Guest Hubertinus Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Blixa Bargeld heeft de Bad Seeds verlaten. Zijn de Bad Seeds nog wel de Bad Seeds? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Blixa Bargeld heeft de Bad Seeds verlaten. Zijn de Bad Seeds nog wel de Bad Seeds? Hubertinus Er verlaat toch wel vaker iemand een band? Daar verandert die band niet meteen enorm van of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Zijn de Bad Seeds nog wel de Bad Seeds? Iig geen Birthday Party. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 weet iemand ook waaron hij is weg gegaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 weet iemand ook waaron hij is weg gegaan? Voelde zich wellicht te goed? Schijnt iig nogal een arogante kwal te zijn. Maar misschien is ie gewoon te druk met de Einst Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 hij is volgens mij ook best een rare gast, maar dat is denk ik bijna iedere "bad seed" wel. Maar ik denk dat Nick zelf ook best vreemd is, heb je zijn boek wel eens gelezen, and the ass saw the angel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 hij is volgens mij ook best een rare gast, maar dat is denk ik bijna iedere "bad seed" wel. Maar ik denk dat Nick zelf ook best vreemd is, heb je zijn boek wel eens gelezen, and the ass saw the angel. Nope, ik lees geen boeken Maar idd, Nick Caves teksten zijn soms best vreemd. En de muziek van de Bad Seeds erbij ook... Zeker op een cd als Murder Ballads (en dat 'Murder' mag heel letterlijk opgevat worden ). Maar hij heeft ook gewoon heel mooie liedjes, vooral op de cd's Boatman's Call en No More Shall We Part... Ben nog steeds erg benieuwd naar z'n nieuwe cd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Ik ben nu net aan het luisteren naar de nieuwste op vinyl, klinkt heel aardig. Wat is er nu fijner dan met een goed boek, een glas congac (Isard X.O.) en op de achtergrond Nick Cave and the bad seeds op een regenachtige dag lekker in je luie stoel te zitten. Ik lijk wel een ouwe vent. ben pas 29 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Ik ben nu net aan het luisteren naar de nieuwste op vinyl, klinkt heel aardig. Wat is er nu fijner dan met een goed boek, een glas congac (Isard X.O.) en op de achtergrond Nick Cave and the bad seeds op een regenachtige dag lekker in je luie stoel te zitten. Ik lijk wel een ouwe vent. ben pas 29 Cognac moet ik nog eens proberen, en met een regenachtige dag Nick Cave And The Bad Seeds aan hebben staan, vind ik ook fijn, maar lezen... Dat hebben ze mij op het VWO al snel en zeer kundig afgeleerd (maar dat heb ik al eens gezegd in een ander topic). Ik lees nu alleen nog artikelen die mij interesseren (audio, auto's, sport), maar een boek (roman) lezen, nee dat zit er bij mij niet meer in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Ik ben nu net aan het luisteren naar de nieuwste op vinyl, klinkt heel aardig. Wat is er nu fijner dan met een goed boek, een glas congac (Isard X.O.) en op de achtergrond Nick Cave and the bad seeds op een regenachtige dag lekker in je luie stoel te zitten. ) Dat alles, maar dan zonder Nick Cave en kompanen op de achtergrond, dunkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 heb je zijn boek wel eens gelezen, and the ass saw the angel. Yep. Blixa is waterpest en (meer) Bargeld lijkt voor de hand te liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Tito, ben jij nog van de Birthday party tijd? Blixa Bargeld speelde op de laatste EP Mutiny op het nummer Mutiny in heaven gitaar. Zijn invloed was daar heel duidelijk te horen. Evenals op From her to Eternity en The Firstborn is dead van Nick Cave & the Bad Seeds. Ook op Kicking against the Pricks heeft Blixa een prominente rol. De latere cd's van Nick Cave & the Bad Seeds vind ik minder, hoewel er af en toe nog wel een pareltje op staat. Blixa had problemen met hoe een en ander ging in de groep en hoe een en ander gemanaged werd. In zijn ogen deed Nick Cave er onvoldoende aan om een en ander te verbeteren. Hij heeft zo'n 22 jaar bij the Bad Seeds gespeeld. In 1985 heb ik ze in de Effenaar in Eindhoven zien optreden. Schitterend concert! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 De latere cd's van Nick Cave & the Bad Seeds vind ik minder, hoewel er af en toe nog wel een pareltje op staat. Ik vind de nieuwere cd's (vanaf Let Love In) juist mooier, m.u.v. Murder Ballads... Vooral No More Shall We Part vind ik prachtig. Al kan ik me voorstellen dat iemand die de eerste cd's goed vindt, deze (en andere latere cd's) niet veel aanvindt. Is toch wel een stuk anders. Smaken verschillen nou eenmaal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 "The Boatman's Call" is denk ik juist mijn favoriet, op de voet gevolgd door "Your Funeral My Trial" en "The First Born Is Dead". The Birthday Party en Cave's eerste album"From Here To Eternity" hebben mij nooit zo bekoord. Net te weinig lyriek denk ik. Cave is overigens een van de weinige artiesten die met "kitsch" en overdreven pathos gemakkelijk wegkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Blixa had problemen met hoe een en ander ging in de groep en hoe een en ander gemanaged werd. In zijn ogen deed Nick Cave er onvoldoende aan om een en ander te verbeteren. Hij heeft zo'n 22 jaar bij the Bad Seeds gespeeld. De Seeds worden (kennelijk) steeds minder belangrijk voor zijn solocarriere. Ben benieuwd wanneer Harvey de bons krijgt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 30 september 2004 Report Share Posted 30 september 2004 Ik heb zo en zo het idee dat de Nick Cave and the Bad Seeds niet een heel hecht gezelschap vormen. Heb volgens mij ooit in een interview gehoord dat het niet echt vrienden van elkaar zijn maar dat ze muziekaal wel met elkaar kunnen opschieten. Het is niet zo dat ze elkaar buiten de studio of op het podium elkaar veel zien. Maar ik kan mij vergissen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 Mordante, Mick Harvey is volgens mij wel bevriend met Cave. Het is zijn rechterhand. Al vanaf toen ze nog in Australi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 Ik had nog graag een keer een cover album gezien met het gezelschap en Blixa erbij. Welke songs komen volgens jou daarvoor in aanmerking? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 O.A. Reflexions van the Supremes, The day before you came van Abba. Eigenlijk hele goede nummers, en ik denk dat Cave & the Bad Seeds daar iets heel moois van zouden kunnen maken. Ze moeten wel 2 achtergrondzangeressen erbij nemen. Hadden ze sowieso al veel langer moeten doen. Suspicious minds van Elvis. Als ik nog even denk heb ik er nog wel meer. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 ik denk dat Cave & the Bad Seeds daar iets heel moois van zouden kunnen maken. Dat denk ik ook wel ja. ;-) Ze moeten wel 2 achtergrondzangeressen erbij nemen. Hadden ze sowieso al veel langer moeten doen. Tja, ze hadden Anita Lane. Maar die wil (natuurlijk) niet op de achtergrond blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 Met Anita wordt het niet echt wat. Maar ja, de kwalificatie ex van is niet voldoende om goede muziek te maken. Nee, gewoon 2 leuke dames die goed kunnen zingen op de achtergrond. Dat zou train long suffering bevoorbeeld nog sterker maken. Maar nog even over de covers. Dat is iets wat zij echt goed kunnen. Een band die ik ook erg waardeer Sonic Youth met daarin 2 gitaargiganten, kan bijvoorbeeld niet coveren. Die moeten gewoon eigen werk spelen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 oktober 2004 Report Share Posted 3 oktober 2004 Op No More Shall We Part zingen er 2 achtergrondzangeressen mee. De gezusters Kate en Anna McGarrigle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 3 oktober 2004 Report Share Posted 3 oktober 2004 Henrie, dat is op recente cd en die vind ik niet zo geweldig zoals ik al zei. Maar voor een goede cover cd van Nick Cave ben ik nog wel te porren. Als het even kan moeten ze Blixa dan ook vragen voor wat slide gitaar werk en wat losse geluiden hier en daar. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick-007 Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Blixa bij de Bad seeds is voor mij d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts