Jump to content

netkabels

WvR
 Share

Recommended Posts

Hoe zijn die netkabels van Kemp eigenlijk? NEt zo goed?

Nee.

Leg eens uit Pietje als je wilt. :)

Geen idee hoe goed die van Kemp(?) zijn, maar wat Pietje Bel bedoelt is dat zijn eigen filters (zijn al eerder de revue zijn gepasseerd) die hij voor een vriendenprijsje aan de man brengt, beter zijn. :lol:

Of heb ik het helemaal mis? :rolleyes:

Heel belangrijk, goede netkabels. Die moeten goed afgeschermd zijn, omdat anders alles wat door deze kabels heengaat, ook als ruis op -60 dB in de interlinks terechtkomt. Vergeet niet dat je de aansluitcontacten van het batterijvakje van de afstandsbediening van je versterker verguld moet hebben, anders klinken de violisten dunner.

Ik heb een HMS Energia SL netkabel op mijn versterker, ben daar zeer tevreden mee, kost ook wel wat. Mijn interlink van Nordost is echter afgeschermd met teflon, ik heb een keer een Duitse zender kunnen horen uit de speakers met volume helemaal open. Dit was zeer zacht maar wel te horen. Vond ik erg vreemd, terwijl ik geen tuner heb :) De Nordost heb ik al 3 jaar en ben er erg tevreden mee, geeft een dynamisch, ruimelijke klank met een zeer strak laag.

Een goede audiokennis heeft de van den Huls eens vergeleken met mijn zelfgevlochten.

Hij heeft nu mijn zelfgevlochten kabels.... :)

Mijn mening is dat de van den Huls de dynamiek wat terug dringen.... Dit kan nooit de bedoeling zijn. Op dynamisch gebied waren de gewone computers dropveters de betere van de van den Huls..

:huh:

Onzin! Er was een tijd dat ook ik dacht dat dropveters beter waren............. :unsure:

De v.d. Hul mainstream is fantastisch! :rolleyes:

Op mijn set klonk de Kemp Hi Power beter dan de v/d Hul. Ik vond de v/d Hul wat terughoudend. Ik heb zelf goede ervaring met de goedkoopste netkabels van Siltech (Berlin) en deze is korter dan 1.5m (1m). Zelf heb ik een project DIY gedaan en deze versloeg de Kemp op alle fronten, de dynamiek verbeterde maar het lijkt vooral of de muziek meer de ruimte in komt met heel veel details.

Rob.......

Netkabel

:D

Een goede audiokennis heeft de van den Huls eens vergeleken met mijn zelfgevlochten.

Mijn mening is dat de van den Huls de dynamiek wat terug dringen.... Dit kan nooit de bedoeling zijn. Op dynamisch gebied waren de gewone computers dropveters de betere van de van den Huls..

Onzin! Er was een tijd dat ook ik dacht dat dropveters beter waren............. :unsure:

De v.d. Hul mainstream is fantastisch! :rolleyes:

Dat geldt dus voor jouw... <_<

Voor mij is jouw verhaal onzin... :huh:

:)

I refer to my former statement:

1. R[uit] van stopcontact is 0 in audioband.

2. Overdracht van netkabel naar interlink is nergens numeriek aangetoond.

3. Onder toezicht blind testen met 100 samples of meer doet men niet.

4. Uit de reacties blijkt dat de een A beter "vind", terwijl de ander B beter "vind"; de een is 'strakker', de ander is 'warmer', 'gecontroleerder'.

Waarom dan nog al die moeite? Besteed je tijd en geld aan akoestisch goed meubulair, een aparte subwoofer, parametrische equalizer of iets dergelijks dat WEL zin heeft.

Hoe zijn die netkabels van Kemp eigenlijk? NEt zo goed?

Nee.

Leg eens uit Pietje als je wilt. :)

Geen idee hoe goed die van Kemp(?) zijn, maar wat Pietje Bel bedoelt is dat zijn eigen filters (zijn al eerder de revue zijn gepasseerd) die hij voor een vriendenprijsje aan de man brengt, beter zijn. :lol:

Of heb ik het helemaal mis? :rolleyes:

Nou, of je het mis hebt, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat de P.B. filters uitstekend werk verrichten. :):D

Van den Hul kan ik niet over oordelen omdat ik Kemp heb gebruikt, maar ik heb geconstateerd dat de zelfgevlochten kabels van Hans toch echt een enorme verbetering zijn tov de Kemp kabels. Veel meer lucht en dynamiek. Je hoort werkelijk alles .. veel meer details zowel in hoog, mid en laag. :)

Hoe en waarom het werkt weet ik niet en ik kan het ook niet onderbouwen met allerlei technische theorieen maar ik weet zeker dat het geen verbeelding is.

Van den Hul kan ik niet over oordelen omdat ik Kemp heb gebruikt, maar ik heb geconstateerd dat de zelfgevlochten kabels van Hans toch echt een enorme verbetering zijn tov de Kemp kabels. Veel meer lucht en dynamiek. Je hoort werkelijk alles .. veel meer details zowel in hoog, mid en laag. :)

Hoe en waarom het werkt weet ik niet en ik kan het ook niet onderbouwen met allerlei technische theorieen maar ik weet zeker dat het geen verbeelding is.

Een forumkennis heeft de gevlochten kabels eens vergeleken met de Kemp kabels....

Hij heeft nu de gevlochten... :)

klinkt beter != is beter

meten = weten

menselijk gehoor + ogen die die mooie kabel zien liggen = vaak zelfbedrog

los dit stelsel vergelijkingen op en je krijgt:

oplossing = blinde test onder toezicht zonder referentie met meer dan 100 samples met meerdere testpersonen

L.S.

Ik gebruik de netkabels van KarlHeinz Miltzow ; www. highend-netzkabel.de op mijn Spectral voor- en eindversterker en op mijn Wadia 850 CD speler.Het geluid was al ruimtelijk maar ik denk te horen dat het nog ruimtelijker is geworden.

Bovendien heb ik een speciale audiogroep aangelegd met speciale zekeringen en een afgeschermde kabel met aders 4mm2 naar de installatie. Ik ben zeer tevreden

over de kwaliteit.

De netkabels kun je op proef krijgen, bevallen ze je niet dan krijg je je geld retour.Hij gebruikt o.a. Schuko Gold 2 stekkers en Furutech pluggen aan de apparaatzijde.

vr groet

Wim

L.S.

Ik gebruik de netkabels van KarlHeinz Miltzow ; www. highend-netzkabel.de op mijn Spectral voor- en eindversterker en op mijn Wadia 850 CD speler.Het geluid was al ruimtelijk maar ik denk te horen dat het nog ruimtelijker is geworden.

Bovendien heb ik een speciale audiogroep aangelegd met speciale zekeringen en een afgeschermde kabel met aders 4mm2 naar de installatie. Ik ben zeer tevreden

over de kwaliteit.

De netkabels kun je op proef krijgen, bevallen ze je niet dan krijg je je geld retour.Hij gebruikt o.a. Schuko Gold 2 stekkers en Furutech pluggen aan de apparaatzijde.

vr groet

Wim

Het zijn gewone Lapp kabels :lol: