snesie Posted 17 september 2004 Report Share Posted 17 september 2004 Hallo allemaal, Ik ben van plan om een nieuwe CD-Speler aan te schaffen, aangezien mijn huidige aan vervanging toe is. Na een beetje speurwerk ben ik erachter gekomen dat er verschillende type D/A converters zijn. 16bit, 20bit, 24bit, bitstream, pro-bit, 44khz, 96khz, 192khz, etc, etc. Volgens de specs van mijn versterker beschikt deze over ingebouwde D/A converters (24bit/96khz). Als ik de CD-speler via de digitale uitgang (optisch of digital) op mijn versterker aansluit, wordt de D/A converter van deze speler nog wel gebruikt? Of hebben de CD-speler en versterker convertors niets met elkaar te maken? Thanx!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 september 2004 Report Share Posted 18 september 2004 Als je je cd-speler via de digitale uitgang aan de digitale ingang van de versterker aansluit, dan wordt idd de dac van de cd-speler niet gebruikt. Dit is gedaan om de cd-speler aan een losse (betere) dac aan te sluiten. Of het beter klinkt, ligt dus aan de dac die je gebruikt: is de dac van je versterker beter, dan kun je je cd-speler het beste digitaal aansluiten. Zo niet, dan kun je 'm beter analoog aansluiten. Er is maar 1 manier om erachter te komen wat beter klinkt en dat is zelf luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts