nout Posted 22 september 2004 Author Report Share Posted 22 september 2004 Ik kan me regelmatig geen beter geluid voorstellen. Dat duurt helaas niet zo heel lang, weet ik uit ervaring... Maar toch vind ik dat m'n setje er best mee door kan... Nou ik doe toch al zo'n 10 jaar met speakertjes van 300 piek per paar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Ik kan me regelmatig geen beter geluid voorstellen. Dat duurt helaas niet zo heel lang, weet ik uit ervaring... Maar toch vind ik dat m'n setje er best mee door kan... Nou ik doe toch al zo'n 10 jaar met speakertjes van 300 piek per paar!! Ik heb voor ik aan 'echte' audiospullen begon ook jaren (tot m'n 20e) naar matige spullen geluisterd. Eerst (als kind) naar een draagbare radio/cassetterecorder van Aristona en later (op m'n 13e geloof ik) naar een Akai midiset, die ik overigens nog steeds heb, al ligt ie wel wat uit elkaar, maar hij doet het nog wel. Andere speakertjes eraan het klinkt nog helemaal niet zo heel beroerd denk ik. Maar ik heb nu beter spul. Ook niet echt duur, de voorloper van jouw versterker met dezelfde nieuwprijs en speakers die samen Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandeplatenman Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Nout, Ga eens luisteren bij een goed gesorteerde hifi-adviseur. Luister naar de CD 7300. Speakers met metal dome tweeters: Mordaunt Short, Epos, B&W of met soft domes: Epos, JMR, Dali, Dynaudio, Mission. Ik denk dat de Jean Marie Reynaud Twin II, Epos M5 of de Dynaudio Audience 42 je goed zouden kunnen bevallen. Van adviezen van forumleden word je niet wijzer. Ieder heeft zo zijn eigen smaak. Volg je eigen smaak; vetrouw op je eigen oren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 23 september 2004 Author Report Share Posted 23 september 2004 Nout, Ga eens luisteren bij een goed gesorteerde hifi-adviseur. Luister naar de CD 7300. Speakers met metal dome tweeters: Mordaunt Short, Epos, B&W of met soft domes: Epos, JMR, Dali, Dynaudio, Mission. Ik denk dat de Jean Marie Reynaud Twin II, Epos M5 of de Dynaudio Audience 42 je goed zouden kunnen bevallen. Van adviezen van forumleden word je niet wijzer. Ieder heeft zo zijn eigen smaak. Volg je eigen smaak; vetrouw op je eigen oren! Bedankt voor je reaktie. De Epos M 5 lijkt mij een hele mooie speaker, maar waar vind ik die hier in Nederland? Een Hobo hifi zaak is vlak bij me in de buurt, dus Dynaudio, B&W, JMlab en Dali zijn gemakkelijk te krijgen. De Dynaudio 42 vind ik wel wat klein (28 cm hoog), zal ongetwijfeld groter klinken dan zijn formaat doet vermoeden, maar dat wordt over het algemeen bij iedere kleine speaker gezegd, ook bij mijn B&W's destijds (zijn toch zo'n 8 cm hoger dan de Dynaudio's) en die klinken op luid volume toch een beetje gespannen en kaal -> ligt niet aan de versterker) Bovendien heb ik de Dynaudios al eens gehoord bij Hobo, maar ik kan er geen goed oordeel over geven omdat de akoustiek daar wezenlijk anders is - ze klonken nogal "bass-heavy" en niet echt vriendelijker in de hoge tonen dan mijn B&W's Maar ik moet maar eens ophouden met vragen stellen en twijfelen. Luisteren zal ik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts