Jump to content

Dagboek van een herdershond

Joboton
 Share

Recommended Posts

Gisteren bij de bekende drogisterij aangeschaft: een dubbel DVD met Dagboek van een herdershond. Een van de betere TVseries uit de jaren '70 met o.a. Ko van Dijk, Jo de Meyere (nu John Nauwelaerts in Flikken) en Rudi Falkenhage. 432 minuten (!) voor 16 Euro. Ongelofelijk!

Gisteren bij de bekende drogisterij aangeschaft: een dubbel DVD met Dagboek van een herdershond. Een van de betere TVseries uit de jaren '70 met o.a. Ko van Dijk, Jo de Meyere (nu John Nauwelaerts in Flikken) en Rudi Falkenhage. 432 minuten (!) voor 16 Euro. Ongelofelijk!

Wou je die in

Wou je die in

Wou je die in

Die serie kan ik me herinneren als heel goed. Dat is ook de reden dat ik de DVD's gekocht heb. Ik kan me best voorstellen dat latere generaties er niets aan vinden. Maar ik vind het leuk om een iemand als Ko van Dijk nog eens terug te zien (en nog een paar andere hele goeden uit die tijd). Ik ben er heel blij mee en wellicht anderen ook. Wie heeft die serie vroeger gezien?

Joboton,

Mijn reaktie was zeker niet bedoeld als commentaar op de serie.

Ik heb vroegah ook met veel plezier naar deze serie gekeken.

Enno, die zich ineens erg oud voelt (of is dat nu de griep?)

Die serie kan ik me herinneren als heel goed. Dat is ook de reden dat ik de DVD's gekocht heb. Ik kan me best voorstellen dat latere generaties er niets aan vinden. Maar ik vind het leuk om een iemand als Ko van Dijk nog eens terug te zien (en nog een paar andere hele goeden uit die tijd). Ik ben er heel blij mee en wellicht anderen ook. Wie heeft die serie vroeger gezien?

Ko van Dijk was

Beste Spido,

Zou het niet kunnen zijn dat dat nu juist zijn slechtste creaties waren? Ik herinner me Ko van Dijk als een goed acteur, maar ging hij op het laatst niet lijden aan een soort "Gaaikema-syndroom"? Die was in het begin verbazend geestig maar ging op het laatst zichzelf spelen, koketteren met zijn olijke gezicht. Hetzelfde vond ik van Van Dijk, die speelde op het laatst Van Dijk.

En een beetje bezijden de realiteit was de serie inderdaad. Maar ja, vergeet niet dat in de jaren zeventig het Rijke Roomsche Leven bij grote delen van de bevolking nog volop leefde.

Bij wijze van experiment zou je de serie moeten laten overmaken door bij voorbeeld iemand als Van Gogh, en dan compleet met in jongensplusfourgraaiende

kapelaans en massasc

Beste Dick,

Nou,'t mag van mij ook wel wat subtieler: een vervolgserie, bijvoorbeeld, waarin Erik Odekerke - uitgetreden priester, thans in diepe zonde samenwonend met Mythe (zo heette het wichtje toch?) - op zoek gaat naar zijn in het geniep verwekte en in een obscuur opvanghuis voor ongehuwde moeders in Belgi

Beste Joboton,

Jij weet niet wat ik ga doen.

Maar ik weet wel wat jij gaat doen:

jij gaat kijken naar "Dagboek van een Herdershond".

Ik kan dus het nut van mijn tijdsbesteding wel vergelijken met de jouwe.

Want ik weet jouw tijdsbesteding,

Spido heeft van 17 Sep 2004, 12:01:11 tot 22 Sep 2004, 01:34:01 zitten broeden op zijn intelligente reactie. Dat is een erg nuttige tijdsbesteding geweest, zoals hij zelf constateert... <_<

Nou, die krappe vier uur van jou zijn ook niet mis :P

Wat doen jullie 's nachts toch achter de pc :rolleyes:

Dan behoor je toch te slapen (of iets anders ;) )

Met opgewekte groet,

Beste Joboton,

Nee. Honden doen me te vaak aan bepaalde mensen denken...

Niet aan mijn favoriete soort mensen, eigenlijk.

En bepaalde mensen doen me vaak aan honden denken...

Zo wordt in mijn arme verwarde geest de reputatie van de goede honden geschaad door de slechte mensen.

Honden verdienen eigenlijk beter!