 in de achterbak, en op naar KurversHiFi in voorburg. De L510 werd ingeruild (800 piek), en toen ik de Lux uit de achterbak haalde, en de late middagzon op te stond schijnen, dat beeld vergeet ik nooit meer, eigenlijk had ik meteen al spijt. Ok, in 2000 stond er bij RUAD in Adam een L-540 in de etalage, een echte LUX met houten omkasting e.d. , en binnen 3 minuten wist ik het, die is voor mij !!! Dus de Kenwood werd vervangen voor een L-540, en daar heb ik nog geen spijt van. De Kenwood heeft zeker kwaliteit, maar voor mij klinkt hij in vergelijk met de L-540 te analystisch. verder was ik toch al bezig terug te keren in het analoge, dus de phono-pre van de L-540 was ook te mooi om te laten staan. luxman: aristocratische hifi uit japan. Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 22 september 2004 Author Report Share Posted 22 september 2004 Hoi allen, Ben even op zoek geweest en heb naar stereoplay gebeld en gevraagd of ze de M-07 ooit in de test hebben gehad. Kreeg een zwart wit copie van de test waarin gelijk de L-540 ook getest wordt. Hou je vast de M-07 koste in 1990 20.000,- mark! Kwam zeer goed uit de test, als het beste wat in die tijd te krijgen was. L-540 koste overigens dik 6.000,- mark en was de accuphase killer van toen. Even terug naar de M-07, dik 2x 100 watt in klasse A op 8ohm. Goede dempings factor, koel ventilatoren, kennelijk voor toen de beste transistors en nog veel meer. Maarja nu moet ik 'm nog horen. Helaas is het 260km enkel en ik weet dat het ding de mooie houten kap niet meer heeft. Twijfel dus, maar hij heeft 'm denk ik voorlopig toch niet verkocht. Alex, hoe klinkt die L540? Zie 'm in de buurt van eindhoven te koop staan. Weet niet of ik er op vooruit ga ten opzichte van m'n C03 M03. Weet iemand er meer over. Zal m'n vriendin blij mee zijn. ! versterker i.p.v 3 elementen. Groet, Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Beste Alex. In de Stereoplay 25 jarige jubileum uitgave van 2003 . Wordt ook bv de L.410 uit genoemd schijnt dat dit deze L.410 .100.000 x is verkocht . weet helaas niet wat hij toen koste maar schijnt dat in deze prijsklasse van versterkers de Luxman het hoogst aantal verkochte versterker was in 1983 . MVG Luxman . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts