Heinrich Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Heeft iemand soms ervaring met zowel de pm 17ki als de pm 14ki. Ik heb de marantz 17ki en heb interesse in de marantz pm 14ki. Op zich ben ik tevreden met de pm17ki alleen nu heb ik laats de denon pma10s in huis gehad en deze klonk echt veel gedetailleerder en dynamischer. Op zich een hele mooie versterker alleen het midden gebied (dus de stemmen ) vond ik op de pm17 mooier. Daarom zat ik aan de pm14ki te denken. Heeft deze het zelfde klank als de 17ki alleen dan meer gedetailleerd? Misschien een iets meer nadrukkelijk laag ? Blijft het midden net zo mooi als op de 17KI? En dan vraag 2: Wat is klankmatig het verschil tussen de pm14 en de pm 14ki. Vr gr Erik Gebruikte apparatuur: Marantz pm17ki, AH Tjoeb 4000, B&W dm7 mk12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Beste, Wij hebben een kleine twee jaar geleden de PM-14 gekocht, en ik vind het een dijk van een versterker. Onze vorige speakers, de B&W 802 series 80 (de allereerste 802 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr marantz Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Inderdaad oom Henk, Er zijn zoveel factoren wat een versterker stabiel maakt dat ik het hier maar nalaat om uit te leggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Volgens een topic dat ik pasgeleden las zou het verdubbelen van het vermogen bij halvering van de impedantie duiden op een stabiele versterker. Nou, dat zit dan dus wel goed. No offence denniz, maar enige nuancering is hier op zijn plaats Yes, you're right Ome Henk, maar het was allemaal gtypt met haastige spoed. Toch is de PM-14 een stabiele versterker, alleen is de reden die ik noemde dus niet echt gegrond. Hoe dan ook zeker stabieler dan de PM-17. Maar het kan natuurlijk ook zomaar zo zijn dat de PM-14 het relatief snel opgeeft wanneer gekoppeld aan bijv. een Infinity Kappa 9. Onze Dali Grand's zijn vrij makkelijk aan te sturen. Dat topic dat ik bedoelde was gisteren of eergisteren nog aktueel (met het verdubbelen van het vermogen enzo) maar ik kan het even niet zo snel terugvinden... vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts