joopus Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 ik heb een recensie geschreven in de review baken, over deze versterker. deze was niet zo positief, dit is nog zacht uitgedrukt. nu plaatsen ze hem niet???????????????? hoe kan dit nu??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 hoeveel regels tekst;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 hoeveel regels tekst;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Joopus kennende een stuk of 5... Voor een recensie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 september 2004 Author Report Share Posted 19 september 2004 hoeveel regels tekst;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Joopus kennende een stuk of 5... Voor een recensie... inderdaad zoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 hoeveel regels tekst;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Joopus kennende een stuk of 5... Voor een recensie... inderdaad zoiets. Het hoef toch maar kort en krachtig te wezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 ik heb een recensie geschreven in de review baken, over deze versterker.deze was niet zo positief, dit is nog zacht uitgedrukt. nu plaatsen ze hem niet???????????????? hoe kan dit nu??? Wat was er mis aan de AA Puccini, ik heb de SE remote uitvoering al 3 jaar ben er altijd zeer tevreden over geweest, nu nog steeds en dat zal nooit veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 20 september 2004 Author Report Share Posted 20 september 2004 eeuuuuuuhhh. subjectief? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Maar ehh... Joopus: kreeg je de meldig 'Action Canceled' toevallig bij het plaatsen? Zo ja, dan ligt dat niet aan jou, noch aan Hear. Ik krijg die reactie soms ook, als ik 'terug' wil of een berichtje plaats. Is pas vrij kort zo. Ik heb geen idee waar het aan ligt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Maar ehh... Joopus: kreeg je de meldig 'Action Canceled' toevallig bij het plaatsen? Zo ja, dan ligt dat niet aan jou, noch aan Hear. Ik krijg die reactie soms ook, als ik 'terug' wil of een berichtje plaats. Is pas vrij kort zo. Ik heb geen idee waar het aan ligt... Henrie, dat is het hear-spamfilter dat ingrijpt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Maar ehh... Joopus: kreeg je de meldig 'Action Canceled' toevallig bij het plaatsen? Zo ja, dan ligt dat niet aan jou, noch aan Hear. Ik krijg die reactie soms ook, als ik 'terug' wil of een berichtje plaats. Is pas vrij kort zo. Ik heb geen idee waar het aan ligt... Henrie, dat is het hear-spamfilter dat ingrijpt.. Aha... Dus anders had jij al veel meer berichtjes gepost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 eeuuuuuuhhh.subjectief? Wat wil je erover kwijt roept u maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Maar ehh... Joopus: kreeg je de meldig 'Action Canceled' toevallig bij het plaatsen? Zo ja, dan ligt dat niet aan jou, noch aan Hear. Ik krijg die reactie soms ook, als ik 'terug' wil of een berichtje plaats. Is pas vrij kort zo. Ik heb geen idee waar het aan ligt... Henrie, dat is het hear-spamfilter dat ingrijpt.. Aha... Dus anders had jij al veel meer berichtjes gepost? je hebt 't door.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterW Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 ik heb een recensie geschreven in de review baken, over deze versterker.deze was niet zo positief, dit is nog zacht uitgedrukt. nu plaatsen ze hem niet???????????????? hoe kan dit nu??? Waarom stuur je geen mailtje naar de redactie? Of publiceer die vijf regels gewoon hier, en plain publique. mvg, PeterW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Ja, ik ben wel heel benieuwd hoe jij deze versterker OBJECTIEF be- of veroordeeld hebt?? Ik zou niet weten hoe dat zou moeten (via speciale meetapparatuur misschien?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterW Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Naast z'n stabiliteit vind ik de Puccini een buitengewoon prettige versterker om naar te luisteren. In z'n prijsklasse zullen er bovendien weinig rivalen zijn met een vergelijkbare bouwkwaliteit. mvg, Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Naast z'n stabiliteit vind ik de Puccini een buitengewoon prettige versterker om naar te luisteren. In z'n prijsklasse zullen er bovendien weinig rivalen zijn met een vergelijkbare bouwkwaliteit. mvg, Peter Ik ben het helemaal met je eens, ik heb de Puccini SE remote, de zwaardere uivoering van de "gewone" Puccini. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 De AA Puccini is een topper voor het geld!! Vooral de SE versie is super.. Ik luister al 2 jaar dagelijks naar deze versterker en heb er verschillende speakers op beluisterd. Onder andere Klipsch, Diapason, Dynaudio en Dali laten zich prima combineren!! groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 De AA Puccini is een topper voor het geld!! Vooral de SE versie is super.. Ik luister al 2 jaar dagelijks naar deze versterker en heb er verschillende speakers op beluisterd. Onder andere Klipsch, Diapason, Dynaudio en Dali laten zich prima combineren!! groet, PD Hogeterp Ik heb de AA Puccini SE remote in combinatie met een paar Tannoy 611 II speakers. Als speakerkabels de Siltech MXT London single wire met een draadbrug van 1,5mm koperdraad. Mijn cd-speler is een Rotel RCD 975, interlink is een Nordost Solar Wind. Op de Puccini SE remote staat een netkabel van HMS, de Energia SL. De set in geheel klinkt zeer open en dynamisch, snel en strak in het laag. De cd-speler staat aangesloten op een verdeeldoos die niets weg laat maar ook niets toevoegd. De AA Puccini SE heeft de eigenschap zeer strak te zijn in het laag met een breed spectrum, dynamisch, zuiver met stemmen, instrumenten, balans is zeer prettig met goede kanaalscheiding en er treed geen luistermoeheid op, klinkt nimmer scherp in het hoog. Ik luister al 3 jaar naar deze gigant, zonder (even afkloppen op hout) defecten of storingen. Maar let op, net als bij alle hifi en high end componenten is afstemmen van alles van groot belang. Zo kan de AA Puccini SE perfect klinken met een Rotel cd-speler maar met een NAD weer muf en traag. Dit geldt ook voor de kabels en interlinks die je gebruikt. De speakers vind ik een minder probleem, Klipsch klonken goed op de AA Puccini SE. Maar ik ben niet weg van basreflex dus koos voor gesloten speakers van Tannoy. Die zijn strakker in het laag, liever wat minder laag maar wel strak. Maar het hoog van de Klipschen was wel erg mooi op de AA Puccini SE. De Tannoy met dualconcentric is niet te vergelijken met de Klipsch horn. Ik vind de dualconcentric nog ruimtelijker, opener met meer spreiding, klinken natuurlijker. Als je van plan bent om een AA Puccini aan te schaffen ga dan voor de SE versie met remote. Die heeft meer power als de gewone Puccini. Er schijnt nu een nieuwe Puccini, dacht een Puccini 70 te zijn. Die speelt volgens de importeur de Puccini SE remote helemaal weg. Wat daar van waar is??? Nou ik behoud deze SE remote want voor mij is deze versterker een topper en gaat nooit weg. Overigens vind ik Dynaudio mooie speakers maar veel te duur. Bij mij heeft Tannoy de voorkeur. Wat ze nu maken vind ik minder behalve de duurdere series zijn superieur. Maar goed ik denk dat Klipsch als je van basreflex houd de beste keuze is voor de AA Puccini SE. Wil je het allerbeste eruit halen dan gesloten speakers, van Tannoy. Zorg dat je speakers hebt met een hoog rendement, goede speakerkabels, interlinks en een goede netkabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Inderdaad, het gaat ten alle tijde om de combinatie van apparatuur waar je mee luistert. Ik ken de Puccini niet, maar ik word soms niet goed van de absolute stelligheid waarmee op zich prima apparatuur wordt neergesabeld of van die kreten .." wordt helemaal weggespeeld.." en zo. Er zijn zoveel variabelen die meespelen en iedereen heeft andere voorkeuren. Ik hoop altijd maar dat iedereen naar tevredenheid luistert naar dat wat hij heeft. Ik doe dat namelijk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Inderdaad, het gaat ten alle tijde om de combinatie van apparatuur waar je mee luistert. Ik ken de Puccini niet, maar ik word soms niet goed van de absolute stelligheid waarmee op zich prima apparatuur wordt neergesabeld of van die kreten .." wordt helemaal weggespeeld.." en zo.Er zijn zoveel variabelen die meespelen en iedereen heeft andere voorkeuren. Ik hoop altijd maar dat iedereen naar tevredenheid luistert naar dat wat hij heeft. Ik doe dat namelijk ook. Het eindresultaat is belangrijk van de combinatie tussen alle componenten die je hebt en dat jij tevreden bent. Een set is dus puur een persoonlijke smaak. Wat een ander van jou set vind is dus niet van belang. Wel kan iemand een persoonlijke voorkeur hebben voor merken en er ervaring mee hebben. Maar er zijn zoveel combinties mogelijk dat niemand 100% kan zeggen of het eindresulaat tussen bepaalde componenten is wat hij/zij zoekt. Het is dus zelf onderzoeken, uitproberen wat jij mooi vind klinken. Heb je het eenmaal gevonden verander dan niets meer. Eenmaal weer iets veranderd dan is er iets wat je misschien weer niet bevalt. Het gaat uiteindelijk om genieten van muziek en niet eindeloos zoeken naar perfectie. Dat heeft niets te maken met het luisteren en genieten van muziek. Al was ik zelf ook in het begin zo, dan weer die cd-speler dan weer een andere. Naar muziek luisteren deed ik niet 100%, het moest perfect zijn. Nu doe ik dat wel en heb alles uit mijn budget gehaald. Ik weet dat een cd-speler van bv 600E niet de beste is en er altijd wel weer een betere is. Daar moet je je ook bij neerleggen, van muziek genieten daar gaat het om en uit je budget halen wat er in zit. Het liefst had ik een AA Paganini maar 1300 Euro voor een cd-speler vind ik wel erg veel. Dus ben met minder tevreden, een 2e hands Rotel RCD 975 die lekker klinkt. Vind wel dat je beter componenten uit de iets duurdere klasse kan kopen, neem bv Rotel om veel uit je budget te halen en uiteindelijk niet tegen een telleurstelling aan te lopen. Wat betreft wegspelen, die term wordt gebruikt om te benadrukken hoe goed een set wel niet is vergeleken met iets anders wat vaak niet eens is beluisterd. Misschien vind een ander die set die weggespeeld wordt juist wel minder klinken. Dus ook dat is een persoonlijke smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Ben ik helemaal met je eens. Degenen die veel inruilen en wisselen van apparatuur - na eerst gezegd te hebben dat ze het summum hebben staan - kunnen er blijkbaar toch niet goed mee naar muziek luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 september 2004 Author Report Share Posted 23 september 2004 hij is geplaatst. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 hij is geplaatst.zit totaal geen dynamiek in de versterker. geen emotie. veeeel te soft. kijk maar naar de recencies. Ik heb de recensie gelezen, de versterker had je pas 3 dagen en was niet ingespeeld. Een recensie kun je pas doen als de versterker is ingespeeld en dat duurt 100 uur volgens AA. Dus ik vind het een nutloze recensie waarin je de Puccini (SE) ten onrechte afkraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Gaan we weer! Tunen met kabels... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Gaan we weer! Tunen met kabels... Tunen met kabels? Wat dacht je van eerst de versterker inspelen en dan pas tunen met goede kabels die je leent bij je dealer en dan past koopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts