target Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Ouwe discussie, maar nu weer actueel want ik heb na het leggen van laminaat 8 spikes over en die wil ik wel eens onder mijn cd en amp plaatsen...maar, met de punt naar boven of andersom? (Spike = Oehlbach conisch) onde = onder min = mijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Is zelf het verschil beluisteren te lastig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
target Posted 14 september 2004 Author Report Share Posted 14 september 2004 Is zelf het verschil beluisteren te lastig? 'kweetniet kan er om de een of andere reden er niet echt uit komen. Ik denk tot nu toe met de punt naar boven, maar dat 'staat' vind ik ook mooier, hetgeen juist geen goede motivatie is om de spikes zo te plaatsten dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Als je toch geen verschil hoort, dan doe je toch wat het mooiste staat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Is zelf het verschil beluisteren te lastig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 spikes staan meestal ( 99%) met de punt naar beneden met als reden het kontact vlak met de vloer tot het minimum te beperken en de spikes onder de sportschoenen ook eigenlijk anders loopt dat ook voor geen meter en op motorbanden en autobanden ook ( alleen aan de bovenkant van het wiel staat de punt weer.........)hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Maak ook de vergelijking met de huidige situatie zonder spikes. Met spikes koppel je je apparatuur namelijk met de vloer. Grtn mj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 spikes staan meestal ( 99%) met de punt naar benedenmet als reden het kontact vlak met de vloer tot het minimum te beperken en de spikes onder de sportschoenen ook eigenlijk anders loopt dat ook voor geen meter en op motorbanden en autobanden ook ( alleen aan de bovenkant van het wiel staat de punt weer.........)hahaha Dat is zo, maar als je met een schoen met een zool van rubber (of waar worden die banen tegenwoordig van gemaakt) gaat lopen op een baan met heel veel spikes heb je net zoveel grip. Is alleen wat minder als je dan valt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 kwoot henrie: Dat is zo, maar als je met een schoen met een zool van rubber (of waar worden die banen tegenwoordig van gemaakt) gaat lopen op een baan met heel veel spikes heb je net zoveel grip. Is alleen wat minder als je dan valt... ik dat geval is je loop snelheid wel met remmende werking ,omdat de rubberzool dan eerst zgn inzakt in de spikes door de druk die je met je benen uitoefend het vlak is dan groter dan als je met spikes op de baan loopt denk ik .................................................................... ow ja henrie heb in een Mazda RX 8 gereden mmmmmmmmmmhhhhhhhhhh gaaf en snel zeeer snel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Volgens mij maakt het allemaal niet uit, of het rack nou gekoppeld wordt aan het apparaat, of andersom. Technisch gezien is het om 't even. Ik vindt trouwens dat hele gedoe over afvoeren van trillingen die dan niet meer terug zouden kunnen grote onzin. Gekoppeld betekend n.l dat de twee delen aan elkaar vast zitten. Trillingshalfgeleiders zijn mij in de techniek niet bekend. Of het zouden schokempers moeten zijn, maar die werken op een veel lagere frequentie (gelukkig). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 kwoot henrie:Dat is zo, maar als je met een schoen met een zool van rubber (of waar worden die banen tegenwoordig van gemaakt) gaat lopen op een baan met heel veel spikes heb je net zoveel grip. Is alleen wat minder als je dan valt... ik dat geval is je loop snelheid wel met remmende werking ,omdat de rubberzool dan eerst zgn inzakt in de spikes door de druk die je met je benen uitoefend het vlak is dan groter dan als je met spikes op de baan loopt denk ik .................................................................... ow ja henrie heb in een Mazda RX 8 gereden mmmmmmmmmmhhhhhhhhhh gaaf en snel zeeer snel Mazda RX-8... Hmmm... Mooi autootje hoor... Nog ff over die spikes. Volgens mij maakt het echt niet uit. Nu zet je af met je spikes aan je schoenen (alleen vooraan) en zak je dus ook wel in het rubber (anders zou je geen grip krijgen). Andersom heeft dus hetzelfde effect Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Met spikes koppel je je apparatuur namelijk met de vloer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Als beide oppervlakten hard en glad zijn, dan maakt het toch niet uit waar het puntje zich bevindt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Als beide oppervlakten hard en glad zijn, dan maakt het toch niet uit waar het puntje zich bevindt? Dabedoelik..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts