[[Game]] Posted 22 april 2003 Report Share Posted 22 april 2003 naar aanleiding van het dipool topic van erik klijnsmidt en het noemen van de etude zeus daarin vraag ik me af wat de ervaringen zijn met etude. Ze komen, als je kijkt op site nogal hautain over (alsof ze de holy grail hebben gevonden), maar klinken ze wel goed? en zijn ze duur. reacties , dankjewel! game Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 22 april 2003 Report Share Posted 22 april 2003 Geplaatst door [[Game]]:naar aanleiding van het dipool topic van erik klijnsmidt en het noemen van de etude zeus daarin vraag ik me af wat de ervaringen zijn met etude. Ze komen, als je kijkt op site nogal hautain over (alsof ze de holy grail hebben gevonden), maar klinken ze wel goed? en zijn ze duur. reacties , dankjewel! game Een vriend van mij draaide tot een jaar of 5 geleden met Etude Rea luidsprekers. Als ik me niet vergis waren dat 10-12 jaar geleden de instappers? Wat is me ervan kan herinneren is dat ze een prachtig geluidsbeeld neerzetten voor toch een interessante prijs en beslist niet moeilijk waren voor de versterkers. Hij speelde toen met een 2x15 wat zelfbouw buizenversterker, zoals Rik Stoet ze volgens mij nog steeds levert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 De Rea's waren verre van de instappers. Je had de MP6 (Ikaros in Nederland) en zelfs daaronder nog een kleinere. Die MP6 was indertijd (1986) fantastisch voor het weinige geld (30k), en ik heb er nog altijd spijt van dat ik niet doorspaarde (heb toen voor 18k BNS gekocht - oeioei). Hautaine site? Ze is in geen eeuwen meer veranderd, dus ga er maar van uit dat Etude eigenlijk niet meer (alweer) bestaat. Voor zover ik weet heeft Mark Van Moerbeke er ook al lang niets (niet veel?) meer mee te maken? Heel spijtig allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 april 2003 Author Report Share Posted 23 april 2003 ik bedoel dat ze een zelfde manier van schrijven hebben als dat saab reclame maakt.... als je snapt wat ik bedoel. Maar wat me nog niet helemaal duidelijk is, hoe goed zijn ze? vergelijkbaar met wat? ze worden namlijk soms tweedehands aangeboden. Is het interessant? Die zeus wordt ieg gepresenteerd als een van beste luidsprekers die er zijn. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Ik zag laatst een paar speakers ontworpen door Van Moerbeke te koop staan voor een zeer schappelijke prijs. Echter ik kon niets hierover vinden. Nu weet ik er wat meer over en nu staat 'ie niet meer te koop. Jammer, ik had het wel eens willen beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Ze waren echt goed, hoewel o.a. de Rea/MP2 een reputatie had nogal moeilijk te zijn. Ik ben nog altijd bevriend met de 'P' uit 'MP'. De 'M' heb ik maar een keer ontmoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 april 2003 Author Report Share Posted 23 april 2003 van moerbeke is de ontwerper van etude neem ik aan...? Zijn al zijn ontwerpen interessant?? ik zag laatst ook een paar te koop... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Ik heb zelf de Etude Hera, tweedehands gekocht een paar jaar geleden. Uitermate tevreden ermee. Coherent, dynamisch en gze gaan redelijk diep. mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Mark van Moerbeke heb ik een aantal keren gesproken, en zijn Etude luidsprekers heb ik uitgebreid kunnen beluisteren. Prima luidspreker, met een volslagen onopvallend, neutraal karakter en veel finesse. Maar ja, dat was wel twintig jaar geleden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartok Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Tot aan vorig jaar mei heb ik 6 jaar een paar Etude Clio II gehad. Ik was er niet ontevreden over. Een paar dingen bevielen niet; de afwerking was matig (fineer liet los) en het geluid niet echt in focus (kan ook aan de cd-speler gelegen hebben). De klankleur was wel wat hard, maar dit is een typische Etude eigenschap zoals ik heb kunnen vaststellen bij andere Etude bezitters. Ik heb ze trouwens voor een prikkie weggedaan......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 april 2003 Author Report Share Posted 23 april 2003 hmmmmm... kennelijk is het merk al tijden uit de rolatie. Dat zou kunnen beteken dat ze ietwat gedateerd kunnen klinken maar hoeft niet per se. Wat ik zo hier is een aantal tevreden (ex)bezitters, nmaar geen overenthousiaste geluiden. Kan ik daaruit aflijden dat het niet om superspul gaat? Want nogmaals, de manier waarop ze het presenteren... > Een elektrostaat heeft volgens hun en anderen (spiekerboer bijvoorbeeld) te weinig laag. Hybride systemen matchen eigenlijk nooit. Etude gebruikt dippoolkonussystemen en lost daarmee alle problemen op?? klopt dat of zeggen ze dat aleen maar? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Dipool? Nou, dat is dan iets nieuws, hoor! De Etude van destijds was een reflexkast van stevige bouw. Het laag werd verklankt door de befaamde Kef B 139. Het was een goed uitgelijnd vierwegsysteem met tweede orde filtering. Klonk prima! Je wil weten h Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 24 april 2003 Author Report Share Posted 24 april 2003 dankje spiekerboer, dat dipoolidee ontstoond door het feit dat ze dat vertellen op de site. kijk maar eens ff. kweet adres niet meer. staat in dipooltopic. en watjij zegt over de esl63 kan ik simpelweg niet serieus nemen, dat snap je wel toch? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door [[Game]]: (...) watjij zegt over de esl63 kan ik simpelweg niet serieus nemen (...) game Kom op, Game... dat lukt je v Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 april 2003 Author Report Share Posted 25 april 2003 echt niet,... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts