jeffrowlanda Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Vriend van mij heeft een NA Spacedeck/Arm combo besteld, is nu nog op zoek naar een passend element van rond de 400/500 euro. Advies van de 'winkel' : Clearaudio Virtuoso wood MKII Benz Micro Glider of ACE en - een MM of MC ?? Wie heeft deze speler en welk element is een goeie 'match' ! alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Vriend van mij heeft een NA Spacedeck/Arm combo besteld, is nu nog op zoek naar een passend element van rond de 400/500 euro. Advies van de 'winkel' : Clearaudio Virtuoso wood MKII Benz Micro Glider of ACE en - een MM of MC ?? Wie heeft deze speler en welk element is een goeie 'match' ! alvast bedankt Beste , De arm 1 punts gelagerd op een NA resoneerd bij de montage van bepaalde elementen. Afhankelijk van de andere komponenten , zou hij kunnen overwegen de elementen : Goldring Eroica LX, Elite(Reference) Grado verschillende Transfiguration verschillende Ortofon verschillende Jan Allaerts verschillende Zeer zeker geen CA en in mindere mate BM De genoemde elementen hebben een zeer nauwkeurige arm nodig . Bovenstaande elementen zijn redelijk ongevoelig voor tekortkomingen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 september 2004 Report Share Posted 19 september 2004 Nu heb nog nooit met een arm van Nottigham gespeeld, maar wel erg veel met andere eenpuntsgelagerde armen, M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 De Ace is in zijn prijsklasse beslist een uitschieter, ook de RS 10 van ZYX zou ik in het lijstje opnemen, een Jan Allaerts lijkt me niet geheel in het budget te passen......................... Beste Jitze, Ik denk dat jij net zo goed als ik weet dat bij een platenspeler het begin het belangrijkst is. Dat betekent dat het element (naald) het moet doen en wel op een zo hoog mogelijk niveau. Dat kan het element alleen als de rest ook van hoog niveau is . dat betekend dat als de draaitafel het slechter maakt dan nodig is de ketting niet sterk genoeg is . De arm en loopwerk bepalen voor een groot deel wat het element in z Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Hallo, Ik heb een interspace arm met een ace element, en herken hier geen een van de genoemde problemen in. Depeter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 tja een slogan van een bekende Nederlander: elk voordeel heb zijn nadeel..... Bij Analogue Audio draaien ze zelf maar al te vaal met een Benz Micro gilder. Dat klinkt vooral adembenemend mooi in samnewerking met Graaf, Unison Research en dergelijke. Ik heb de genoemde nadelen met de Benz Glider in ieder geval niet gehoord. Niks slechts over je draaitafel, NA maakt een zeer mooi produkt en nog te vaak onder gewaardeerd. Jammer, want het is echt een produkt dat de muziek op de eerste plaats stelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 De Ace is in zijn prijsklasse beslist een uitschieter, ook de RS 10 van ZYX zou ik in het lijstje opnemen, een Jan Allaerts lijkt me niet geheel in het budget te passen......................... Beste Jitze, Ik denk dat jij net zo goed als ik weet dat bij een platenspeler het begin het belangrijkst is. Dat betekent dat het element (naald) het moet doen en wel op een zo hoog mogelijk niveau. Dat kan het element alleen als de rest ook van hoog niveau is . dat betekend dat als de draaitafel het slechter maakt dan nodig is de ketting niet sterk genoeg is . De arm en loopwerk bepalen voor een groot deel wat het element in z Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeffrowlanda Posted 20 september 2004 Author Report Share Posted 20 september 2004 Gezien de vele malen dat Benz Micro ACE (low output) en Benz Micro Glider (low output) laatst genoemde is wel een stukje duurder - is gevallen bij diverse bronnen gaat hij zich daar op richten. Bedankt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Gezien de vele malen dat Benz Micro ACE (low output) en Benz Micro Glider (low output) laatst genoemde is wel een stukje duurder - is gevallen bij diverse bronnen gaat hij zich daar op richten.Bedankt ! Play the ACE it"s a winner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Ik vind dat er stevig gereageerd wordt op een goed advies van Haudio. Een heleboel van de door hem genoemde elementen zijn betaalbaar. Jan Allaerts springt er een beetje uit wat prijs betreft maar goed Haudio is een fan van JA en daar is niets op tegen. Overigens ken ik iemand die met een Graham arm wisselt tussen JA en Benz LP, hij is er volgens mij niet uit. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 tja een slogan van een bekende Nederlander: elk voordeel heb zijn nadeel..... Bij Analogue Audio draaien ze zelf maar al te vaal met een Benz Micro gilder. Dat klinkt vooral adembenemend mooi in samnewerking met Graaf, Unison Research en dergelijke. Ik heb de genoemde nadelen met de Benz Glider in ieder geval niet gehoord. Niks slechts over je draaitafel, NA maakt een zeer mooi produkt en nog te vaak onder gewaardeerd. Jammer, want het is echt een produkt dat de muziek op de eerste plaats stelt. Beste , Als je de Importeur belt van Nothingham Analoog zal hij kunnen bevestigen dat hij eerst Nothingham Analoog(Excel) elementen verkocht. Nadat Ik Wim het verschil heb laten horen tussen een NA element en BM en de OC 9 van Audio Technica heeft hij besloten om verder te gaan met BM . Zoals bekent speelt de totale combinatie een grote rol , de nieuwste NA armen ook 1 punt zijn volgens de Importeur een stuk beter , waarom zou ik hem niet geloven. Met een NA is niets mis mee indien je de juiste combinatie maakt. Dat is trouwens zo met alle geluidsapparatuur.( de juiste combinatie maken) MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Vriend van mij heeft een NA Spacedeck/Arm combo besteld, is nu nog op zoek naar een passend element van rond de 400/500 euro. Advies van de 'winkel' : Clearaudio Virtuoso wood MKII Benz Micro Glider of ACE en - een MM of MC ?? Wie heeft deze speler en welk element is een goeie 'match' ! alvast bedankt Beste , Een Glider is een prima element en heeft een prijs van 885,00 euro dat is wat anders dan 400/500 euro. Mijn advies is gebaseerd op bovenstaande en zijn er dus meer mogelijkheden dan tot 500,00 euro volgens mij. Bovendien is het advies gratis en kan iedereen het gebruiken zoals hij wil. De arm van de NA is niets mis mee zolang de juiste combinatie gebruikt wordt. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Nu heb nog nooit met een arm van Nottigham gespeeld, Ik met verschillende in een NA..... maar wel erg veel met andere eenpuntsgelagerde armen, M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Hallo, Ik heb een interspace arm met een ace element, en herken hier geen een van de genoemde problemen in. Depeter. Beste, Fijn dat je tevreden bent. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Gezien de vele malen dat Benz Micro ACE (low output) en Benz Micro Glider (low output) laatst genoemde is wel een stukje duurder - is gevallen bij diverse bronnen gaat hij zich daar op richten.Bedankt ! Beste , Jij/Hij mag zelf kiezen en verder hoeft er iemand anders niet naar te luisteren, maar het zou jammer zijn om een Transfiguration Aria niet in je besluit mee te nemen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Ik vind dat er stevig gereageerd wordt op een goed advies van Haudio. Een heleboel van de door hem genoemde elementen zijn betaalbaar. Jan Allaerts springt er een beetje uit wat prijs betreft maar goed Haudio is een fan van JA en daar is niets op tegen. Overigens ken ik iemand die met een Graham arm wisselt tussen JA en Benz LP, hij is er volgens mij niet uit. Carl Beste, Iedereen mag advies op waarde schatten of er niets mee doen . Een BM Glider in een Linn Axis doet het prima omdat er een prima arm op zit zwaar onderschat , maar wel duur . Op zich dus niet mis mee en kan een mooie kombinatie zijn met een Lehmann. De ervaring met elementen /arm/platenspeler combinaties is voldoende om te weten wat bij elkaar past. Mijn advies op dit Forum is gratis en nergens aan gebonden dus zo objectief mogelijk. Ook ken ik de LP van BM en is echt een super element . toch zou ik kiezen voor.................. Omdat ook ik mijn voorkeuren heb. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Beste, Iedereen mag advies op waarde schatten of er niets mee doen . Een BM Glider in een Linn Axis doet het prima omdat er een prima arm op zit zwaar onderschat , maar wel duur . Op zich dus niet mis mee en kan een mooie kombinatie zijn met een Lehmann. De ervaring met elementen /arm/platenspeler combinaties is voldoende om te weten wat bij elkaar past. Mijn advies op dit Forum is gratis en nergens aan gebonden dus zo objectief mogelijk. Ook ken ik de LP van BM en is echt een super element . toch zou ik kiezen voor.................. Omdat ook ik mijn voorkeuren heb. MvG, Haudio Gelukkig zijn we inderdaad in staat na het inwinnen van informatie zelfstandig te bepalen welk een beslissing we nemen. Bij het wegen van adviezen is het beslist zinvol rekening te houden met de laatste zin, dit is het punt waarop we ons op wat gladder ijs gaan bewegen, ik heb inderdaad ook zo mijn voorkeuren, gebaseerd op, voor een deel objectief aan te geven verschillen en voor een deel op meer subjectieve factoren als bijvoorbeeld de interpretatie van klankverschillen. De manier waarop we luisteren, de apparatuur waarmee we dat doen, zijn hierbij van groot belang, de eigen referenties dus. In de praktijk blijkt dit deel van het verhaal dan ook heel erg lastig over te brengen, als muziekliefhebber en luisteraar maak ik dit regelmatig mee in gesprekken met muzikanten en techneuten, elk heeft een eigen jargon en elk legt op basis van de eigen voorkeuren zo zijn eigen prioriteiten. Dit simpel, helder en vooral in een paar zinnen over brengen is vrijwel uitgesloten. Op deze site probeert Arthur Salvetore een aantal zaken te verhelderen, hetgeen resulteert in een behoorlijk stuk tekst. Hier een stukje geschreven door een handelaar waar een achterliggend stukje proza over hoe NIET te luisteren ook heel erg interessant is. Zelden maak je mee dat je met een techneut vreselijk goed over muziek kunt praten, in dit verband wil ik toch Sebastiaan even in de spot plaatsen, een techneut die heel precies weet waar het om draait en ook in staat is allerlei eigenschappen van componentjes te vertalen naar het uiteindelijke resultaat, de weergave................ Zo zijn we allen zo objectief als we kunnen en vertrouwen er op dat de lezer in staat zal zijn het onderscheid te maken tussen objectief vast te stellen grootheden en subjectieve factoren die eigenlijk maar heel erg weinig aan de oppervlakte komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 1. Nadat Ik Wim het verschil heb laten horen tussen een NA element en BM en de OC 9 van Audio Technica heeft hij besloten om verder te gaan met BM . 2. Met een NA is niets mis mee indien je de juiste combinatie maakt. 3. Dat is trouwens zo met alle geluidsapparatuur.( de juiste combinatie maken) MvG, Haudio ad 1. Geweldig toch, daar doen we het allemaal voor. Idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts