Jump to content

netkabels

WvR
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Heel belangrijk, goede netkabels. Die moeten goed afgeschermd zijn, omdat anders alles wat door deze kabels heengaat, ook als ruis op -60 dB in de interlinks terechtkomt. Vergeet niet dat je de aansluitcontacten van het batterijvakje van de afstandsbediening van je versterker verguld moet hebben, anders klinken de violisten dunner.

Heel belangrijk, goede netkabels. Die moeten goed afgeschermd zijn, omdat anders alles wat door deze kabels heengaat, ook als ruis op -60 dB in de interlinks terechtkomt. Vergeet niet dat je de aansluitcontacten van het batterijvakje van de afstandsbediening van je versterker verguld moet hebben, anders klinken de violisten dunner.

Zo, jij begrijpt het! <_<

Mooi hoor een afstandsbediening op baterijen, geen rimpel meer en gelukkig ook geen net-troep! :D

Das nog eens een goed idee. Zet zes vrachtwagenaccu's in serie en je hebt 72V. Heb je meteen een perfecte symmetrische voeding met een nul en +/- 36 volt supply rails voor je eindbakken; kun je makkelijk 100W @ 8 Ohm mee blazen. Kun je ook alle solid state electronica in je set mee voeden zonder rimpel. Moet je wel ieder half jaar even opladen.

Das nog eens een goed idee. Zet zes vrachtwagenaccu's in serie en je hebt 72V. Heb je meteen een perfecte symmetrische voeding met een nul en +/- 36 volt supply rails voor je eindbakken; kun je makkelijk 100W @ 8 Ohm mee blazen. Kun je ook alle solid state electronica in je set mee voeden zonder rimpel. Moet je wel ieder half jaar even opladen.

Beste,

Ik ken ze die zo ver gaan en dat in hun kelder hebben. Theoretisch is het waanzinnig mooi natuurlijk. Haast perfecte gelijkspanning, een perfecte nul en geen last van andere groepen, Rimpel etc.

Groeten,

Bas

Een waarschuwing is wellicht op zijn plaats:

Deze discussies worden niet alleen door mede-forummers gelezen, maar ook door functionarissen van de Dienst Geestelijke Volksgezondheid.

De "witjassen", dus.

Zij zijn constant naarstig op zoek naar nieuwe pati

Deze jongens zijn ook leuk. Een stel (een heeeel stel) in serie en je hebt een mooie vlakke voeding:

BCAP0010A03.jpg

2600F, 2,5 elcootje ;) (plaatje is klikbaar)

Deze jongens zijn ook leuk. Een stel (een heeeel stel) in serie en je hebt een mooie vlakke voeding:

BCAP0010A03.jpg

Tering! :D ik denk dat eentje al genoeg is om je versterkertje een week mee te voeden :D Is ook wel wat voor in je Golfje in de achterbak, voor mensen die liever meer vermogen op hun trommelvlies willen dan op hun wielen :D

Groeten,

Bas

BCAP0010A03.jpg

Tering! :D ik denk dat eentje al genoeg is om je versterkertje een week mee te voeden :D Is ook wel wat voor in je Golfje in de achterbak, voor mensen die liever meer vermogen op hun trommelvlies willen dan op hun wielen :D

Groeten,

Bas

Het schijnt dat ze voor subs in auto's worden gebruikt. Professor Damstra, die ik heb leren kennen bij Holec tijdens m'n stage, vorig jaar, had een stel van deze dingen (stuk of 6 geloof ik) gekocht voor stroommetingen. Hij had eerst een stel accu's, maar die waren verouderd en konden niet meer snel genoeg stroom leveren. Dus wilde hij nieuwe accu's, maar deze elco's zijn natuurlijk wat handzamer. Hij zette er geloof ik 4 in serie en sloot ze, via een stroomshunt, vervolgens kort. Hij trok er bij 10V ruim 1000A piek uit! En kijk maar eens bij de specs: "Rated Current 5s discharge to 1/2 UR 600 A". Met andere woorden: hij kan 5s lang 600A leveren bij de halve voedingsspanning, ofwel 1.25V. Voordeel van elco's t.o.v. accu's is dat ze wat sneller op te laden zijn...

Gisteravond een Van den Hul mainstream netkabel aangesloten. Verwachtte eigenlijk geen schokkende dingen. Maar onvoorstelbaar; ik wist niet wat ik hoorde (in positieve zin). Hoe is het mogelijk dat een netkabel zo'n grote invloed heeft.

Ik sta er nog steeds van te kijken. Deze v.d. Hul wordt een blijvertje.

Wat kost die v/d Hull Mainstream eigenlijk?

Ik ben ook van plan om dat ding te kopen.

Op de site van tannoy kun je de prijslijst downloaden. Koop nooit een mainstream korter dan 1,5 meter, want de afgegeven kwaliteit wordt mede bepaald door de minimale lengte. Vreemd waar waar (althans volgens de site van Van den Hul). ;)

Binnenkort ga ik ook wat experimenten met een DIY netkabel, ik heb wat flexibele 1.5MM2 koperdraad besteld, en ik ga daarmee an de slag. Als ik klaar ben wil ik deze het liefst uitlenen aan mensen die ervaring met meerdere netkabels hebben om te kijken wat die er van vinden. Dit omdat ik twijvel dat ik bij mijn set verschil ga horen, alleen op eind amp zit een losse netkabel. Het lijkt mij wel een leuk hobby project.

B)

[Koop nooit een mainstream korter dan 1,5 meter, want de afgegeven kwaliteit wordt mede bepaald door de minimale lengte. Vreemd waar waar (althans volgens de site van Van den Hul). ;)

Wilde net een meter bestellen. Wat maakt het uit?

Citaat uit de website van Van den Hul: "To ensure proper noise suppression behaviour, The MAINSSTREAM HYBRID is not sold in lengths below 1.5 meter".

Er zijn twee versies in de handel. Simpel gezegd een dikkere en een dunnere. De laatste voor de Amerikaanse markt maar ook hier vaak (goedkoper) aangeboden. Alles is te lezen op de site.

Het monteren van de mainstream is een precies klusje. Dus als je een dhz-gemonteerde koopt let dan goed op hoe zorgvuldig een en ander gebeurd is en of de aarde goed is aangelegd. Ook daarover meer op de site.

Een goede audiokennis heeft de van den Huls eens vergeleken met mijn zelfgevlochten.

Hij heeft nu mijn zelfgevlochten kabels.... :)

Mijn mening is dat de van den Huls de dynamiek wat terug dringen.... Dit kan nooit de bedoeling zijn. Op dynamisch gebied waren de gewone computers dropveters de betere van de van den Huls..

:huh:

Hoe zijn die netkabels van Kemp eigenlijk? NEt zo goed?

Denk ik niet. Was een koopje tweedehands. Kan nooit kwaad dacht ik zo. Maar ik moet nog steeds de vergelijking met de mainstream aangaan. Ik wacht nog maar even anders ben ik verkocht vrees ik.