Jump to content

Luxman M-07

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hallo luxman liefhebbers,

Ik ben ook een luxman-liefhebber. Veel ervaring met luxman heb ik nog niet maar is heb gehad:

- een L30 geintegreerde versterker (klein maar erg mooi en goed klinkend)

- een R1500 receiver (viel een beetje tegen)

Momenteel speel ik echter (al langere tijd) met een luxman MQ-3600 (of eigenlijk een Luxkit A3600) buizen eindversterker. Echt geweldig mooi, zeker in combinatie met mijn Tannoy Berkeleys.

Even over de M-07. Het klinkt als een super-eindversterker, met een geweldig hoge nieuwprijs. Toch zou ik zelf gaan twijfelen als de houten kap ontbreekt en sterker nog, als het een 110V versie is. Natuurlijk kun je een converter kopen, maar ik verwacht dat de M-07 redelijk veel Watts trekt. Dan moet je al snel een hele dikke (en dure) omvormer kopen. Daarnaast weet ik niet of dit consequenties heeft voor de geluidskwaliteit. Maar goed, dat is mijn idee.

Is een luxman M-05 geen optie (te koop op hifi.nl)?

Groeten,

Audiolover

Hallo,

Je hebt wel een beetje gelijk audiolover, zonder kap, 110volt (omvormer levert ie er wel bij) maar dan nog. En stroom vreten doet ie zeker, is een klasse A bak. En nog altijd 2000pleuro is nog steed 4000 mark na 14jaar begin ik me nu te bedenken. Ik twijfel..... en men zegt twijfel is nee......hmmm. :(

Luxman, Alex, ik weet dat de L410 in de prijsklasse van 1000 mark toen de best verkochte versterker was en ook wel een van de beter klinkende vertserkers.

Ik kan geen M-05 vinden 2e hands anders was ik wel gaan kijken. Net als die 06 set. Alex hoe klinkt die L540? En heb jij de C-03 M-03 wel eens gehoord?

Richard heb jij specificaties van de C-06 M-06? Vind 'm erg mooi maar zal wel nergens te krijgen zijn. :angry:

Groet,

Andre. Die nog altijd blij is met wat ie heeft maar toch ook beter wil. :D

Ahum, sorry hij staat er wel een M-05. Heb al een mailtje gestuurd. Ben benieuwd. Vind 'm qua uiterlijk eigenlijk niet zo mooi als M-03, 06, 07, maar ok ik ga er natuurlijk niet een hele dag naar zitten staren :blink: . Weet iemand in welke tijd deze versterker gemaakt is? van ... tot ...? Groet, en wie weet,

Andre.

hoho, daar ben ik al weer ....

ok, toen ik in 1992 een andere versterker-set wilde aanschaffen, waren er 3 gegadigden in mijn budget, de pioneer c73/m73, de luxman C03/m)3 en de kenwood L1000 set.

de kenwood-set had een sterk "accuphase" karakter, en speelde toen mijn L-510 echt voorbij.

Toen ik een aantal jaar geleden deze L-540 vergeleek met de kenwoodset, viel mij toch het wat meer analoge karakter, samen met kracht en precisie op.

ik heb thuis meerdere keren geswitched tussen de L1000 en de L540, en de L540 heeft uiteindelijk meer overtuigd.

ik heb onderhand wel de speaker-relais moeten vervangen, maar dat kostte me ook niet de kop (bij apparatenreparatie.nl , echt een goed bedrijfje)

als je deze L540 goed bekijkt, val je gewoon voor de perfecte en duurzame bouw van deze 24 kg zware baby.

en 2eHands ? ik betaalde toen 2300 gulden, heb ik geen dag spijt van gehad.

ik speel trouwens met 2 KEF R105/3 speakers

Vergeet de M-02 niet! Ik heb ook een tijdje de M-03 gehad, maar vond hem erg onrustig in het hoog. Dat werd op den duur erg vervelend. Ik heb nu een Sony meerkanaals eindversterker en die klinkt veel rustiger dan de Lux. Maar ik heb ook ooit 2x M-02 gehoord (in mono) en die is met meer liefde gebouwd dan de M-03! Die klinkt dan ook erg fraai. Ik gebruikte zelf de M-03 samen met de C-05.

Heb een tijdje geleden een L200 amp gekocht op de rommelmarkt voor 12 euro, gewoon voor de gein. Thuis meteen openmaken natuurlijk. Eerst even de stofzuiger erop :P Dan valt me als leek op dat op sommige dingen wel bezuinigd is, de imposante knoppen blijken van plastic te zijn :D maar er zit wel een flinke voeding in en dito elco

Voor alle Luxman liefhebbers....

De eigenaar van Audio Oss (0412 626260) was vroeger vertegenwoordiger van Luxman apparatuur.

Nu is het zijn hobby. Ik denk dat hij errug veel van Luxman weet....

En van andere apparatuur ook.....

:)

Zo zie je maar wat een topic ons allemaal wijzer maakt. Heb ook een test gelezen van mijn (lieve) C-03 M-03. Hier komt uit dat de C-03 wat pittig in het hoog kan zijn maar ook erg precies. M-03 was met toen (1988) erg over te spreken en zijn ze als test versterker gaan gebruiken.

Ach ik doe het rustig aan. Denk dat ik eens voorzichtig hier en daar weer ga luisteren. Is hoe dan ook alyijd leuk om te doen en je leert er weer wat bij. Groet,

Andre. ;)

Hoi,

Soms wordt ik wel eens aan het twijfelen gebracht. De een zegt dit de ander weer dat. Mijn eigen oren zeggen dat het lekker klinkt! Maarrrrr, dan hoor je, je moet een M-05 kopen of die zegt weer je moet de voortrap vervangen. Het jammere is dat je dat niet zomaar even doet (financieel). Moest eigenlijk de mogelijkheid hebben om te proberen! Denk zelf dat ik met de eind versterkers niet slecht zit. Met de voortrap ook niet maar heb het idee dat die onder doet voor z'n eind broeders.

nou zijn we veranderd van M-07 naar m'n eigen set verdrie. ga die M-07 niet kopen maar dat had ik al gezegd. Te veel handicaps, geen houten behuizing meer, 110volt en toch nog 2000

• 3 weeks later...

Nou heb ik toch nog een vraagje aan Richard Kruizinga.

Weet jij hoe die C08 en M08 waren? Hoe duur waren die dingen ongeveer en uit welke tijd stammen ze. Op ebay staat nl een C08 te koop. Wat zou uit eindelijk een mooie prijs zijn. En nu eigenlijk de domme vraag is ie beter dan de C03? Want duurder en nieuwer wil niet altijd zeggen dat ie ook beter is. Smaak daar gelaten. Groet,

Andre