cgm Posted 7 oktober 2004 Report Share Posted 7 oktober 2004 Was het niet zo dat Marantz = Philips? Volgens mij heeft Philips een belang van 50% (?) in Marantz. Dat wil niet zeggen dat alles uit dezelfde fabriek komt. Groet, Theo. Sterker nog, de SACD1000 is door Marantz als SA12 op de markt gebracht. Indertijd had Philips een meerderheidsaandeel in Marantz, en was dus bepalend wat er daar gebeurde. De andere CD spelers waren ook vaak voorzien van dezelfde componenten. Nou dan! Waarom zijn mensen dan verbaasd als er onderdelen hetzelfde zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 oktober 2004 Author Report Share Posted 7 oktober 2004 nou dan de volgende vraag: is die SA12 dan ook meestal binnen twee jaar kaduuk? zonee, waarom niet? als ik weet wat ze anders gedaan hebben .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 7 oktober 2004 Report Share Posted 7 oktober 2004 Was het niet zo dat Marantz = Philips? Volgens mij heeft Philips een belang van 50% (?) in Marantz. Dat wil niet zeggen dat alles uit dezelfde fabriek komt. Groet, Theo. Ook niet meer, Marantz zit nu met Denon onder Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 7 oktober 2004 Report Share Posted 7 oktober 2004 Is het een 100% dochter of niet? Nee, ik begrijp dat Marantz 100% dochter is van D&M Holdings Inc. en Denon ook samen met McIntosh Laboratory en nog wat andere mij onbekende merken. Philips heeft 14,7% van de aandelen van deze holding en Ripplewood Holdings heeft 68,6% van de aandelen. Ontwikkeling van een complex product als een SACD of een auto loopt in de milioenen, je moet erg veel omzetten om deze ontwikkelingskosten er uit te halen. Het is dan begrijpelijk dat het goedkoper is de technologie van elkaar te kopen in plaats van zelf te ontwikkelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 oktober 2004 Author Report Share Posted 7 oktober 2004 ja volkomen logisch. maar : ik heb al 2 spelers genoemd zien worden waar dus SACD1000 dingen in zitten. waarom gaan die niet kaduuk ..... hebben die wel gedacht aan koeling van de te hete IC? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 7 oktober 2004 Report Share Posted 7 oktober 2004 Is het een 100% dochter of niet? Nee, ik begrijp dat Marantz 100% dochter is van D&M Holdings Inc. en Denon ook samen met McIntosh Laboratory en nog wat andere mij onbekende merken. Philips heeft 14,7% van de aandelen van deze holding en Ripplewood Holdings heeft 68,6% van de aandelen. Ontwikkeling van een complex product als een SACD of een auto loopt in de milioenen, je moet erg veel omzetten om deze ontwikkelingskosten er uit te halen. Het is dan begrijpelijk dat het goedkoper is de technologie van elkaar te kopen in plaats van zelf te ontwikkelen. Ik bedoelde dus 100% dochter van D&M Holdings Incorporated Het principe van samen ontwikkelen of technologie inkopen is al heel oud en zeer gebruikelijk in de high-tech sector. Logisch, uiteraard. Ripplewood Holdings? Eigendom van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 oktober 2004 Report Share Posted 7 oktober 2004 Ik bedoelde dus 100% dochter van D&M Holdings Incorporated Het principe van samen ontwikkelen of technologie inkopen is al heel oud en zeer gebruikelijk in de high-tech sector. Logisch, uiteraard. Ripplewood Holdings? Eigendom van? HEE! Het is geen economie forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 oktober 2004 Report Share Posted 7 oktober 2004 Ik bedoelde dus 100% dochter van D&M Holdings Incorporated Het principe van samen ontwikkelen of technologie inkopen is al heel oud en zeer gebruikelijk in de high-tech sector. Logisch, uiteraard. Ripplewood Holdings? Eigendom van? HEE! Het is geen economie forum! Gelukkig niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 7 oktober 2004 Report Share Posted 7 oktober 2004 Slechte solderen is niet van vandaag waar Philips problemen mee heeft, ik heb in het verleden ook een aantal Philips produkten gehad , bandopnemer, versterker en een Cd speler type 104, al deze toestellen zijn in reparatie geweest voor slechte solderingen, dit is al zo een 15 a 20 jaar geleden waarvan ik spreek, Philips doet er blijkbaar niets aan om dit probleem op te lossen, jammer.Al enige produkten van Sony gehad van de ES reeks, en van betrouwbaar kan Philips veel leren.Nooit problemen gehad met Sony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 8 oktober 2004 Report Share Posted 8 oktober 2004 Ripplewood Holdings? Eigendom van? Om antwoord op dergelijke vragen te krijgen is er een mooi instrument ontwikkeld: Google Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 8 oktober 2004 Report Share Posted 8 oktober 2004 Ripplewood Holdings? Eigendom van? Om antwoord op dergelijke vragen te krijgen is er een mooi instrument ontwikkeld: Google O, gewoon een investeringsmaatschappij. Niet het een of andere grote audioconcern Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 oktober 2004 Author Report Share Posted 12 oktober 2004 en weer een vervolg. het ding is gisteren uit elkaar geweest. Behalve een slecht gesoldeerde connector in de voeding (hersteld) niks te zien. Maar terug in elkaar deed ie het wel weer normaal. Dat geeft te denken. Een afgebrande IC doet zo niet. Dus inderdaad ergens het soldeer werk. Mijn verdenking gaat uit naar soldeerwerk aan een connector, bedrading. Zoiets. Als ie weer uit gaat ga ik die allemaal nalopen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 en weer een vervolg. het ding is gisteren uit elkaar geweest. Behalve een slecht gesoldeerde connector in de voeding (hersteld) niks te zien. Maar terug in elkaar deed ie het wel weer normaal. Dat geeft te denken. Een afgebrande IC doet zo niet. Dus inderdaad ergens het soldeer werk. Mijn verdenking gaat uit naar soldeerwerk aan een connector, bedrading. Zoiets. Als ie weer uit gaat ga ik die allemaal nalopen. groet Waarom niet direct? Ben je die ergernis in iedergeval voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 oktober 2004 Author Report Share Posted 12 oktober 2004 omdat er enige kans is dat met de kleine soldeer-actie van gisteren de boel klaar is. en als ie er nu mee stopt kan ik door openschroeven en hier en daar eens te duwen en dat soort acties wellicht uitvinden waar de breuk zit. groet Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 omdat er enige kans is dat met de kleine soldeer-actie van gisteren de boel klaar is. en als ie er nu mee stopt kan ik door openschroeven en hier en daar eens te duwen en dat soort acties wellicht uitvinden waar de breuk zit. groet Rob Beste Robx, Heb vandaag ook een SACD-1000 hersteld, en inderdaad slechte SMD solderingen. Het is eht wel waard! Want een gemodde SACD-1000 (met klok en voeding) klinkt echt waanzinnig! Zwaar ondershat en onderkent. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 oktober 2004 Author Report Share Posted 12 oktober 2004 ik onderschrijf de klankmatige kwaliteiten. en dan heb ik nog niet eens de Tent-mods. Ik heb je een persoonlijk bericht gezonden. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 omdat er enige kans is dat met de kleine soldeer-actie van gisteren de boel klaar is. en als ie er nu mee stopt kan ik door openschroeven en hier en daar eens te duwen en dat soort acties wellicht uitvinden waar de breuk zit. groet Rob Dikwijls heeft het weinig zin om te gaan duwen op een print of op de div ic,s. Wanneer de klacht zich voordoet zal er via de data lijn een fout worden geregistreerd en die is dan dikwijls blijvend tot een harde reset. Digitale techniek reageert ook heel anders en zo denk je dat de fout optreedt bij het ene IC daar dit ic deze symptonen kan veroorzaken. Ik maak slecht soldeer werk heel vaak mee in plasma en lcd schermen (ja het nieuwe soldeer) en er zit dan maar 1 ding op. ALLES doorsolderen om er zeker van te zijn dat je van de ellende afbent. Zorg hierbij dat je flux pasta hebt anders is het absoluut geen doen de pinbezetting is zo dicht bij elkaar en een sluiting is zo gemaakt. Ikzelf ga te werk met een + 4 bril waarmee de aansluitingen zeer goed zichtbaar worden maar de breuken dus echt niet. Gebruik een heel goede soldeerbout en een heel dunne soldeerpunt. Vergeet ook de afsluitweerstanden niet die doorgaans in een 4 in 1 behuizing zitten . Heb je te maken met een BGA ic laat deze dan hersolderen begin er niet zelf aan want het gaat gewoon niet met de traditionele soldeer gereedschappen! Gebruik gewoon het reeds aanwezige soldeer bij de normale flat pack ic,s PAS op voor statische ladingen onderschat dit niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 Don, ik heb me inmiddels gewend tot iemand die dit soort dingen kan, en daar ook de apparatuur voor heeft. na alle reacties en flink gelet te hebben op wat het ding feitelijk doet geloof ik wel dat het een soldeerprobleem is. voor mijzelf einde oefening met dit soort ongelooflijk kleine onderdeeltjes. dank en groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts