beunky Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 wat mag zon behringer kosten. Zo'n 500 als ik me niet vergis, inclusief een Sound Evolution modificatie, meetmicrofoon en de hele rataplan zo'n 750. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 Ik heb helemaal geen room correctie nodig. Wat ik bij sommige opname mis is een heel subtiele correctie. Een standje Quad tilt geeft die al. Dat is zo goed van dat ding en ik ben het met Alco eens dat een normale toonregeling alleen maar tot frustaties leidt. Jammer dat zo'n ding niet op de markt is. Maar ja de handel verkoopt liever wat kabels dan een knop. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 de Behringer met meet mic. heb ik ook gehad je slaat de muziek helemaal dood met dit ding ik heb hem met de digitale optie als complete corectie gebruikt en ook alleen voor het stukje van 30 tot 150 hertz en ik vind het verschrikkelijk het is gewoon een grove verkrachting van het geluid je haalt het hele leven uit de muziek en blikt hem in dan liever wat dipjes en piekjes maar wel gevoel in de muziek nu krijg ik natuurlijk te horen dat ik hem verkeerd ingesteld had ik ken het ding van binnen en van buiten en kan hem blind bedienen geloof maar dat ik alles geprobeerd heb gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 de Behringer met meet mic.heb ik ook gehad je slaat de muziek helemaal dood met dit ding ik heb hem met de digitale optie als complete corectie gebruikt en ook alleen voor het stukje van 30 tot 150 hertz en ik vind het verschrikkelijk het is gewoon een grove verkrachting van het geluid je haalt het hele leven uit de muziek en blikt hem in dan liever wat dipjes en piekjes maar wel gevoel in de muziek nu krijg ik natuurlijk te horen dat ik hem verkeerd ingesteld had ik ken het ding van binnen en van buiten en kan hem blind bedienen geloof maar dat ik alles geprobeerd heb gr Robert Beste Tube-300, Ik geef toe dat helemaal recht behoorlijk dood en saai kan klinken. Daarom kun je de doelcurve ook iets aanpassen. Bij tact zijn de standaard doelcurves ook niet recht. Het laag wordt wat geboost en het hoog wat geminderd. Helemaal recht klinkt mij ook te steriel, en je houdt met de meeste systemen geen laag meer over. Echter als je het algehele laag gebied vanf 80 Hz tot naar beneden gelijdelijk een boost geeft, krijg je weer een heel stuk elven terug. echter nu zonder de eentonige pieken die de ruimte altijd hadden. Dat je ineens een stuk emotie mist, als een kamerboost van 60 Hz. +15 dB. mist kan ik niet beamen. Het is even wennen, maar daarna gaat er een wereld voor je open. Ik heb nog nooit zo'n evenwichtig strak en los geluid gehad. OVerigens gebruik ik de UC alleen als processor met een ander DAC erachter. Mijn mening is ook dat een Tact of Behringer het mooiste werkt emt echte fullrange systemen. Je krijgt die emotionele sensatie dan weer helemaal terug, omdat het laag in het onderste region tussen 20 en 35 Hz. helemaal recht en corect wordt weergegeven. Ik heb nu een laagweergave die ik nooit voor mogelijk heb gehouden in mijn ruimte. Zo strak recht en smaakvol. Tot slot. Tact is beter! Hun software en algoritmes gaan gewoon verder, en een Tact is echt in staat fantastische dingen te doen. Waar ik voor 90% tevreden ben met de Behringer, maakt een Tact systeem me voor 98% tevreden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 18 september 2004 Author Report Share Posted 18 september 2004 Waarom allemaal zo negatief over een minimale aanpassing thuis van het geluid, door een goede toonregeling! Voor dat de cd in de winkel ligt zijn ze van af de eerste TOON aan de toon aan het werken met tientallen app., effecten, equalizers, enz enz.! Dus wat maakt het eigenlijk uit die minimale correctie thuis? Get over it! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 waar hebben jullie het over, dit heeft NIETS met muziek te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 de Behringer met meet mic.heb ik ook gehad je slaat de muziek helemaal dood met dit ding ik heb hem met de digitale optie als complete corectie gebruikt en ook alleen voor het stukje van 30 tot 150 hertz en ik vind het verschrikkelijk het is gewoon een grove verkrachting van het geluid je haalt het hele leven uit de muziek en blikt hem in dan liever wat dipjes en piekjes maar wel gevoel in de muziek nu krijg ik natuurlijk te horen dat ik hem verkeerd ingesteld had ik ken het ding van binnen en van buiten en kan hem blind bedienen geloof maar dat ik alles geprobeerd heb gr Robert Beste Tube-300, Ik geef toe dat helemaal recht behoorlijk dood en saai kan klinken. Daarom kun je de doelcurve ook iets aanpassen. Bij tact zijn de standaard doelcurves ook niet recht. Het laag wordt wat geboost en het hoog wat geminderd. Helemaal recht klinkt mij ook te steriel, en je houdt met de meeste systemen geen laag meer over. Echter als je het algehele laag gebied vanf 80 Hz tot naar beneden gelijdelijk een boost geeft, krijg je weer een heel stuk elven terug. echter nu zonder de eentonige pieken die de ruimte altijd hadden. Dat je ineens een stuk emotie mist, als een kamerboost van 60 Hz. +15 dB. mist kan ik niet beamen. Het is even wennen, maar daarna gaat er een wereld voor je open. Ik heb nog nooit zo'n evenwichtig strak en los geluid gehad. OVerigens gebruik ik de UC alleen als processor met een ander DAC erachter. Mijn mening is ook dat een Tact of Behringer het mooiste werkt emt echte fullrange systemen. Je krijgt die emotionele sensatie dan weer helemaal terug, omdat het laag in het onderste region tussen 20 en 35 Hz. helemaal recht en corect wordt weergegeven. Ik heb nu een laagweergave die ik nooit voor mogelijk heb gehouden in mijn ruimte. Zo strak recht en smaakvol. Tot slot. Tact is beter! Hun software en algoritmes gaan gewoon verder, en een Tact is echt in staat fantastische dingen te doen. Waar ik voor 90% tevreden ben met de Behringer, maakt een Tact systeem me voor 98% tevreden. Groeten, Bas dus 10x zoveel geld betalen geeft 8% meer meer muziek. Nou doe mij dan maar een behringer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 Sebastiaan, Heb jij wel eens de simpele Tilt van Quad gebruikt? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 Sebastiaan, Heb jij wel eens de simpele Tilt van Quad gebruikt? Carl Beste Carl, De Tilt regeling was een zeer goede toonregeling. Ook Sansui en Optonica boden toen goedeoplossingen. Bij de laatste kon je selecteren uit verschillende frequentie's. en dan minderen. En uitgeklede parametrische equlizer. Toch zijn deze middelen te beperkt om echte ruimte problemen op te lossen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Hai Sebastiaan, Ik zou de tilt (weer) willen hebben om incidenteel een muziekopname subtiel te corrigeren. Volgens mij is dat ding daar zeer geschikt voor. Als je ruimte niet goed is kan je dat veel beter met plaatsing en demping proberen te corrigeren - dat is mij althans wel gelukt. Is zo'n tilt eigenlijk na te bouwen zodat je hem in de tape lus van een versterker kan plaatsen? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Ik heb toonregeling alleen gebruikt toen ik een pulpversterker met dito speakers had. En dat was heel vroeger Daar moest namenlijk hoog en laag gecompenseerd worden of met loudness worden gewerkt. Ik mis het nu geen seconde. Op de latere versterkers die ik heb gehad hoorde ik ook een klankverslechtering als ik de source direct uitschakelde (philips DFA888 en Arcam delta 90.2). Bij de Arcam zelfs na modificatie van de opamps. Op mijn huidige versterker zit geen toonregeling. Wat mij betreft hoeft het dus niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Toonregelingen zijn waardeloos.Vroeger had je nog keuze uit verschillende filters maar nu is het echt weggegooit geld. De tilt regeling is idd erg nuttig maar nagenoeg uitgestorven en waar zijn de basboost regelaars gebleven die vanaf 20hz werken ipv die domme 100hz pompen! Maar met een parametrische equalizer je kamer akoustiek compenseren, werkt wel heel aardig! De gemiddelde toonregeling is inderdaad niet erg nuttig. Het is vergelijkbaar met het inregelen van een zwitsers klokwerk met een waterpomptang Iedere huiskamerinstallatie zou een parametrische EQ moeten hebben. Met name de highend apparatuur , daar heb je het meeste lol van je EQ tenslotte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now