Jump to content

met zijn allen naar Klaas

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Nee, ik niet. Heb ook niet de intentie om daar te gaan koekeloeren.

Maar om nu zo'n 13 pagina's met het afspreken te vullen hoe naar een paar luidsprekers te gaan luisteren...

Hubertinus

Kop op jongen, niet bij de pakken neer gaan zitten. We trekken je er wel doorheen en alles sal reg kom :D

Die Perfect Performers, dat zijn toch die speakers waarmee ene Puur hier op het forum zo'n miskoop had gedaan? Ik meen me te herinneren dat die jongen zijn wereld instortte toen hij ze thuis had en ze niet zo klonken als hij dacht dat ze klonken.

Het lijkt erop dat ik maar weer eens moet reageren op een PP topic. :(

Ergens halverwege vorig jaar heb ik regelmatige beluistering een paar PP's type King gekocht. Dit omdat ik het een heel erg gemakkelijk en neutraal klinkende luidspreker vond. Een luidspreker die heel goed verschil in opnames en bronnen laat horen.

Bij mij thuis klinkt alles toch iets minder makkelijk en duidelijk en blijf ik een tijdje experimenteren met kabels e.d. Ik kan er niet echt een vinger op leggen waar het aan ligt. Picoso kan dit wel en we komen erachter dat op een fors hoger volume dan ik gewend ben het middengebied verschrikkelijk vervormd. Volgens de fabrikant is dit dankzij gruis in de spleet langs de fasekegel en veroorzaakt door het ambachtelijke proc

Guest Hubertinus
Die Perfect Performers, dat zijn toch die speakers waarmee ene Puur hier op het forum zo'n miskoop had gedaan? Ik meen me te herinneren dat die jongen zijn wereld instortte toen hij ze thuis had en ze niet zo klonken als hij dacht dat ze klonken.

Het lijkt erop dat ik maar weer eens moet reageren op een PP topic. :(

Ergens halverwege vorig jaar heb ik regelmatige beluistering een paar PP's type King gekocht. Dit omdat ik het een heel erg gemakkelijk en neutraal klinkende luidspreker vond. Een luidspreker die heel goed verschil in opnames en bronnen laat horen.

Bij mij thuis klinkt alles toch iets minder makkelijk en duidelijk en blijf ik een tijdje experimenteren met kabels e.d. Ik kan er niet echt een vinger op leggen waar het aan ligt. Picoso kan dit wel en we komen erachter dat op een fors hoger volume dan ik gewend ben het middengebied verschrikkelijk vervormd. Volgens de fabrikant is dit dankzij gruis in de spleet langs de fasekegel en veroorzaakt door het ambachtelijke proc

heren! :)

gisteren avond zat ik nog even met Klaas aan de telefoon,

we gaan dus hoofdzakelijk naar de PP soundstone 30 luisteren.

zeg maar de King in speksteen uitvoering.

en we gaan ook een hoop kletsen natuurlijk :D

Perfect, ik ben erg benieuwd naar die luidsprekers. Die kleintjes deden het in 't laag al zo goed.....

:)

Misschien is het al gezegd hoor, maar wat gaan we met het eten doen? Iedereen op eigen gelegenheid of gaan we met z'n allen chinesen o.i.d.?

Ik vind Chinees, Italiaans, Grieks..... enz.... allemaal goed, de avond is waarschijnlijk nog lang voor ons.... :rolleyes:

Misschien is het al gezegd hoor, maar wat gaan we met het eten doen? Iedereen op eigen gelegenheid of gaan we met z'n allen chinesen o.i.d.?

Ik vind Chinees, Italiaans, Grieks..... enz.... allemaal goed, de avond is waarschijnlijk nog lang voor ons.... :rolleyes:

Wordt er van tevoren iets geregeld dan, of gaan we vol goeie moed naar een restaurant om er vervolgens achter te komen dat er niet genoeg plaats meer is? ;)

Wordt er van tevoren iets geregeld dan, of gaan we vol goeie moed naar een restaurant om er vervolgens achter te komen dat er niet genoeg plaats meer is? ;)

Laten we maar even wat afspreken, lijkt me een goed plan. Iemand suggesties voor tentjes in de buurt?

Klaas zal zijn product wel heftig moeten verdedigen natuurlijk.. ;):P:lol:

welnee,

hij verkoopt geen Quad :)

En hij gelooft niet in exotische bekabeling. Hebben we straks dan wel genoeg om over te zeuren? :rolleyes:

Maarten

PS. Moet ik nog Mendelssohn Orgelwerk meenemen? :ph34r:

Klaas zal zijn product wel heftig moeten verdedigen natuurlijk.. ;):P:lol:

welnee,

hij verkoopt geen Quad :)

En hij gelooft niet in exotische bekabeling. Hebben we straks dan wel genoeg om over te zeuren? :rolleyes:

Maarten

PS. Moet ik nog Mendelssohn Orgelwerk meenemen? :ph34r:

orgelwerk is altijd goed! :D

Guest Hubertinus

16 oktober: Kobus gaat naar Appelscha. 16 pagina's. Ik zal het nog 2,5 dag proberen vol te houden.

Daarna laat ik me verrassen door 16 pagina's recensies. (of meer)

Hubertinus

16 oktober: Kobus gaat naar Appelscha. 16 pagina's. Ik zal het nog 2,5 dag proberen vol te houden.

Daarna laat ik me verrassen door 16 pagina's recensies. (of meer)

Hubertinus

Kobus gaat naar Appelscha... Was Klaas geen roadie in die band?

Ik ben voornemens om in ieder geval een stukje pianomuziek mee te nemen en eigenlijk ook het Stabat Mater van Pergolesi, en uiteraard een symfonie. Iemand bezwaar? Iemand voorkeur voor een symfonie? Het stukje pianomuziek heb ik al uitgezocht :)

Ik hoor het al wel weer. Het wordt vooral klassieke muziek... Prima hoor, maar dan gaan we ook een stukje metal draaien. Ik wil die strakke bassen die de SoundStone modellen naar het schijnt hebben, ook wel eens horen bij stampende riffs. En de rest mag me dan heel raar gaan aanstaren ('dat iemand dat mooi kan vinden...') Hahaha... :D:lol:

Ik was vanavond bij een AES meeting in Hilversum, bij mij om de hoek, dus ik kon niet wegblijven :)

Praatje en demo gehad van de oprichter van Celtic Audio over... <trommelgeroffel>... fasereine speakers! Deze beste man doet het met behulp van actieve speakers, digitale filters en rondom stralers. Goed verhaal, ik vond z'n speakers prima klinken afgezien van een wat nadrukkelijk aanwezig hoog. Jammer alleen dat er denk ik een feedback mee aan het joekelen was tijdens de demo live muziek met 'sound reinforcement'.

Erg benieuwd naar zaterdag! :)

Overigens rade deze meneer aan om materiaal met veel transienten (impulsen) te gebruiken: trommels, trompetten, dynamische stukken voor orkest. Maar ook non-muzikale geluiden zoals een voorbijgaande trein, klokkenspel, iets wat een klap op de grond terecht komt enz enz. Maar ik loop nu misschien vooruit op de test die we gaan doen mbt fasereine speakers...

Heeft iemand de cd die door Manger uitgebracht is om fasereine systemen mee te demo'en?