Jump to content

met zijn allen naar Klaas

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Ik hoor het al wel weer. Het wordt vooral klassieke muziek... Prima hoor, maar dan gaan we ook een stukje metal draaien. Ik wil die strakke bassen die de SoundStone modellen naar het schijnt hebben, ook wel eens horen bij stampende riffs. En de rest mag me dan heel raar gaan aanstaren ('dat iemand dat mooi kan vinden...') Hahaha... :D:lol:

Henri,

Prima idee van wat andere muziek. Evt. kunnen we in de auto dan ook al wat draaien, dan komen we goed ingespeeld en op termperatuur bij Klaas aan.

m vr gr,

Maarten

PS. Ik heb niet zo'n zin om tig pagina's terug te bladeren. Waar verzamelen we in Zwolle?

Ik hoor het al wel weer. Het wordt vooral klassieke muziek... Prima hoor, maar dan gaan we ook een stukje metal draaien. Ik wil die strakke bassen die de SoundStone modellen naar het schijnt hebben, ook wel eens horen bij stampende riffs. En de rest mag me dan heel raar gaan aanstaren ('dat iemand dat mooi kan vinden...') Hahaha... :D:lol:

Henri,

Prima idee van wat andere muziek. Evt. kunnen we in de auto dan ook al wat draaien, dan komen we goed ingespeeld en op termperatuur bij Klaas aan.

m vr gr,

Maarten

PS. Ik heb niet zo'n zin om tig pagina's terug te bladeren. Waar verzamelen we in Zwolle?

Bij het Van der Valk motel. :rolleyes:

Als het om een cd met echt graflaag en plotselinge geluiden gaat, heb ik nog wel iets.

Met deze cd kunnen we pas echt zien hoe laag die PP's kunnen. ;):rolleyes: Dus, bereid je maar vast voor. :ph34r::D

Guest Hubertinus

Heren,

op www.audioforum.be staat een verslag van een luistersessie, waarbij de luidsprekers van de heer Feenstra aan de orde kwamen. Het betreft de Soundstone 30. Stond nu op de front anders onder workshops.

Hubertinus (gaat niet naar Appelscha)

Heren,

op www.audioforum.be staat een verslag van een luistersessie, waarbij de luidsprekers van de heer Feenstra aan de orde kwamen. Het betreft de Soundstone 30. Stond nu op de front anders onder workshops.

wksh%20okt3.jpg

hier gaan we dus naar luisteren :rolleyes:

ben benieuwd :)

Bij het Van der Valk motel. :rolleyes:

Iedereen verzamelen bij het Van der Valk Hotel? Hoe laat?

Groet,

Hans.

!3.00 uur ;):)

Heren,

wksh%20okt3.jpg

ben benieuwd :)

Anders ik wel. ;):rolleyes:

Henrie Gepost op: 13 Oct 2004, 23:04:10

Ik hoor het al wel weer. Het wordt vooral klassieke muziek... Prima hoor, maar dan gaan we ook een stukje metal draaien. Ik wil die strakke bassen die de SoundStone modellen naar het schijnt hebben, ook wel eens horen bij stampende riffs. En de rest mag me dan heel raar gaan aanstaren ('dat iemand dat mooi kan vinden...') Hahaha...

Je zult je met die muziek noch bij KF, noch bij je medeluisteraars geliefd maken, denk ik.

Er bestaat helemaal geen referentie voor de weergave van metal muziek, want die komt bij natuurlijke instrumenten niet voor. Hoe weet je dan of 't goed klinkt of niet?

Ik hoef me helemaal nergens geliefd mee te maken. Maar als Klaas of iemand anders niet wil dat er metal of rock wordt gedraaid dan vind ik dat prima, maar laat hij dat dan nu zeggen. Want dan kom ik dus niet! Ik heb geen zin om de hele middag (en avond?) alleen maar klassieke of andere akoestische muziek die me niet interesseert te gaan zitten luisteren...

Over het wel of niet bestaan van een referentie voor niet-akoestische muziek wil ik hier nu niet weer beginnen. Maakt me overigens ook niet uit, of dat wel of niet bestaat. Het gaat er mij om of ik de speakers voor die muziek lekker vind klinken. Niet of het wel 'live' klinkt (dat wil je helemaal niet in de woonkamer) of 'echt'...

Overigens zal ik de ergste herrie wel thuis (of in m'n cd-mapje) laten en wat licht verteerbaars (metal of geen metal) meenemen. Voor de mensen met al te gevoelige oortjes zal ik maar zeggen... En misschien neem ik ook nog wel een semi-akoestische cd mee, die heel mooi is opgenomen...

Heren,

op www.audioforum.be staat een verslag van een luistersessie, (...)

(...)

Anders ik wel. ;):rolleyes:

Jawel... maar een beetje anders!

Op basis van opmerkingen van mensen met gouden oortjes, bij demonstraties voor de audioclub Oost-Brabant te Vessem (bij Eindhoven) en audioforum Belgi

Henrie Gepost op: 13 Oct 2004, 23:04:10

Ik hoor het al wel weer. Het wordt vooral klassieke muziek... Prima hoor, maar dan gaan we ook een stukje metal draaien. Ik wil die strakke bassen die de SoundStone modellen naar het schijnt hebben, ook wel eens horen bij stampende riffs. En de rest mag me dan heel raar gaan aanstaren ('dat iemand dat mooi kan vinden...') Hahaha...

Je zult je met die muziek noch bij KF, noch bij je medeluisteraars geliefd maken, denk ik.

Er bestaat helemaal geen referentie voor de weergave van metal muziek, want die komt bij natuurlijke instrumenten niet voor. Hoe weet je dan of 't goed klinkt of niet?

Wat een pretenties! Laat de toehoorders toch oordelen over de weergavekwaliteiten van die speakers. Bovendien niet erg netjes om op deze wijze een voorafgaande selectie van van het luistergezelschap toe te passen. Of ben je gewoon bang dat er weer "gruis in de spleet" komt?.

Laat Henrie toch gewoon zijn cd's meenemen. Een beetje speaker en een beetje vent moet daar tegen kunnen. Voorzover ik de PP's heb beluisterd zijn ze overigens het best geschikt voor teringherrie... <_<

PD Gepost op: 12 Oct 2004, 17:02:11

Klaas zal zijn product wel heftig moeten verdedigen natuurlijk..

....Maar hij houdt natuurlijk rekening met "wie 't zegt". (Een electrostatenman die een opmerking maakt over de bas, kun je nauwelijks serieus nemen, bijvoorbeeld!)....

Je moet -waar het de basweergave betreft- juist het commentaar van de electrostatenman serieus nemen. Voor midden- en hoogweergave doe je dat gelukkig al en erken je daar een meerdere. Veel luisteren Spido, veel luisteren! En zet dan ook even de clich

:D (Heavy) metal of rock heb ik ook absoluut geen moeite mee. :)

Gelukkig! Toch nog iemand met smaak... ;):D

Beste Henrie,

Zelfs wansmaak is smaak :P;)

p.s. ik ben geen hard-rock hater :rolleyes:

in principe heb ik een hekel aan metal / hardrock,

maar aan de andere kant .......

een v8 motor met open uitlaat ben ik gek op.

en dat klinkt bijna hetzelfde :P

heeft KF ook mogelijkheden voor LP ???

anders wil ik ook wel wat "anders" dan klassiek meenemen.

Verder vind ik het ook wel leuk als er wat anders dan klassiek gedraait word, klassiek an sing kan mooi zijn, maar verandering van spijs doet eten....

ps: vooral erna in het restaurant :lol:

RonL Gepost op: 11 Oct 2004, 20:44:13

De fabrikant gaat inderdaad zeer serieus om met kritiek op zijn luidsprekers. Ik kan me herinneren dat hij vanwege commentaar op het uiterlijk van de speaker zelfs de koeienvanger heeft weggelaten die er aanvankelijk opzat (een handgreep voor keukenkastjes, uit de IKEA-collectie).

Elke obstructie die direct v

:D (Heavy) metal of rock heb ik ook absoluut geen moeite mee. :)

Gelukkig! Toch nog iemand met smaak... ;):D

Gelukkig is smaak heel persoonlijk :rolleyes:

Ik neem ook de nodige extreme en niet- klassieke muziek mee, ik denk dat iedere deelnemer dat moet doen zodat het muziekaanbod heel breed is :)

Maarreh .... 30cm en dan tot 2kHZ :unsure:

Dan staan die woofers toch met een flink stuk middengebied tegen elkaar in te blerren, met uitdovings of optel-verschijnselen als gevolg :rolleyes:

Een stem zal wel mooi in het midden staan, of niet, of .....

Andr

(...) Wat een pretenties! (...) Laat Henrie toch gewoon zijn cd's meenemen. Een beetje speaker en een beetje vent moet daar tegen kunnen. Voorzover ik de PP's heb beluisterd zijn ze overigens het best geschikt voor teringherrie...  <_<

Beste Ron,

Waar bemoei jij je nu weer mee? Jij zult niet eens van de partij zijn (gelukkig maar!) en nu ga jij zitten vertellen wat Klaas al dan niet moet draaien? Over pretenties gesproken! Wat Klaas draait in zijn eigen huis zal Klaas zelf wel uitmaken, hoor. Als Henrie graag metal wil horen, dan zal dat best wel mogen... eventjes, dan. Niet omdat jij het wil, maar omdat Henrie 't wil. Maar Klaas zal het niet mooi vinden, en sommige anderen ook niet, denk ik. (Wat bezielt de jeugd toch, met dat boenkie-boenkie-boenkie-boenk gedoe? Zijn de Blues Brothers of Queen niet ruig genoeg? In mijn tijd...) Nou, en ga jij nu maar weer effe lekker naar je lekke fietspompen luisteren, Ron.

Sommigen (lees: IK) vinden klassiek ook niet veel aan. Elk wat wils niet waar? Ik heb ook niet gezegd dat ik alleen maar metal wil draaien (wat mijn muziek betreft), maar wel dat ik iig iets van metal of rock wil horen. Is dat teveel gevraagd? Overigens, ik denk dat jij niet half weet hoe melodieus de meeste metal is die ik draai. Hard wil niet meteen zeggen eentonig. In tegendeel zou ik bijna willen zeggen... Maar goed, daar zul je wellicht nog wel achterkomen... :rolleyes: