Jump to content

Ml of Krell eindversterker

turtlespeed
 Share

Recommended Posts

Beste Turtle,

Sinds een jaartje heb ik een ML335 en stuur daar twee Infinity IRS Omega's mee aan. Ik ben daar zeer tevreden over: buiten grote power reserves en zeer goede controle over de speakers bevalt het geluid van ML me erg goed. Hij is detailrijk zonder analitisch te worden en klinkt warm zonder neuzig te worden. Kortom: erg muzikaal dus. De Krell's zijn in mijn ogen (lees oren) wat analitischer, maar dit is natuurlijk ook weer voor een groot deel afhankelijk van je speakers en je smaak.

Gewoon even een ML 3 serie en een Krell langs elkaar zetten en luisteren lijkt me het beste advies. Welk type (en dus welk vermogen) je precies nodig hebt is ook weer sterk afhankelijk van je speakers. Meestal geeft de fabrikant het ideale vermogen voor je speakers op.

Moeilijk te zeggen, Mark Levinson en Krell bouwen allebei absolute topversterkers.

De 1 zal zeggen Mark Levinson de ander weer krell.

Maar welke beter is, is misschien ook een persoonlijke voorkeur. Ze zullen ook niet allebei hetzelfde klinken, het verschil zal zitten in details, de Mark Levinson zal op sommige punten beter en op andere punten weer minder zijn dan Krell.

Krell staat bekend om een fantastische laagweergave met heel veel 'Slamm'

Zelf draai ik ook met Krell ( KRC-2 / KSA-50s ) en ben een gelukkig mens.

Maar de laatste FPB series klinken nog een heel stuk beter dan de KSA series.

Een kennis van mijn heeft de Wilson Audio Watt/Puppy 5 en die worden aangestuurd door een Krell FPB-700cx en dat is in 1 woord geweldig te noemen.

Kijk gewoon of er de mogelijkheid bestaat om ze allebei te beluisteren en ga gewoon op je gevoel af, kijk wat je prettiger vind klinken en maak je beslissing !

Sucses, Marc ..

Ik heb deze week nog mogen luisteren naar 'n ML 335.... en wel op Magnepan 3.6.

Het enige wat ik op deze set aan te merken was een beetje scherpte in het hoog. Merkwaardigerwijs was dit veel minder na biwiring.

Wat vooral opviel was een weergaloos mooie presentatie in diepte en ruimte. Hier herken je de betere versterkers aan.

Wel moet ik in deze set opmerken dat er bijzonder veel aan de acoustiek gedaan is. Dat brengt meer als het verschil tussen de ene of andere versterker.

:)

• 2 weeks later...

Hallo,

Ik deze topic met belangstelling gelezen nu zit ik op het ogenblik te denken om

in mijn set de eindtrap voor het laag te vervangen zou een ML 332 daar geschikt

voor zijn hij moet kracht en drive geven en controle doet een ML dit.Het middenhoog word versterkt door buizen maar voor het laag heb je gewoon drive nodig vandaar deze keuze.Of is een Bryston 4B ST een alternatief.

Hallo,

Ik deze topic met belangstelling gelezen nu zit ik op het ogenblik te denken om

in mijn set de eindtrap voor het laag te vervangen zou een ML 332 daar geschikt

voor zijn hij moet kracht en drive geven en controle doet een ML dit.Het middenhoog word versterkt door buizen maar voor het laag heb je gewoon drive nodig vandaar deze keuze.Of is een Bryston 4B ST een alternatief.

Beste Tubefan,

Waarom zoveel geld uitgeven aan een ML332 terwijl een Crown K2 een klasse beter laag heeft.

Ik ken jou speakers nu een beetje, en terwijl ik bij je thuis aan het luisteren was, dacht ik stiekem al aan wat een Crown K2 daar zou doen :). Echter was ik in de veronderstelling dat je dik tevreden was met de set zoals die daar stond, dus ik begon maar niet over eventuele upgrades. Lees dit maar eens Crown K2 recensie

Geloof mij op mijn woord. Ik heb toen stad en land afgesleept met een (knalgele :)) Crown K2 en op het laag vergeleken met vele topamps. (waaronder Krell en ML) en ik heb de betere van de Crown K2 nog neit gevonden! Het leuke was ook dat de sceptische audiofiel het steeds met mij eens was, betreft het weergaloze laag.

Groeten,

Bas

Hallo Bas,

Ja eigenlijk ben ik dat ook wel maar de Bryston is al een ouder model dusik dacht daar

is misschien nog wat te halen de rest is gewoon goed wat je hopenlijk ook zult beamen

met de door jou gemodificeerde SA1 als topper.(net zo mooi als een teac?)Dus zodoende dat ik hier wat anders wil maar ik ken de K2 dus helemaal niet maar als jij dat zegt neem ik dat graag aan want je hebt wel een beetje dezelfde mening over hoe een set moet klinken als ik.Maar is er hier in nederland een importeur voor want gebruikt zullen ze er wel niet zijn denk ik.