Jump to content

Philips SACD1000

robx
 Share

Recommended Posts

ps: een nokia mobiel bestaat voor 70% uit philips, en velen anderen ook.

De VW sharan, zit bomvol philips IC's

In de sony setjes met classe D versterking......................juist philips

Rest dus voor mij de vraag waarom van alles waar Philips zijn eigen naam op zet zo vreselijk snel kapot gaat. En waarom ze zo weinig aandacht besteden aan service.

Andere merken waar hun onderdelen in verwerkt worden kunnen het blijkbaar wel....

Enno :)

ps: een nokia mobiel bestaat voor 70% uit philips, en velen anderen ook.

De VW sharan, zit bomvol philips IC's

In de sony setjes met classe D versterking......................juist philips

Rest dus voor mij de vraag waarom van alles waar Philips zijn eigen naam op zet zo vreselijk snel kapot gaat. En waarom ze zo weinig aandacht besteden aan service.

Andere merken waar hun onderdelen in verwerkt worden kunnen het blijkbaar wel....

Enno :)

alles???

als je mijn post goed leest, zie ik dat toch wel eea van philips in huis heb, heb alleen 1x

problemen gehad met een dvd-speler. Rest alles perfect hoor

Mochten jullie denken dat de Philips spullen uit Eindhoven komen... mooi mis.

Net zoals bij alle andere merken komt alles uit lage lonen landen zoals China, Hongarije en Korea.

In een serie SACD1000 zit inderdaad een soldeerprobleem met 'n IC.

Bij het onderstaande adres weten ze wel raad met die SACD1000 en DVD963SA

Dit is bovendien een door Philips gecertificeerd reparatiebedrijf, dus ook voor garantie gevallen aanspreekbaar.

Middel Electronics Service BV

De Sleutel 4 5652AS Eindhoven

040-2511815

www.electronics-service.nl

:)

.... van alles......

alles???

als je mijn post goed leest, ......

Dat goed lezen gaat je zelf blijkbaar niet helemaal goed af. Er staat duidelijk dat er "van alles" kapot gaat, niet dat elk produkt er onmiddelijk mee stopt.

Enno

dank voor dat adres Hans. Hoe weet jij dat dat bedrijf deze problemen kan verhelpen?

Na 6 dagen stilstand draait de SACD1000 weer. idd een defect dat bijvoorbeeld met temperatuur samenhangt. dus kan best wat soldeerderigs zijn.

Eens zien hoe lang aanstaan nodig is om de volgende vastloper te laten optreden. Ik zal dat bedrijf eens contacten. Liever een gerepareerde SACD1000 dan een veldslag met Correct. Ik was nog lang niet klaar met dat ding (tent clock en voeding!).

E

dank voor dat adres Hans. Hoe weet jij dat dat bedrijf deze problemen kan verhelpen?

Een audiokennis heeft zijn SACD1000 daar laten repareren, en nadien geen problemen meer gehad.

Bovendien schijnt er een link te zijn tussen dit bedrijf en de ontwikkelingsafdeling van Philips...

Probleem is niet alleen met PHILIPS dat het gebruikte soldeer geen lood meer mag bevatten.

OK het is beter voor van alles maar dus niet voor het soldeer.

Heel veel grote SMD ic,s gaan los zitten en deze zijn nog wel door iemand zelf opnieuw te solderen mits je een heel dunne soldeerpunt hebt en flux maar wanneer het een BGA ic is zoals al langer gebruikt in de PC dan zit je die kan je niet zelf solderen.

Wij hebben daar een speciaal heel duur soldeerstation voor en daar kan een technische dienst tegewoordig dus niet meer buiten.

Dit probleem komt zeker niet alleen bij philips voor maar bij alle merken.

Dergelijke IC worden behoorlijk warm en bijkomend probleem is dus dat je de losse soldeerverbinding gewoon niet ziet ook bij de niet BGA ic,s.

Soms is het domweg bijna alles doorsolderen want een digitale weg is op dergelijke printen bijna niet te volgen en een klacht als zodanig dan ook niet echt te herkennen door te zoeken naar het loszittende component.

Het nieuwe soldeer zal nog veel ellende geven dat op zeker.

langzamerhand begin ik door alle tips en aanwijzingen te lezen en goed te kijken naar het ding wel te snappen wat er met het ding is. waarom krijgt de service afdeling van Correct het ding niet in orde ...?

ik regel dat ie doorgesoldeerd wordt (en ik overweeg een kleine blower erin te zetten) en dan weer eens zien. wordt vervolgd.

groet

Een kennis van mij had na zijn eerste reparatie de afdekplaat gedemonteerd, en een blower op de probleemchip geplaatst zodat deze voldoende koeling zou krijgen.

Helaas enkele weken later was de speler wederom defect.

Onderstaande personen/firma's hebben ook problemen met de SACD1000 gehad.

De club die Final distribueert.

Age van de Woude Xanadu

de heer B. Fruitema

STS digital

langzamerhand begin ik door alle tips en aanwijzingen te lezen en goed te kijken naar het ding wel te snappen wat er met het ding is. waarom krijgt de service afdeling van Correct het ding niet in orde ...?

ik regel dat ie doorgesoldeerd wordt (en ik overweeg een kleine blower erin te zetten) en dan weer eens zien. wordt vervolgd.

groet

Ga dan wel naar een zaak waar ze de apparatuur hebben om deze IC,s door te solderen.

Of Correct deze heeft? ik zou het niet weten .

Omschrijf zeer duidelijk je klacht in ieder geval bijvoorbeeld de tijd waarna het euvel naar voren komt.

Laat de betreffende technische dienst het apparaat wat langer behouden zodat deze uitvoerig getest kan worden.

De firma C lijkt me niet de aangewezen TD.

Overigens is een belangrijk deel van de electronica uit  de SACD1000 in Japan bij Marantz gemaakt...

:rolleyes:

Ik kan het helaas niet onderbouwen, maar daar geloof ik niks van. Ik zou eerder andersom denken. Ik heb dat ook nog nooit eerder gehoord.

Beste Richard,

HEt is toch echt zo. De hele uitgangstrapt met dac's etc is gelijk aan de Marantz SACD 12.3. De uitgangstrappen zijn de bekende Marantz HDAM schakelingen. Beide spelers heb ik op de werkbanken gehad. het enige verschil zijn twee eleco'tjes op de voedingsprint en een wijzeging in de digitale uitgangs trap. Eerder zijn ze identiek!. De uitgangstrap is overigens ook en typisch Marantz ontwerp. Het is echt zo!.

De SACD-1000 is gewoon een hele mooi en goedklinkend apparaat! (zeker na onze mods :D) Echter heb ik er ook weer eentje staan met problemen op het afspeken van SACD :(

Overigens, misschien leuk om te weten is, dat de Musical Fidelity Tri-vista de SACD-1000 loopwerk, servo/besturings board gebruikt. Kijk ook voor de grap maar eens naar het display van de SACD-1000 en de Tri-vista

Groeten,

Bas

Guest Theo H.
Was het niet zo dat Marantz = Philips?

Volgens mij heeft Philips een belang van 50% (?) in Marantz. Dat wil niet zeggen dat alles uit dezelfde fabriek komt.

Groet,

Theo.

Onstaan sommige problemen misschien doordat eigenaren de speler bovenop een receiver zetten? Die worden vaak zo heet, dat ik me kan voorstellen dat soldeerverbindingen beschadigd raken. Mijn digitale voorversterker verwarmt op den duur de hele installatie, dat ik die maar apart heb gezet. Het gaf me geen goed gevoel dat ook mijn DVD-speler bloedheet werd door mijn voorversterker.

de SACD1000 wordt idd flink warm, CD's komen er ook lekker warm weer uit.

maar hij staat met meer dan normaal onder-ruimte (2x master base) op een plaat steen onderin het rack, en boven is ie ook goed ruim.

veel warmte komt wel van de besturingsprint, onder het loopwerk, daarom worden de CD's lekker warm. daar zal dus de probleemchip wel ergens zitten. ik heb ergens ook gelezen dat iemand een koel-elementje (zo'n ijzeren ding met uitsteeksels) op de grote IC gezet had om m te beschermen voor oververhitting.

wellicht beter dan een blowertje nog. of beide. eerst maar weer aan de gang krijgen.

groet

Was het niet zo dat Marantz = Philips?

Volgens mij heeft Philips een belang van 50% (?) in Marantz. Dat wil niet zeggen dat alles uit dezelfde fabriek komt.

Groet,

Theo.

Sterker nog, de SACD1000 is door Marantz als SA12 op de markt gebracht.

Indertijd had Philips een meerderheidsaandeel in Marantz, en was dus bepalend wat er daar gebeurde.

De andere CD spelers waren ook vaak voorzien van dezelfde componenten.

Volgens mij is het in audioland hetzelfde als ik autoland: bijna niemand met een hoge functie wil in een VW Phaeton gezien worden, maar wel in een Audi A8. Een beetje hypocriet is het wel, niet waar? Want ze bestaan beide uit VAG-onderdelen (evenals Skoda en Seat en in mindere mate Bentley en Bugatti) en ze zijn zelfs technisch voor een groot deel identiek ... Kortom, de naam die het beestje heeft, is voor velen belangrijker dan wat het ding (in dit geval dus een auto, maar je kunt er ook zo een audioapparaat voor in de plaats denken) werkelijk presteert... Zie Sony ES-apparatuur bijvoorbeeld...