Jump to content

Marantz DD82 DCC-recorder

Jan
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik bezit nu een aantal maanden de Marantz DD82 en ben er zeer tevreden over.

Nu gebruik ik hem voor zowel digitale- als analoge musicassettes en de geluidskwaliteit is prima te noemen.

Nu is mijn vraag: hoe is de mechanische kwalitiet van het loopwerk?

Kan ik bij analoge musicassettes gewoon gebruik maken van de DD82 of is het beter om daarvoor een gewone cassetterecorder te nemen?

Jan

Heb zelf ook ooit een dcc-deck gehad ( Technics RS-DC10 ) en was er destijds niet ontevreden over.

Het was inderdaad ook mogelijk om je analoge cassettes ermee of te spelen, maar over de kwaliteit daarvan was ik minder gelukkig.

Mijn toenamlige analoge cassette deck ( Aiwa XK-009e ) was veel beter voor wat betreft het weergeven van analoge tapes.

Over de mechanische kwaliteit van de Marantz kan ik geen oordeel, maar Marantz kennende zal die kwaliteit behoorlijk moeten zijn.

Zelf gebruikte ik dus alleen DCC-tapes in mijn deck en geen analoge !!

Groeten uit Den Haag, Marc ....

Hallo,

Ik bezit nu een aantal maanden de Marantz DD82 en ben er zeer tevreden over.

Nu gebruik ik hem voor zowel digitale- als analoge musicassettes en de geluidskwalitiet is prima te noemen.

Nu is mijn vraag: hoe is de mechanische kwalitiet van het loopwerk?

Kan ik bij analoge musicassettes gewoon gebruik maken van de DD82 of is het beter om daarvoor een gewone cassetterecorder te nemen?

Jan

Een goed Nakamichi cassettedeck is veel geschikter voor analoge weergave. Wat betreft het loopwerk van Marantz en de geluidskwaliteit, die is niet te vergelijken met een degelijk Nakamichi loopwerk die nog beter klinkt ook. De analoge cassettes zijn nog verkrijgbaar, de digitale heel erg moeilijk.

@Marc The Hague

Zoals ik het zie zijn de Marantz DD-82, Philips DCC-900 en de Technics RS-DC10 dezelfde apparaten. De achterkanten van de apparaten zijn haast gelijk, maar de voorkant is bij Marantz totaal anders vormgegeven dan bij de andere 2.

Het kan zijn dat het loopwerk van de 3 hetzelfde zijn, maar dat er bij de electronica door het ene merk meer aandacht is geschonken dan bij de andere.

Ik heb de afgelopen week aandachtig geluisterd met zowel analoge als digitale musicassettes, maar ik vond het geluid van de analoge musicassettes weinig minder dan van digitale musicassettes.

@Zaffel

Wat ik heb gelezen over Nakamichi cassetedecks is dat ze niet compatible zijn met andere merken cassettedecks. Een opname opgenomen op een Nakamichi kan dof klinken op een ander merk. Een opname opgenomen op een ander merk kan te schel klinken op een Nakamichi. Nakamichi geeft meer hoge frequenties bij weergave, om meer ruimte voor de dynamiek te winnen, dan de andere merken.

Wat is er mis aan een Marantz' loopwerk en geluidskwaliteit?

DCC kun je nog goed krijgen o.a. via marktplaats.

Jan