JeroenKV Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 Wat is hier een goede methode voor?? Ik dacht zelf een bouwmarkt stekkerdoos te beplakken met loodbitumen, dan zou de straling toch aardig moeten afnemen?!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 Wat is hier een goede methode voor?? Ik dacht zelf een bouwmarkt stekkerdoos te beplakken met loodbitumen, dan zou de straling toch aardig moeten afnemen?!? Kun je dan niet beter een aluminium stekkerdoos kopen bij de praxis? Dit heb ik boven ook en werkt prima. Wel heb ik de schakelaar kort gesloten zodat hij permanent aan blijft. Maarten PS. Als je de 50Hz brom wilt afschermen moet je volgens mij behoorlijk dik lood plakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 17 september 2004 Author Report Share Posted 17 september 2004 Wat is hier een goede methode voor?? Ik dacht zelf een bouwmarkt stekkerdoos te beplakken met loodbitumen, dan zou de straling toch aardig moeten afnemen?!? Kun je dan niet beter een aluminium stekkerdoos kopen bij de praxis? Dit heb ik boven ook en werkt prima. Wel heb ik de schakelaar kort gesloten zodat hij permanent aan blijft. Maarten PS. Als je de 50Hz brom wilt afschermen moet je volgens mij behoorlijk dik lood plakken Is 50 hz dan niet af te schermen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 waarom zou je in 's hemelsnaam de 50Hz die uit je stekkerdoos komt willen afschermen, terwijl je in je apparatuur gewoon lekker trafo's en andere componenten hebt staan die lekker weer die 50Hz staan uit te stralen? Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 Ik dacht zelf een bouwmarkt stekkerdoos te beplakken met loodbitumen, dan zou de straling toch aardig moeten afnemen?!? Kun je beter groene stroom nemen, die wordt niet in Franse kerncentrales opgewekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 Ik dacht zelf een bouwmarkt stekkerdoos te beplakken met loodbitumen, dan zou de straling toch aardig moeten afnemen?!? Kun je beter groene stroom nemen, die wordt niet in Franse kerncentrales opgewekt. Je moest eens weten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 17 september 2004 Author Report Share Posted 17 september 2004 waarom zou je in 's hemelsnaam de 50Hz die uit je stekkerdoos komt willen afschermen, terwijl je in je apparatuur gewoon lekker trafo's en andere componenten hebt staan die lekker weer die 50Hz staan uit te stralen? Daniel Het effect van netsnoeren etc. komt toch voor het grootste deel doordat er geen storing van interlinks meer optreed??? Voor de stroomtoevoer maakt een stekkersnoer geen moer uit, want daarvoor zit gewoon draad naar de meterkast en verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 Brom is meestal een gevolg van een aardlus. Vaak is de centraleantennekabel de oorzaak. Trek die er eens uit, is de brom weg dan weet je waar die vandaan komt. Hiervoor zijn ontstoringsstekkers (aarde ontkoppeling) voor te koop. Sodejuu had ook een oplossing met 'n condensator in je CA stekker. Ik weet alleen de waarde niet meer. Wanneer je aan de gang gaat met stekkerdozen, moet je de bekabeling in een ster aanleggen. Dan wil zeggen vanaf de plaats waar de kabel binnenkomt m.b.v. een klemmenstrook telkens met apart draadjes naar elke stekker (of solderen, en goed isoleren). Dus niet doorlussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 waarom zou je in 's hemelsnaam de 50Hz die uit je stekkerdoos komt willen afschermen, terwijl je in je apparatuur gewoon lekker trafo's en andere componenten hebt staan die lekker weer die 50Hz staan uit te stralen? Daniel Het effect van netsnoeren etc. komt toch voor het grootste deel doordat er geen storing van interlinks meer optreed??? Voor de stroomtoevoer maakt een stekkersnoer geen moer uit, want daarvoor zit gewoon draad naar de meterkast en verder. Het gaat bij de netsnoeren om de storing van gsm e.d. die ze oppikken, een kabel die in de grond of in een muur (gewapend beton en/of ijzeren buis) zit, vangt niet veel storing op. Verder zijn goed klemmende stekkers van belang om zo weinig mogelijk spanningsverlies te krijgen, samen met dikkere aders, want je ziet soms bizar dunne lampesnoertjes aan versterkers hangen, die doodleuk (op papier) 2x 300W leveren, dit kan natuurlijk niet goed gaan Mijn ervaring is dat betere afscherming bij netsnoeren een rustiger en stabieler geluid oplevert en een (veel) betere detaillering, ook bij cdspelers. Met goed afschermen bedoel ik niet de Lapp touwtjes, want dat snoer doet afbreuk aan de kwaliteit door de te strakke afscherming .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 17 september 2004 Author Report Share Posted 17 september 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 Welk alternatief zie je dan voor de LAPP??Ik heb geen last van storing etc., maar zoek altijd naar wat te klussen!! Hoe kijk je aan tegen het beplakken van een stekkerdoos met loodbitumen? Een leuk alternatief heeft Maarten bedacht bij www.platenspeler.com, maar vergeet het Conraadsel Het gedoe met loodbitumen vind ik nuttig als je bijv. een cdspeler wilt verstevigen en verzwaren, zodat hij ongevoeliger wordt voor trillingen. Bij een verdeelblok heb ik m'n twijfels over het effekt, afschermen ok, maar loodbitumen aanbrengen Aan de andere kant mag je je ervaring met ons delen, mocht het een hoorbaar effekt hebben Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 Dit is pas een mooi afgeschermde stekkerdoos, maakt gelijk je stroom netjes Erg zware stekkerdoos Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 Erg zware stekkerdoos Kwijk, kwijl. Mis alleen het volgende linkje op de pagina. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 Dit is pas een mooi afgeschermde stekkerdoos, maakt gelijk je stroom netjes Erg zware stekkerdoos Michael Kun je net zo goed een genarator in de kelder zetten, kun je 'snachts ook aan NUON leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Weet iemand hoe je kunt berekenen wat voor model je nodig zou hebben van zo een re-generator ? Ze hebben 3 versies 300 watt 500 watt 1000 watt Ik heb een cd speler en voorversterker van respectievenlijk 36 en 16 watt. Dan heb ik nog 2 electrostaten en een Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Weet iemand hoe je kunt berekenen wat voor model je nodig zou hebben van zo een re-generator ? Ze hebben 3 versies 300 watt 500 watt 1000 watt Ik heb een cd speler en voorversterker van respectievenlijk 36 en 16 watt. Dan heb ik nog 2 electrostaten en een Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 eindversterker moet je sowieso er niet aanhangen dus is het heel simpel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Nu lees hierboven 2x dat het een idee is om de eindversterker niet aan te sluiten, maar dat was nou juist mijn bedoeling. Aangezien die nogal van streek raakt als ik hier en daar wat dimmers aanzet, maar ook soms spontaan nog wel eens wil gaan brommen leek me dit wel een idee om ervoor te zorgen dat het zo schoon als mogelijk zijn stroom zou krijgen. Filters heb ik overwogen maar niet geprobeerd. Lijkt me niet echt een solide oplossing. Een andere versterker kopen is wellicht nog een optie maar dan heb ik misschien wel weer hetzelfde bromprobleem. Wat zou een goed plan zijn in deze ? Alvast dank Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Aangezien die nogal van streek raakt als ik hier en daar wat dimmers aanzet, ... Je kan beter bij de bron beginnen, betere dimmers willen ook wel eens helpen. Hierbij is erg veel rommel op de markt Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Als de trafo van je versterker (mechanisch) bromt, dan heb je een flinke netvervuiling van bijv. een (vaat)wasmachine. Dit soort storingen krijg je met een netfilter niet weg, dan is een (re)generator inderdaad de beste oplossing. Weet je trouwens 100% zeker dat eindversterker zelf bromt en niet een apparaat dat hem signaal levert? Ik wijs hem (de P1000) overigens niet af, maar het wordt wel een dure grap De P500 is vermoedelijk te licht, daarom adviseerde ik om het totale vermogen eens te meten met dat apparaat van Conrad. Je kunt eens advies vragen aan de leverancier van de PSaudio producten, want ik heb mijn informatie ook maar van hun website Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Nu lees hierboven 2x dat het een idee is om de eindversterker niet aan te sluiten, maar dat was nou juist mijn bedoeling. Aangezien die nogal van streek raakt als ik hier en daar wat dimmers aanzet, maar ook soms spontaan nog wel eens wil gaan brommen leek me dit wel een idee om ervoor te zorgen dat het zo schoon als mogelijk zijn stroom zou krijgen. Filters heb ik overwogen maar niet geprobeerd. Lijkt me niet echt een solide oplossing. Een andere versterker kopen is wellicht nog een optie maar dan heb ik misschien wel weer hetzelfde bromprobleem. Wat zou een goed plan zijn in deze ? Alvast dank Michael Probeer je audio eens op een aparte of andere groep (in ieder geval niet de groep met dimmers/wasmachines/koelkasten) aan te sluiten. Heeft bij mij goed gewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Bitumen gebruik je om trillingen te dempen, niet om electrisch af te schermen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Bedankt voor de input Speedy, JSA, richard_1 en paulebappie. Aangeizen mijn vrouw haar auto finaal kort gereden heeft (total loss, heeft gelukkig zelf niets) zal een mooie re-generator er wel even niet inzitten. Maar goed, we zingen het wel uit en gaan maar eens aan de gang met de gebruikelijke zaken als goede kabels en het scheiden van de groepen. Dank Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Bedankt voor de input Speedy, JSA, richard_1 en paulebappie. Aangeizen mijn vrouw haar auto finaal kort gereden heeft (total loss, heeft gelukkig zelf niets) zal een mooie re-generator er wel even niet inzitten. Maar goed, we zingen het wel uit en gaan maar eens aan de gang met de gebruikelijke zaken als goede kabels en het scheiden van de groepen. Dank Michael Oops, dat is even een streep door de (in dit geval voorkomen!) rekening. Als het mogelijk is zou ik er 2 zekeringen in je stoppenkast bijzetten, en vanaf dat punt 2 aparte kabels naar je audio-set. Als je handig bent dan is dat helemaal niet duur. Als je niet handig bent dan kost het inschakelen van een instalateur je nog steeds heel wat minder dan dat stabiliseerding. Groeten Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tifosi Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Het is bekend dat aluminiumtape goed afschermd, is dat wat om de stekkerdoos af te schermen. gr tifosi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts