Jump to content

Electrocompaniet

Viking
 Share

Recommended Posts

Noorse Electrocompaniet is failliet. Een nieuwe bedrijf ECS Holding is al in juni opgericht onder leiding van Per Abrahamsen (de oorspronkelijke grunder) en hopelijk gaat productie, ontwikkeling en support (ook voor oude producten) hierin door.

Triest dat het zo gaat met een producent van zeer goede producten.

wellicht te veel claims wegens opgeblazen apparatuur ... ik kan er een tijdje over vertellen wat een ellende je met die dingen kan hebben, wat een ontwerpfouten erin zitten ...

begrijp me goed: ik heb een AW250, klinkt GEWELDIG. maar boy wat een drama als het kaduuk gaat ....

ach de EC AW250 ging pas na meer dan 15 jaar. Dat is lullig maar niet verbijsterend.

Het ding is nu gerepareerd, het wachten is of het zijn geweldigde sound weer terugkrijgt met indraaien of niet ...

velen hebben erg lange inspeeltijden beschreven met deze versterkers dus ik hoop nog na 1,5 week .....

groet

even een vrolijke noot: mijn AW250 krachtcentrale begint nu drie weken na reparatie op klank te komen. zal nog even onderweg zijn, maar het begin te komen dat volle krachtige transparante zijdezachte geluid. jippie

• 1 month later...

Persbericht van EC. Naam en rechten zijn opgekocht door electronica produsent zonder verleden in de audio wereld. Wordt spannend om te zien wat ze daar van gaan maken.

De hoofdperson achter de techniek, Per Abrahamsen, gaat niet mee. Hij heeft al en andere bedrijf opgericht, zoals eerder gezegd en moet nu helemaal opnieuw beginnen. Of wordt het samenwerking tussen de twee? Dat wordt ook spannend. Ik heb gehoord, vanuit een Noorse Hifi tijdschrift, dat P.A. plannen heeft voor een goede en vrij goedkope CD speler, een top multispeler en een draaitafel met RIAA ingebouwd in de arm :blink:

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Naam en rechten zijn opgekocht door electronica produsent zonder verleden in de audio wereld. Wordt spannend om te zien wat ze daar van gaan maken.

Misschien wel leuk om te weten dat Electrocompaniet gewoon blijft voort bestaan :) .

Zie link: http://www.electrocompaniet.no/pressemelding_US.pdf

als ook:

http://www.electrocompaniet.no/images/reor...sering/info.htm

Groet,

Erjee.

dit doet me genoegen. hoewel ze in de eerdere jaren wat onbegrijplijke apparaten hebben gebouwd klonk en klinkt het allemaal - met inachtname van je smaak - wel goed.

de persoon die mijn AW250 repareerde belde me om te zeggen dat dit de best klinkende versterker was die hij ooit in huis had. alle grote merken zaten daar tussen.

groet

• 4 weeks later...