Jump to content

Gevonden door Jitze

Haudio
 Share

Recommended Posts

Hoi Haudio,

Nu ik dit artikel gelezen heb vind je het vast niet erg dat ik pas bij je aanklop

als mijn ZYX element helemaal versleten is.

En dan nog - met alle respect voor de alom gerespecteerde en zeer goede Jan Allaerts elementen - zijn er al alternatieven die het luisteren waard zijn.

Gr.

TC

http://www.hear.nl/forums/style_images/1/icon4.gif

Hoi Haudio,

Nu ik dit artikel gelezen heb vind je het vast niet erg dat ik pas bij je aanklop

als mijn ZYX element helemaal versleten is.

En dan nog - met alle respect voor de alom gerespecteerde en zeer goede Jan Allaerts elementen - zijn er al alternatieven die het luisteren waard zijn.

Gr.

TC

http://www.hear.nl/forums/style_images/1/icon4.gif

Beste Tony,

Alles nog eens goed lezen is niet verkeerd. ;)

Er zijn veel goede elementen, wat minder super goede elementen,weinig toppers.

Ook is het erg belangrijk welke combinatie gemaakt wordt.

Maar dat wist jij allemaal al. :D;)

De ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel.

En wat wil je zelf

Iemand had een Verdier draaitafel is volgens mijn mening erg goed, maar heel analytisch en heeft hem dus weg gedaan.

Dus heeft het ook te maken ,wat wil je .

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Hai Haudio,

Een leuke site dat zonder meer. Aan de andere kant zit die man alles in categorien in te delen terwijl hij die componenten echt niet allemaal tegelijk vergeleken heeft en zeker niet in de vele combinaties die er mogelijk zijn.

Hoeveel draaitafels heb jij niet in je leven onder handen gehad. Zou jij zo'n lijst durven op te stellen? Daarbij de een zijn oren zijn de ander niet.

Groet,

Carl

Daarbij de een zijn oren zijn de ander niet.

Hoogstwaarschijnlijk daarom schrijft hij ook nogal wat over zijn manier van luisteren en de zaken die hij hierbij belangrijk vindt..............

Alle apparatuur houdt hij dan ook op dezelfde wijze tegen het licht, kan hier heel aardig mee uit de voeten, gezien ik zijn audio filosofie voor het grootste deel kan onderschrijven.

vwb de grote combinatie mogelijkheden, ik ga er vanuit dat als je een goede installatie hebt staan, je elk component gewoon kunt uitwisselen, als hierdoor het geluid wordt aangetast, zijn er twee mogelijkheden of het nieuwe apparaat is gewoon niet goed, of er zit een foutje in de aanpassing, dit kun je mi slechts op twee plaatsen meemaken, nl speaker/versterker - gezien oa rendement en vermogen - en bij een element en een phonotrap - gain en uitgangsspanning bijv -.

Alle andere apparaten zouden het op een lijn ingang gewoon goed moeten doen.

Bij het componeren of matchen van een installatie wordt er nogal eens een foutje van de een door een foutje van de ander gecompenseerd, let je heel erg op de zaken die hij aanvoert, zal dit je niet erg snel overkomen, omdat op deze wijze combineren beslist verliezen zal opleveren.

:unsure:

Ook hier bij de linkjes is deze reeds jaren te vinden, in het verleden heb ik hiernaar regelmatig verwezen en diverse citaten in postings verwerkt, met name over zijn audio philosophy, welke mi zeer lezenswaardig is.

;)

Ik heb Arthur's Salvatore's filisofie gelezen en vond het nogal rammelen. Een aantal zaken die hij noemt klinkt bekend, maar het complete verhaal is niet erg sterk. Sommige redeneringen zijn erg kort door de bocht zijn. Het geheel is schijnbaar goed onderbouwd te zijn, maar wanneer je het nog eens leest, valt dat erg tegen. Het is toch voornamelijk een hoop semantiek en retoriek wat de beste man verteld. Ik vind z'n buitengewoon stellige manier van schrijven niet overeenkomen met wat een filosofie zou moeten zijn.

Ik heb weinig ervaring met cartridges, maar als z'n de kwaliteit van z'n 'filosofie' iets zegt over z'n ervaringen met cartridges, zou ik het met een flinke korrel zout nemen. Maar een kromme redenering kan toch tot een juiste keuze leiden, dus wie weet... ;)

Ik zou zelf nooit zo'n absoluut stuk schrijven. Hij geeft ook nog eens sterk af op bladen als Stereophile maar uiteindelijk adviseert hij dezelfde Amerikaanse High End merken.

Waar ik zeker problemen mee heb is zijn "Bestenliste". Als ik naar platenspelers kijk deelt hij die in klassen in zonder daar de combinatie met arm en element bij te betrekken die natuurlijk ook weer in klassen zijn ingedeeld. Een element kan je dan weer niet los zien van de phono trap. Hoeveel draaitafel combinaties kan je dan bedenken? Volgens mij is daar een wiskundige formule voor maar uitgaande van drie draaitafels,drie armen en drie elementen moeten dat een behoorlijk aantal combinaties zijn.

Ik zou zelf nooit zo'n absoluut stuk schrijven.

Ik ook niet.

Hij geeft ook nog eens sterk af op bladen als Stereophile maar uiteindelijk adviseert hij dezelfde Amerikaanse High End merken.

Klopt ook.

Waar ik zeker problemen mee heb is zijn "Bestenliste". Als ik naar platenspelers kijk deelt hij die in klassen in zonder daar de combinatie met arm en element bij te betrekken die natuurlijk ook weer in klassen zijn ingedeeld.

Ook mee eens

Een element kan je dan weer niet los zien van de phono trap. Hoeveel draaitafel combinaties kan je dan bedenken?

Veel ! erg veel.

Volgens mij is daar een wiskundige formule voor maar uitgaande van drie draaitafels en drie elementen

En drie armen..

moeten dat een behoorlijk aantal combinaties zijn.

Ook heel erg veel !

MvG,

Haudio

Beste Carl,

Helemaal mee eens

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ook zijn kritiek op Stereophile vind ik niet terecht. Dat commerciele belangen meespelen in zo'n blad geloof ik wel. Waarom zouden ze een produkt reviewen wat nooit adverteert? Aan de andere kant zo'n Michael Fremer levert bijvoorbeeld een schat van info op het gebied van platenspelers e.d. Hij doet dat zeer professioneel door alle "elementen" op een dat-recorder op te nemen omdat hij zijn auditieve herinnering niet vertrouwt. Hij is ook kritisch: zie zijn kritiek op VPI armen zonder anti scating. Ik vind ook dat hij niet pretendeert de waarheid in pacht te hebben. Wel geeft hij indrukken die je bij een aankoop ondersteunen. Ook is hij een analoog fan, maar daarom lees ik hem juist.

De doorsnee van auteurs van Stereophile vind ik zeer leesbaar en informatief. Art Dudley kan ik niet volgen overigens geldt dat ook voor Ken Kessler.

Als ik iemand een audioblad kan adviseren is het wel de Stereohile. Het is overigens wel vaak duur materiaal wat ze testen. Maar goed hifi zijn de juwelen van de man en die wil ik me af en toe veroorloven.

Carl