jeffrowlanda Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Indien je een budget hebt van zo'n 2.000 tot 3.000 euro voor een cd-speler op de 2e hands markt - waar moet je dan op letten ? Is bijvoorbeeld een WADIA van 6 jaar oud technisch wel beter dan een nieuwe speler van 3.000 euro van een ander merk ? Als het gaat om een top Cd speler valt opvallend vaak de naam van Wadia en Accuphase. Is dit terrecht ? Waarom is een WADIA 301 van een jaar oud rond de 2700 euro 2e hands en zijn er WADIA's van een jaar of 6 oud die rond de 2.000 euro moeten kosten ?? Wat is wijsheid ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Een wadia van 6 jaar oud kan nog uitstekend meegaan met de huidige cdspelers. Zeker de digimasters. Voor dat geld is 2e hands een hele goede optie. Mits je dus een topspeler koopt, zoals een wadia, ml of krell. Natuurlijk is dit terecht dat die vaak worden genoemd, maar een topspeler van een merk wat ook budget spelers maakt kan ook heel erg mooi zijn. Waarom is een WADIA 301 van een jaar oud rond de 2700 euro 2e hands en zijn er WADIA's van een jaar of 6 oud die rond de 2.000 euro moeten kosten ??Omdat die spelers van 6 jaar oud een nieuwprijs hadden van over de 10.000 gulden.Wat wijsheid is? Ik zou zelf voor een wadia gaan, aangezien ik dat wel de beste spelers vind. Combineert zeker goed met Rowland. Ik weet niet of je met een voorversterker draait, maar misschien een W850. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WvR Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 L.S. Onlangs heb ik nog een Wadia 850 gekocht van jaargang 2000. Voorzover te bekijken optisch en technisch in goede staat voor een redelijke prijs.Ze orden aangeboden op www. Audiogon.com;www.highendmarkt.de tussen de E.2200-3500,= Persoonlijk zou ik voorzichtig zijn met zg gemodificeerde exemplaren. Succes WvR Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Wat willen ze er nog aan modificeren dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Hallo, Wellicht is een ML 39 ook een goede optie. Deze cd speler heeft (net als wadia overigens) een zeer goed te regelen analoge voorversterkergedeelte , zodat een aparte voorversterker niet nodig is en dus rechtstreeks op de eindversterker kan worden aangesloten. Groet, Turtle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Een Naim CDX of een Naim CDS (als je die kunt vinden) zijn ook wel goede opties. De CDX kun je ook nog een keer upgraden met een XPS(2) voeding. Wellicht de moeiet waard om daar eens naar te zoeken. Groeten, Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Misschien niet helemaal terzake, maar ik vraag me af of het kopen van een tweedehands cd-speler in zijn algemeenheid wel zo wijs is. Met b.v. een gebruikte versterker heb ik niet zo'n moeite, maar een cd-speler, met mechanica en slijtende onderdelen (loopwerk)...voor mij zo gauw niet, denk ik. Of in ieder geval niet iets wat ouder is dan een jaar. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 Een Naim CDX of een Naim CDS (als je die kunt vinden) zijn ook wel goede opties. De CDX kun je ook nog een keer upgraden met een XPS(2) voeding. Wellicht de moeiet waard om daar eens naar te zoeken. Groeten, Kevin En weer dat gekloot met een extra voeding, waar uit blijkt dat de originele voeding simpelweg te zwak is. Kap toch een met dat gezooi van die aparte upgrade-voedingen. Het zijn dan gewoon echt waardeloze ontwerpen Ik stoor me mateloos aan zulke rot minimalistische insteek van een fabrikant. Je maakt iets goed, of je maakt het niet. Maar niet telkens liggen te zeuren met die upgrade-voedingen. En als je dan de werkelijke reden bekijkt gaat het eigenlijk alleen om de behuizing. Ze willen per se alles in hetzelfde kastje stoppen, ook al past het niet. Ik krijg daar werkelijk slechte zin van Link to comment Share on other sites More sharing options...
merlin Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 sluit ik me bij aan!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 Zelf luisteren is het antwoord. Goed opletten dat het ding er perfect uitziet. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je je droomspeler ziet en dat ze die hebben laten stuiteren. B.v deuk in de bovenkant zo groot dat je er een ei onder een hoek van 45graden mee kan vervoeren. 2e Hands mag zo'n speler voor dat busget helemaal geen krasje of niks hebben, moet er de gebruiksaanwijzin en doos bij zitten. Kijk inderdaad eens goed om je heen. Ook de budget merken bouwen in een prijsklasse boven de 3000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 En weer dat gekloot met een extra voeding, waar uit blijkt dat de originele voeding simpelweg te zwak is. Kap toch een met dat gezooi van die aparte upgrade-voedingen. Het zijn dan gewoon echt waardeloze ontwerpen Ik kan me je gedachten wel voorstellen Sodejuu, maar zo simpel ligt 't niet. De CDX(2) is van zichzelf al een prima speler. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om er zo'n losse XPS voeding op aan te sluiten. De trafo die in zo'n XPS zit is wel dusdanig fors dat ik vrees dat ie er niet meer bij in past in de CD-speler, i.p.v de normale trafo. Het schijnt wel een aanzienlijke verbetering teweeg te brengen, maar ik vind 't wel absurd dat je voor zo'n voeding een paar duizend euroflappen moet neerleggen, terwijl 't niet veel meer is dan een behuzing met een grote ringkerntrafo. Hier een foto van de XPS voeding intern. (de huidige XPS voeding moet 3900,- euro kosten ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 Hier een foto van de XPS voeding intern.(de huidige XPS voeding moet 3900,- euro kosten ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 Een Naim CDX of een Naim CDS (als je die kunt vinden) zijn ook wel goede opties. De CDX kun je ook nog een keer upgraden met een XPS(2) voeding. Wellicht de moeiet waard om daar eens naar te zoeken. Groeten, Kevin En weer dat gekloot met een extra voeding, waar uit blijkt dat de originele voeding simpelweg te zwak is. Kap toch een met dat gezooi van die aparte upgrade-voedingen. Het zijn dan gewoon echt waardeloze ontwerpen Ik stoor me mateloos aan zulke rot minimalistische insteek van een fabrikant. Je maakt iets goed, of je maakt het niet. Maar niet telkens liggen te zeuren met die upgrade-voedingen. En als je dan de werkelijke reden bekijkt gaat het eigenlijk alleen om de behuizing. Ze willen per se alles in hetzelfde kastje stoppen, ook al past het niet. Ik krijg daar werkelijk slechte zin van Zo, dat is er uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 En weer dat gekloot met een extra voeding, waar uit blijkt dat de originele voeding simpelweg te zwak is. Kap toch een met dat gezooi van die aparte upgrade-voedingen. Het zijn dan gewoon echt waardeloze ontwerpen Ik kan me je gedachten wel voorstellen Sodejuu, maar zo simpel ligt 't niet. De CDX(2) is van zichzelf al een prima speler. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om er zo'n losse XPS voeding op aan te sluiten. De trafo die in zo'n XPS zit is wel dusdanig fors dat ik vrees dat ie er niet meer bij in past in de CD-speler, i.p.v de normale trafo. Het schijnt wel een aanzienlijke verbetering teweeg te brengen, maar ik vind 't wel absurd dat je voor zo'n voeding een paar duizend euroflappen moet neerleggen, terwijl 't niet veel meer is dan een behuzing met een grote ringkerntrafo. Hier een foto van de XPS voeding intern. (de huidige XPS voeding moet 3900,- euro kosten ) Groeten, Alco En wat zie je, w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 En wat zie je, w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 En weer dat gekloot met een extra voeding, waar uit blijkt dat de originele voeding simpelweg te zwak is. Kap toch een met dat gezooi van die aparte upgrade-voedingen. Het zijn dan gewoon echt waardeloze ontwerpen Ik kan me je gedachten wel voorstellen Sodejuu, maar zo simpel ligt 't niet. De CDX(2) is van zichzelf al een prima speler. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om er zo'n losse XPS voeding op aan te sluiten. De trafo die in zo'n XPS zit is wel dusdanig fors dat ik vrees dat ie er niet meer bij in past in de CD-speler, i.p.v de normale trafo. Het schijnt wel een aanzienlijke verbetering teweeg te brengen, maar ik vind 't wel absurd dat je voor zo'n voeding een paar duizend euroflappen moet neerleggen, terwijl 't niet veel meer is dan een behuzing met een grote ringkerntrafo. Hier een foto van de XPS voeding intern. (de huidige XPS voeding moet 3900,- euro kosten ) Groeten, Alco En wat zie je, w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts