Jump to content

met zijn allen naar Klaas

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

ik ben al weer terug :D

ff kort, mijn verslag komt later

de chinees had het rustig, we kregen soep van KF, met macaroni in plaats van vermicceli, best lekker :P

het was heel gezellig, en hebben zeer uiteenlopende muziek gehoort, van klassiek tot hardrock :rolleyes:

de rest van mij komt later, daar wil ik eerst ff over in mijn hoofd gaan bomen hoe ik het neer ga zetten.

ik ben al weer terug :D

ff kort, mijn verslag komt later

de chinees had het rustig, we kregen soep van KF, met macaroni in plaats van vermicceli, best lekker  :P

het was heel gezellig, en hebben zeer uiteenlopende muziek gehoort, van klassiek tot hardrock :rolleyes:

de rest van mij komt later, daar wil ik eerst ff over in mijn hoofd gaan bomen hoe ik het neer ga zetten.

Heb geen hardrock gehoord ;) Wel progressive metal en wat later een soort black metal (het beestje moet een naam hebben)... De prog metal was een nummer van Dream Theater genaamd 'Finally Free', van het album Metropolis part 2: Scenes From A Memory.

d76442jiwj1.jpg

Dit viel nog wel in redelijk goede aarde geloof ik ;) Het tweede nummer wat minder. Dat kwam van dit album:

e53195m2htv.jpg

Opeth - Blackwater Park. Om precies te zijn het openingsnummer 'The Leper Affinity'. Alleen Jerry bleef zitten (heeft Andre nog wel een foto van) :D:lol:

Ik ben niet erg goed in het onder woorden brengen van wat ik hoor (of mis), maar ik zal een (korte) poging wagen. Misschien later nog wel wat meer, maar om al vast een idee te geven: De SoundStone 30 ging diep (en strak ook), mooi hoog en mid ook wel, maar niet echt een geheel. Zou dat met de woofer aan de zijkant (die tot 2000Hz doorloopt) te maken hebben? Als tweede hebben we naar de Prince geluisterd. Klonk meer als een geheel, maar had wel een wat scherp/hard midhoog en leek mij tijdens Opeth wat dicht te lopen. Als laatste hebben we naar de SoundStone 20 geluisterd. Die vond ik het mooist. Minder diep laag dan de SS30 maar wel mooi strak en het klonk ook als een geheel. Ik heb zo geen echt slechte punten van deze speaker kunnen opmerken... Of ik 'm zou kopen, weet ik niet. Zou ik er langer naar moeten luisteren met meer muziek die ik ken (en natuurlijk ook in m'n eigen ruimte, die toch wel een totaal andere akoestiek heeft dan de kamer van Klaas)...

Guest Hubertinus

En daarna wil ik weten wie er nou zo'n speaker gaat kopen. En dat is wat, naar ik aanneem, ook de heer Feenstra wil weten. Wat voor rendement heeft zo'n bijeenkomst?

Hubertinus

Speciaal voor Henrie:

henriejerry.jpg

henriejerry1.jpg

:D:rolleyes::D:P

Zo kijk je dus als je naar black-metal luistert :D

Ik heb nu geen puf meer voor een uitgebreid verslag, na het bezoek aan Klaas gingen Hans, Jerry, erik en ik bij Ruud langs, dus dat werd een super latertje voor Hans en Jerry :o

Klaas nogmaals bedankt voor de zeer uitgebreide demonstratie en de vrijheid die we kregen om onze eigen 'muziek' te spelen en natuurlijk de spijzen :rolleyes:

Ruud bedankt, dat je ondanks de persoonlijke ongemakken tijd wilde maken voor ons :D:cool2:

Andr

Ik wil hierbij Spido en Eric bedanken voor de organisatie en Klaas voor de hartelijke ontvangst.

Er staan alvast enige foto's op platenspeler.com voor diegenen die alvast hun luisterindrukken wil opschrijven.

m vr gr,

Maarten

Wil ik mij volledig bij aansluiten. :D Spido heeft zich achter de schermen goed uitgesloofd, :ph34r: want het ontbrak ons aan niets. :rolleyes: Daardoor kon Klaas zich op de gasten concentreren. :D

En daarna wil ik weten wie er nou zo'n speaker gaat kopen. En dat is wat, naar ik aanneem, ook de heer Feenstra wil weten. Wat voor rendement heeft zo'n bijeenkomst?

Hubertinus

Klaas Feenstra is meer bezig met het perfectioneren van zijn speakers en dan is het natuurlijk geweldig als de doelgroep uitzichzelf bij hem komt luisteren :)

Ik kan alvast vertellen dat we moeite hadden om 'door de akoestiek heen' te luisteren, want de grote ruimte speelde behoorlijk nadrukkelijk mee.

Vanwege de grootte van de ruimte lijkt het mij een behoorlijke klus om de galm te verminderen, de harde stenen vloer zou ik als eerste aanpakken met bijv. dikke tapijttegels, zodat de aanpassing niet definitief hoeft te zijn.

Het stuk plafond met de steunbalken zou met dempend materiaal tussen de balken 'glad' gemaakt kunnen worden. De afwerking kan met een ruw oppervlak, als er maar geen nissen in voor komen.

Andr

Mijn ervaring met nissen is geen beste, die zorgen vaak voor een holle klank.

Daarom noemde ik ook een afwerking met een ruw oppervlak.

In mijn souterrain zijn een aantal muren niet loodrecht t.o.v. elkaar geplaatst, ik denk dat dit voordelig is voor de akoestiek.

De ruimte is vrij onregelmatig en wordt verderop steeds smaller, in het smalle gedeelte heb ik de werkplek gesitueerd.

Op het HTforum krijg ik ook steeds adviezen om bijv. gelijkaardige wanden tegenover elkaar zetten, dit m.b.t. reflecties en demping.

Eigenlijk is het vooral voor het aanzicht mooi om alle muren eender af te werken, functioneel hoeft het niet altijd te zijn.

Dit alles met het oog op een meerkanaals opstelling, waarbij je fronts, rears en uiteindelijk ook speakers opzij hebt (7.1 of 6.1).

Andr