Jump to content

Wat voor een phonotraps hebben we ?

carl
 Share

Recommended Posts

Niet dat ik van plan heb alle componenten af te lopen met "wat voor een... " maar met analoog is dat wel erg leuk omdat leden vaak in het bezit zijn van wat oudere en vreemdere dingen.

Ik zelf heb een Lehmann Black Kube met een normale voeding. Dat ding heeft een verschrikkelijk goede prijs kwaliteitsverhouding en is muzikaal ook zeer neutraal. Een soort Quad zou ik zeggen.

Carl

Ik ben in het bezit van een Sphinx Phono Equaliser in de Project uitvoering. In een vergelijk (met o.a. de Black Cube en de Trichord Dino) vond ik deze er toch een stuk bovenuit steken. Helaas was/is de prijs daar ook naar.

Transrotor%20Leonardo_jpg.jpg

Alle waar naar z'n geld Ome Henk dat weet je langzamerhand toch wel....

B)

Deze heb ik nu al 3 jaar hier staan spelen. Iets duurder dan de Black Cube, maar een stuk goedkoper dan de Sphinx. Qua sound zit ie dicht tegen de Sphinx aan, alleen dat de Sphinx nog net een grijntje beter klinkt. Ik heb dus een Transrotor Phono.

trans4.jpg

trans1.jpg

trans2.jpg

Alw we het toch over phono trappen hebben. En vraag hierover mijn pre amp heeft een phono trap met MM/MC schakelaar (Rotel RC 980BX). Is het interesant om via een losse phone amp te werken en die op de aux aan te sluiten of is het verstandiger de pre phono trap te gebruiken.

Alw we het toch over phono trappen hebben. En vraag hierover mijn pre amp heeft een phono trap met MM/MC schakelaar (Rotel RC 980BX). Is het interesant om via een losse phone amp te werken en die op de aux aan te sluiten of is het verstandiger de pre phono trap te gebruiken.

Dat ligt er maar net aan hoe goed de ingebouwde t.o.v. de losse phono-pre is...:rolleyes:

Jullie zullen deze wel niet goed genoeg vinden, maar ik heb voor 80 euro de NAD pp2 aangschaft, en ik vind hem voor dat geld prima klinken. Zowel op de MM als op de MC stand. Voor mij een aanrader en dat zijn de Duitse vakbladen met mij eens! :)

AudioBill

Ik ken de PP2 ook en dat ding is voor het geld (bijna voor niks dus) echt en prima pr

Mijn versterker komt uit de tijd dat phonotrappen nog standaard op versterkers geleverd werden.

Een Accuphase e-204, phono mm en mc. Qua instellingen wat beperkter, maar dat overleef ik wel!

Grtn MJ

Ben er nog twee vergeten, op mijn Audio Analogue Maestro (is nog steeds te koop!) zit er ook nog eentje ingebouwd (samen met een Techniks).

En op mijn 30 jaar oude Philips zit er ook nog eentje ingebouwd (samen met een B & O beogram 9000)

En Ruud, ja dat lijkt vreemd maar na het upgraden van mijn versterker zullen langzaam aan ook de andere parts aan de beurt komen, maar op dit moment ben ik tevreden over de NAD pp 2 (samen met de Rega P3) in combinatie met de A. A. Maestro. Tevens geef ik deze tip omdat hij goedkoop en goed is voor veel mensen waarbij de platenspeler eigenlijk toch op een tweede plan staat.

Groetjes AudioBill :P

:rolleyes: Ik heb de symply phono van unison research. :)

En ik zie dat gij ook een hele mooie draaitafel hebt :rolleyes:

Hoe klinkt dat nu bij elkaar? Zeker weinig zin om naar Cd te luisteren?

Het klinkt goed, al is er nog wel wat fine tuning nodig.

Met name het ontkoppelen van de platenspeler van het rack.

Ook de akoestiek van onze kamer is bar slecht, zal daar eerst wat aan moeten doen om het echt goed te kunnen beoordelen.

Wat betreft de cd speler, deze wordt best nog wel een boel gebruikt.

Depeter :)