Sodejuu Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Bij sommige versterkers is het zo dat in de Source Direct-stand alleen de CD-input rechtstreeks geschakeld wordt en de andere ingangen losgekoppeld. Vaak uit kostenbesparing gedaan, want meerdere ingangen kosten ook meerdere relais. Aangezien de meesten toch hoofdzakelijk cd's beluisteren maakt het dan ook niet uit. Of Marantz hetzelfde heeft gedaan weet ik niet, maar het zou kunnen. In de Source Direct stand worden alle overbodige zaken in de lijn uitgeschakeld. Zo zijn toon- en balansregeling potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Geplaatst door Sodejuu:Bij sommige versterkers is het zo dat in de Source Direct-stand alleen de CD-input rechtstreeks geschakeld wordt en de andere ingangen losgekoppeld. Vaak uit kostenbesparing gedaan, want meerdere ingangen kosten ook meerdere relais. Aangezien de meesten toch hoofdzakelijk cd's beluisteren maakt het dan ook niet uit. Of Marantz hetzelfde heeft gedaan weet ik niet, maar het zou kunnen. In de Source Direct stand worden alle overbodige zaken in de lijn uitgeschakeld. Zo zijn toon- en balansregeling potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Ik zit net ff de review te lezen van hifichoice (over de PM7000), en toen vond ik dit in de eerste alinea: "Tone and balance controls can be bypassed with the 'source direct' button, which rather confusingly also disables the tape outputs." Alleen de tapelussen worden dus gebypassed... Ff verder lezen Al heb ik 'm bij nader inzien toch al eens eerder gelezen volgens mij... Hmm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts