Daniel77 Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Ik heb een lege kast van een floor monitor. ik wil deze graag oplappen en daar heb ik wat vragen over: kan ik hier iedere speaker van dezelfde maat inzetten? En hoe zit dat met de tweater? en dan zit er een XLR ingang en een XLR uitgang. Is die uitgang om door te linken naar de volgen floor monitor? Moet ik dan de tweater doorlinken aan de speaker of moet dat via dat "ding" dat in de monitor zit gemonteerd en dat op de XLR zit aangesloten? Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caratje Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Hoi Daniel, Ik ga je niet blij maken... En complete speaker is opgebouwd uit bij elkaar passende onderdelen, te weten kast, woofer/tweeters en filter. Dus je kunt niet 'zo maar' aan het vervangen gaan. Nog erger, als je een woofer verandert, zul jij bijna altijd het filter moeten aanpassen en moet je nog geluk hebben of dat bij de gegeven kast iets leuks kan opleveren. Never change a winning team!!! Maw, ben je heel gehecht aan de kast, zoek dan vergelijkbare units (naar alle parameters kijken, trouwens veel te moeilijk voor mij!!!) en pas dan indien nodig ook nog het filter aan... Zelfbouw / vergaande Modificaties is niet iets voor een beginner. Als beginner (zoals ik) kan ik je zelfbouw pakketten aanraden, modificaties in de trend van betere bekabeling, versteviging van de kast (volume redelijk constant houdend) en daarna eens met een sub beginnen (ben ik mee bezig). Kijk eens op het inmiddels 'gestorven', maar toen zo beminde forum: http://forum.hifi.nl/index.php?act=SF&f=28 Succes, Joep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts