Jump to content

audiomat

Manus
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb uiteindelijk een DAC aangeschaft als aanvulling op de Harman Kardon DVD25 die ik ook gebruik om cd's af te spelen. Ik kon hem betrekkelijk goedkoop tweedehands op de kop tikken, de Audiomat Tango 2, uit 1997. Welnu, het geluid is er op vooruit gegaan. Nog meer details en een strakker laag.

Mijn vraag is: Kan iemand mij wat meer vertellen over deze DAC?

Al te veel informatie is er niet over te vinden op het internet. Althans in een voor mij begrijpelijke taal.

Alvast bedankt.

Manus

Klopt Hi-Fi,

Maar het gaat mij inderdaad om tests, reviews en dergelijke. Zoals mogelijk in HVT, zoals Ruud zegt.

Groeten,,Manus

Ik weet niet of je deze al had gelezen, maar het gedeelte over de dac is als volgt:

Audiomat Tango

Bij apparatuur uit deze prijsklasse (de CEC-TL 5100 heeft een richtprijs van 58.800,-BEF en de Audiomat Tango kreeg een prijskaartje mee van 48.000,-BEF) zie je dat er doorgaans voor de betere, zoniet de beste componenten wordt gekozen.

Bij het uitpakken doet de Audiomat Tango onmiddellijk herinneringen oproepen aan zijn grotere en duurdere broer de Tempo. Ook hier is de robuuste kast gemaakt van 3 mm dik plaatstaal met een front van 6 mm dik geborsteld aluminium. Wanneer men de Tango van iets dichterbij bekijkt ziet men op de voorzijde een drietal schakelaars, waarvan