Jump to content

vervanging voor mijn B&W dm7 mk11

Heinrich
 Share

Recommended Posts

Ik heb vandaag de chario,s thuis mogen beluisteren. Chario constellation cygnus

Het laag is mooi en snel, oftewel hij gaat diep en is goed te volgen.

Het hoog is mooi en rustig. De detaillering is hoog.

Echter het totaal beeld vond ik ietwat klein neer gezet. Ik bedoel de stemmen staan niet echt op de voorgrond en bij een wat drukker muziekstuk wordt het geluidsbeeld wat iel. Ik bedoel het heeft geen fundament het lijkt wel niet homogeen. (te transparant).

Dit komt natuurlijk ook omdat ik ze vergelijk met een box uit de jaren 70 (B&W dm7).

Deze speakers hebben een stuk minder detail maar veel meer body.

Het geluid komt ook veel beter los van de speakers.

Nu zoek ik dus een box met een body en een klankkleur zoals de B&W,s echter wel met een iets netter laag en meer detaillering.

Kijk eens bij de Engelse merken.

Schot voor de boeg: Quad 11 en 12?

In het verleden heb ik wel eens naar Linn luidsprekers geluisterd. Ik vond ze wat wollig (en dof) klinken. Het waren zeer kleine vloerluidsprekers, type weet ik niet meer. Wellicht ook een idee?

De DM7'ns waren vrij grote luidsprekers als ik me niet vergis.

Ik zou eens bij Klaas Feenstra gaan luisteren...... Ik ken de kleinere Prince niet maar als die in de buurt komt van de King is dit kwa laag denk ik wat je bedoelt.

Verder vind ik de Master 3 een bijzonder mooi klinkende luidspreker, maar misschien boven je budget....???

:)

Allereerst de vraag: Met welke apparatuur speel je, en hoe ziet je kamer eruit (demping, grootte etc.) en daarna adviseren we je wel verder :P

foute smilie ;)

Andere vraag, welke klankleur vind je mooi? Tendens warm of strak analytisch?

Versterker: marantz pm17ki

Cd speler :AH njoe tjoeb 4000

Het geluid wat ik zoek moet warm zijn met een goed te volgen laag en toch ook gedetailleerd met een zijde zacht hoog.

Er is een zelf gebouwde avalon opus te koop , is dat wat?

Of de Infiniy IRS Omega.

vr gr Erik

O ja de huiskamer is van een normaal formaat (rechthoekig). De boxen staan met de achterkant naar het raam toe en de vloer is van hout . Kleedje op de vloer.

Weet niet wat je budget is maar vergeet je oude merk niet. B&W is toch wel een stuk strakker geworden hoor maar heeft daarentegen niet zijn warmte verloren. Er zijn genoeg lekkere modellen van die Gasten. Nieuwe 7 serie, "oude" cdm9nt, nautilus...... Maar oren bepalen.

Andre

In het verleden heb ik wel eens naar Linn luidsprekers geluisterd. Ik vond ze wat wollig (en dof) klinken. Het waren zeer kleine vloerluidsprekers, type weet ik niet meer. Wellicht ook een idee?

Dat is ook mijn ervaring met Linn. Maar ieder zijn meug ;)

(...) Ik zou eens bij Klaas Feenstra gaan luisteren...... Ik ken de kleinere Prince niet maar als die in de buurt komt van de King is dit kwa laag denk ik wat je bedoelt.(...)

Daar kan ik je wel iets over vertellen!

Wat bij de King wordt gedaan door