The Koosjer connection Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Forum-genoten, Tja...de zomer is voorbij en de herfst kruipt langzaam maar zeker dichterbij.....althans....in your neck of the woods Heeft dat ook gevolgen voor jou keuze van aankopen van muziek? Wisseling van seizoenen brengt over het algemeen een ander eetpatroon teweeg...een ander kledings-patroon.....en ander sociaal-patroon enz..enz. Het draaien van bepaalde albums is ook vaak onderhevig aan stemming = emotie...zo ook de wisseling van de seizoenen?...en het kopen van muziek? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Nergens zo sterk op betrekking als de Audio- en muziekhandel: Vrouwen bloot, handel dood.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Ja gelukkig is de zomer weer voorbij, en kan ik eindelijk weer muziek luisteren. (zonder te baden in 't zweet) Voor m'n muziek keuze maakt 't niet zoveel uit. Wel geniet ik nu meer van de muziek s'avonds. Gordijnen dicht, lichtspotje aan, gericht op de set. Ik heb niet dat ik zomers meer zomerse muziek o.i.d draai. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 (...)Tja...de zomer is voorbij en de herfst kruipt langzaam maar zeker dichterbij.....althans....in your neck of the woods (...) Beste Hans, Nou, hier in Deventer is'tie al vier dagen oud hoor Maar je hebt gelijk, ander jaargetijde, andere muziek. Waarschijnlijk heeft dat echter nog meer te maken met het vroeger donker en later licht worden. Op een zonnige zomerzondagochtend is het heerlijk om de dag te beginnen met fijne, niets-aan-de-hand-barokmuziek. Op een druilerige winterochtend staat mijn hoofd meer naar pianoconcerten of thematische muziek als Ma Vlast of iets van Sibelius, om maar eens iets te noemen. En, als door anderen gezegd, je zit 's avonds binnen, het televisieaanbod is meestal afgestemd op randdebielen en daar reken je jezelf niet toe, dus lekker grasduinen in je muziekcollectie en je vindt altijd iets om lekker naar te luisteren. Wat dat aangaat gaan we weer goede maanden tegemoet Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 27 september 2004 Author Report Share Posted 27 september 2004 Dus al met al kijkt dan ook de detailhandel handenwrijvend uit naar de wisseling? Geen vrouwelijk bloot meer.....alles weer keurig ingepakt Raar is dat...als het over is..dan ook maar gelijk goed en kan de erwtensoep met worst[hema'tje] weer op tafel..... met de bijbehorende klanken uit de weergevers. Ik heb het tegenovergestelde....gebrek aan seizoens-wisselingen maakt dat een kouwe Hollander verlangd naar regen een sneeuw......en natuurlijk de erwtensoep --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Nergens zo sterk op betrekking als de Audio- en muziekhandel: Vrouwen bloot, handel dood.... Ahaa, kijk jij zulke DVD's Hans Zelf luister ik in de zomer veel minder (serieus) naar muziek. Ik zit dan meestal buiten ... bij voorkeur natuurlijk in het gezelschap van die blote dames waar Hans het over had! Er staat dan wel vaak een Jazz of Blues CD'tje op die door de openslaande deuren naar buiten moet zien te klinken. In de winter met kou, regen / sneeuw buiten kan ik er veel meer van genieten om lekker in de hotspot mooie klassieke CD's / LP's te draaien. Welke componist ik kies is hierbij altijd sterk afhankelijk van mijn stemming .... Laat maar komen die winteravonden !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 27 september 2004 Author Report Share Posted 27 september 2004 .....Laat maar komen die winteravonden !!!..... Heb je de geitenwollen-slippers al uit de mottenballen gehaald...... En voldoende hout gehakt...... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 .....Laat maar komen die winteravonden !!!..... Heb je de geitenwollen-slippers al uit de mottenballen gehaald...... En voldoende hout gehakt...... --Hans. Geitenwollen slippers worden uitsluitend gedragen door de geitenwollensokkenmafia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Luister jij met je ogen ik prefereer meer een donkere omgeving hoewel valt niet mee met die buizengloed Duh.... Het is zo lastig CD's wisselen in 't pikkedonker En 1 spotje geeft ook net voldoende licht voor een prettige sfeer. Daarbij is 't klimaat swinters een stuk aangenamer. Lijkt me wel een mooi gezicht trouwens, zo die buizengloed als 't wat donker is. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Lijkt me wel een mooi gezicht trouwens, zo die buizengloed als 't wat donker is. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Lijkt me wel een mooi gezicht trouwens, zo die buizengloed als 't wat donker is. Groeten, Alco Die gloeit inderdaad mooi hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Niet persoonlijk hoor, maar ik blijf het lelijke dingen vinden, die 'open' buizenbakken... Dat gloeien zal er misschien wel mooi uitzien in het donker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 hmmm ik luister zowiezo vaak na een dag hard werken met mijn ogen dicht. Lekker afgesloten van de buitenwereld en je laten pakken door de muziek. Zo hoor je naar muziek te luisteren vind ik. (al mag het ook met je ogen open ) Anders kan je net zo goed geen dure set kopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 IK zal toch de avondjes in de uiterwaarden van de Maas met een goed glas wijn en mn vriendin missen in de wintermaanden hoor. Daar laat ik zelfs mn installatie voor aan de kant staan. Er is meer dan muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 ........1 topic over seizoensinvloeden vind ik meer dan genoeg ........ Ben ik met je eens..... Wellicht had de topic-starter mij over het hoofd gezien..... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunny Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Wat een zalig gevoel, de herfst komt er weer aan. Ik vind het zo zalig dat het al zo vroeg donker is. Niets zo leuk als 's avonds in het donker wat TV kijken, wat op de PC zitten of bovenal een zalig nummer spelen. Nog een voordeel aan de winter is, tegen de koude kun je je aankleden, tegen de warmte spijtig genoeg niet. Maar ja, ieder zijn smaak qua seizoenen MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Na na na na na na enz. Je hebt er maanden lang naar uitgekeken, die kouwe winter wou maar eerst niet om. Traag en langzaam kropen langs de weken, maar eindelijk daar was Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 oktober 2004 Author Report Share Posted 15 oktober 2004 Die was ik helemaal vergeten...... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
princeofdarkness Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 misschien maar beter ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts