Roel Bink Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Nadat ik de XO-2 clock van tentlabs op me creative audigy 2 had gemonteerd met goed resultaat (geluid is een stuk natuurlijker) wilden ik nog een stapje verder. Ik had nog een AD8065 opamp van lc audio liggen die ik op me audigy heb gezet i.p.v. de huidige jrc 4556 die als buffer voor de front line dient. Weet iemand mss welke opamp tussen de dac en de jrc4556 (=U2) opamp is geschakeld, of misschien meer over het audio diagram van deze geluidskaart..? (p.s het gaat hier alleen om het front kanaal) thx! Roel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Nadat ik de XO-2 clock van tentlabs op me creative audigy 2 had gemonteerd met goed resultaat (geluid is een stuk natuurlijker) wilden ik nog een stapje verder. Ik had nog een AD8065 opamp van lc audio liggen die ik op me audigy heb gezet i.p.v. de huidige jrc 4556 die als buffer voor de front line dient. Weet iemand mss welke opamp tussen de dac en de jrc4556 (=U2) opamp is geschakeld, of misschien meer over het audio diagram van deze geluidskaart..? (p.s het gaat hier alleen om het front kanaal) thx! Roel Die kaart klinkt toch goed zat? Ik denk niet dat een duurdere op amp wat zal uitmaken gezien de hoeveelheid koppelco,s die zich in de signaalweg bevinden en die laten zich niet eenvoudig vervangen door betere MKP,s op zo,n kleine muli layer print. Er is wel eens een uniek moederbord geweest ik meen van A open met buizen in de geluidsverwerking maar of dit zo,n suxces is geworden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Khoral Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Don van der deijl, Dat moederbord is een succes voor diegene die hem hebben Voor Aopen was het volgensmij een gigantische flop, opzich wel jammer. Khoral. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Deze? AX4GE tube Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Deze?AX4GE tube Kewl ... jammer dat het maar een 845 chipset heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 10 oktober 2004 Report Share Posted 10 oktober 2004 Deze?AX4GE tube Kewl ... jammer dat het maar een 845 chipset heeft Dat is zeker jammer want ik denk serieus dat wat geluid betreft dit mainboard niet te overtreffen valt. Toch een knap ontwerp de oudste techniek tesamen met de nieuwste uit beide werelden het beste. En zo te zien is er op de componentenkeuze bij de buis niet bezuinigd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts