Jump to content

Alternatief voor spikes?

target
 Share

Recommended Posts

Ik ga laminaat leggen en (mag van m'n vrouw :P ) de spikes niet gebruiken op het nieuwe laminaat.

Nou wil ik wel graag mijn luidsprekers ontkoppelen van de vloer, maar het mag niet een te wiebelige constructie worden want de Elipson luidsprekers zijn wat topzwaar (ondanks dat ik de voet heb vervangen van mdf naar graniet).

Ik heb de Mezzopuck van Transrotor gehad, maar daarbij kwam het laag niet echt goed uit in vergelijking met de spikes (moet wel zeggen dat ik toen nog vloerbedekking had).

Suggesties?

Met de pucks van Transrotor is waarschijnlijk nu een beter resultaat te bereiken op laminaat dan dat eerder op vloerbedekking. Gewoon proberen! Ik denk dat je met de dempers een strakker laag krijgt dan dat je de speakers met de vloer gaat koppelen dmv spikes.. Succes!

groet, PD Hogeterp B)

Met de pucks van Transrotor is waarschijnlijk nu een beter resultaat te bereiken op laminaat dan dat eerder op vloerbedekking. Gewoon proberen! Ik denk dat je met de dempers een strakker laag krijgt dan dat je de speakers met de vloer gaat koppelen dmv spikes.. Succes!

groet, PD Hogeterp B)

Ik heb ze weggegeven.... :(

groet, PD Hogeterp B)

Ik heb ze weggegeven.... :(

Terug eisen!! :o Bij AudioSelectief in Sneek mag je best wel even een paar dempers en tools lenen en thuis uitproberen! :D

groet, PD Hogeterp B)

Je hebt toch onderzetters voor spikes? Het is even friemelen en je moet je speaker niet te vaak zillen verhuizen, maar het werkt goed. Er is ook nog een spikes fabrikant die de onderzetters heeft geintergreerd, ik ben even de naam kwijt... Die dingen zien er niet als spikes, maar hebben dezelfde werking. Wie weet welke ik bedoel?

Je hebt toch onderzetters voor spikes? Het is even friemelen en je moet je speaker niet te vaak zillen verhuizen, maar het werkt goed. Er is ook nog een spikes fabrikant die de onderzetters heeft geintergreerd, ik ben even de naam kwijt... Die dingen zien er niet als spikes, maar hebben dezelfde werking. Wie weet welke ik bedoel?

Klopt! Ik heb spikes van Oehlbach en daar zit ter grootte van nog geen dubbeltje een heel klein voetje bij waar de spike in 'valt'...

Maar ook die krassen op het laminaat, ze zijn (effe meten...) 13mm breed, dat is met het gewicht van de luidsprekers (20 kg.) nog te klein om het laminaat niet te beschadigen.

@ PD: Woon helaas niet in Sneek, maar in Deventer, daar is een half jaar geleden de enige beetje audiozaak verdwenen...

Ha goede middag target

Waarom niet eerst een mooie tegel en daarop je speakers plaatsen met spikes? B)

Groetjes Theo

Heb al veel geld uitgegeven om een natuurstenen voet voor mijn luisdprekers te laten zagen en polijsten, blijf niet bezig... :D

Haal je toch een paar geslepen grindtegels, zijn in vele kleuren verkrijgbaar, en stukken goedkoper, is maar een idee :D

Lijk me toch wel de beste oplossing mijn inziens B)

Ha goede middag target

Groetjes Theo

Heb al veel geld uitgegeven om een natuurstenen voet voor mijn luisdprekers te laten zagen en polijsten, blijf niet bezig... :D

Haal je toch een paar geslepen grindtegels, zijn in vele kleuren verkrijgbaar, en stukken goedkoper, is maar een idee :D

En dan die grindtegel (hoewel die misschien wat onregelmatig is, dan maar een gegoten betontegel) weer op viltvoetjes of zo...mmm... <_<

Ha goede middag target

Groetjes Theo

En dan die grindtegel (hoewel die misschien wat onregelmatig is, dan maar een gegoten betontegel) weer op viltvoetjes of zo...mmm... <_<

Die zijn echt niet onregelmatig, ik zat te denken aan die rubbers die ze verkopen bij Gamma wat ze gebruiken voor onder wasautomaten. ( zijn net vibrapots )

Of idd vilt :rolleyes:

Jawel, maar die wasmachinerubbers zijn hol (om de wasmachinepoot in te kunnen zetten) en bovendien van erg 'traag' rubber.

Kan je net zo goed (geen geintje die bestaan!) pucks van gemalen autobanden kopen...

target die pucks ken ik niet helaas, ik kan me daar niks van voorstellen.

Of gewoon vilt onder die tegels, en dan de speakers erop met spikes.

Anders effen kijken wat PD op zijn site heeft staan.

Heb ik nog nooit gezien, zie er wel prof uit en die onder de tegels :rolleyes:

Misschien heb je die spikes dan helemaal niet meer nodig.

Maar...ik heb ze niet meer... :(

Dan zou ik persoonlijk gaan naar de optie van tegels, en die bekleden met vilt aan de onderkant ivm beschadigingen aan het laminaat en daar de speakers met spikes op plaatsen.

Ja het is toch een beslissing die je zelf moet nemen :D

Heb ik nog nooit gezien, zie er wel prof uit en die onder de tegels :rolleyes:

Misschien heb je die spikes dan helemaal niet meer nodig.

Maar...ik heb ze niet meer... :(

Dan zou ik persoonlijk gaan naar de optie van tegels, en die bekleden met vilt aan de onderkant ivm beschadigingen aan het laminaat en daar de speakers met spikes op plaatsen.

Ja het is toch een beslissing die je zelf moet nemen :D

Klinkt (ja,ja...woordspeling) wel als de beste optie eigenlijk.

Ik wou dat ik de natuurstenen poten van mijn luidsprekers kon laten zien om wat meer duidelijkheid te kunnen krijgen, maar weet helaas niet hoe ik een zelfgemaakte foto kan posten...

Ik heb de combi die beschreven is ook toegepast: een granieten tegel met Soundcare spikes. Er zijn betere spikes dan soundcare, maar ze voldoen zeer goed voor het geld. En ze zijn geintegreerd, dus heb je geen last bij verschuiven. (niet alleen in Noorwegen te koop, maar ook in Nederland)

overview_small.jpg

Het graniet heb ik trouwens in een "gezoeten" uitvoering gekozen, zodat deze niet zo glad is dat je je speaker er gewoon af kan schuiven.

Groeten, Harry

Hoi Target,

Had het zelfde probleem met mijn matrix 801. Staan standaard op wielen of op de kleine spikes die mee geleverd worden. Maarja die zijn zo spits dat die jonges ze gewoon in wijn houten vloer duwen. Mag niet van de baas! Dus oplossing gezocht en gevonden. Ik heb dan wel een broer die in de metaal werkt, wellicht hen jij ook een bekende of familie lid die dit ook doet.

Heb daar massief stalen puks laten zagen en op een draaibank laten bewerken (glad maken) van 8cm doorsnee en 5cm dik. Ze wegen dik 1 kilo per stuk. Eronder zitten op 3 punten rubber stoot doppen van de gamma ofzo, erop plak vilt voor b.v. onder je stoel poten en daarop weer een stalen dopje van 2cm doorsnee en 2mm dik. Mooi zijdeglans zwart gespoten. Gebruik dus de standaard spikes van de 801, speaker staat nu +/- 7cm los van de grond en moet zeggen met de gebruikte materialen is het geluid echt los van de grond. Geen gebonk of gedreun. Moet eens kijken dat ik een foto mee stuur. Het is het proberen waard en kost niet zo belachelijk veel geld. Groet,

Andre