Jump to content

Teac is back! En beter dan ooit!

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Beste,

Op de japanse site te zien is Teac definitief van plan in zeer korte tijd de grootste en meest gerenomeerde highend cd/sacd/dvd speler fabrikant te worden. Waar eerst gezegd werd van "de Teac gebruikt hetzelfde loopwerk als Wadia" mag er straks met recht gezegd worden "De wadia gebruikt een Teac loppwerk!"

Reken maar, als die jappen willen dan kunnen zo het ook als geen ander.

p01d01_image.jpg

ux1_front.jpg

vrds_x25_30.jpg

Groeten,

Bas

Ha,

Hier nog zo'n TEAC freak! De Esoteric UX-1 speler heb ik kunnen beluisteren en kunnen bekijken! Wat een extreem vet ding met het nieuwe VRDS-2 loopwerk. Helaas is de prijs er ook na en daardoor door velen onbereikbaar (goede oplossing is dan een wat oudere TEAC VRDS ;))..

groet, PD Hogeterp B)

Wauw dat ziet er tenminste goed uit... als een tank, jemig. Vooral die bovenste apparaten zijn gaaf! Me like!

nando

Nou, het mag er dan uitzien als een tank, maar mijn ervaring met de Teac DV-50 is dat deze een stuk breekbaarder is dan hij er uit ziet. Binnen enkele dagen liet het rechter achter kanaal het afweten en het apparaat moest af en toe van de stroom om andere processen weer op gang te krijgen.

Dit was (buiten de wat mindere CD weergave) voor mij de reden om toch maar wat meer uit te geven en voor de Linn Unidisk 1.1 te gaan. Het zou overigens best kunnen dat (de pas later uitgekomen) UX1 een stukje robuster is.

Teac, is dat niet van oorsprong het merk van de bandrecorders en cassettedecks? :o

Is dat niet met heel veel bedrijven zo? ;) pre cd tijd

Wat betreft kwaliteits idee scoort Teac bij mij vrij goed, ziet er ook wel lekker uit zo'n blok metaal, als een grote lompe 12 cilinder motor. Het probleem met de meeste teac's cd spelers is dat ze er zo foeilelijk uitzien... die vierkante licht verkleurde in lelijk oplichtende kleuren knoppen. Yuk... Dan ziet dit er tenminste goed uit.

nando

Teac, is dat niet van oorsprong het merk van de bandrecorders en cassettedecks?  :o

Wat betreft kwaliteits idee scoort Teac bij mij vrij goed, ziet er ook wel lekker uit zo'n blok metaal, als een grote lompe 12 cilinder motor. Het probleem met de meeste teac's cd spelers is dat ze er zo foeilelijk uitzien... die vierkante licht verkleurde in lelijk oplichtende kleuren knoppen. Yuk... Dan ziet dit er tenminste goed uit.

nando

Ik vind het uiterlijk van die oudere TEAC CD spelers best mooi. Maar ik blijf ze erg duur vinden en hat kan aan mij liggen maar 2e hands zie je ze niet veel.

Teac, is dat niet van oorsprong het merk van de bandrecorders en cassettedecks?  :o

nando

Ik vind het uiterlijk van die oudere TEAC CD spelers best mooi. Maar ik blijf ze erg duur vinden en hat kan aan mij liggen maar 2e hands zie je ze niet veel.

Valt me op dat je vaak in korte tijd een heel stel van dezelfde apparaten ziet en daarna niet meer. Bij de Teac cd spelers heb ik dat ook gezien.

ux1_vrds.jpg

Dit is toch wel erg mooi...

maar dit niet...

teac01m.jpg

nando

maar dit niet...

teac01m.jpg

nando

de knopjes zijn zo lelijk dat ik ze prachtig vind! Ik mag 't weten, heb er eentje thuis... :P

Ik heb er ook 1, maar ik vind ze ook niet erg fijn als knopje. Ze zijn niet erg degelijk.

Verder mag ik dat licht ook wel, want zo heeft iedere merk wel zijn uiterlijke kenmerk. ;)

Beste,

Op de japanse site te zien is Teac definitief van plan in zeer korte tijd de grootste en meest gerenomeerde highend cd/sacd/dvd speler fabrikant te worden. Waar eerst gezegd werd van "de Teac gebruikt hetzelfde loopwerk als Wadia" mag er straks met recht gezegd worden "De wadia gebruikt een Teac loppwerk!"

Oei, oei Bas,

Wadia gebruikte vroeger het Teac VRDS loopwerk.

Later gebruikte ze ook nog de Pioneer variant waarbij de cd met de glimmende kant omhoog de speler in moest.

ik denk dat bas probeerde te zeggen dat wadia toen bekender waren dan teac, en dat teac nu haar eigen naam heeft die bekent is.

en dat eerder werd gezegt van ja teac, die hebben hetzelfde loopwerk als die van wadia, zonder te weten dan dat loopwerk bij teac vandaan komt.

FrankD en anderen,

Wadia heeft alleen in zijn goedkoopste model een Pioneer loopwerk toegepast.

In de duurdere (betere) spelers zitten de TEAC loopwerken.

Ik heb zelf een TEAC VRDS 25X die door SAC (Duitsland) gemodificeerd is.

Frappant dat deze gemodificeerde speler in een duitse test "Der Wadia Killer" genoemd werd. Hij speelt behoorlijk "analoog", maar dat is niet verwonderlijk, want Walter Fuchs (SAC) is een uitgesproken analoogfan.

Groet,

Leobus

ik denk dat bas probeerde te zeggen dat wadia toen bekender waren dan teac, en dat teac nu haar eigen naam heeft die bekent is.

en dat eerder werd gezegt van ja teac, die hebben hetzelfde loopwerk als die van wadia, zonder te weten dan dat loopwerk bij teac vandaan komt.

Beste,

Dat bedoel ik ook. Ik weet ook wel dondersgoed dat WAdia het CMK 3.2 en CMK 4 loopwerk van Teac gebruikt ;) Daar doelde ik juist op.

Beter lezen Frank en trek dan je conclusie :D :D

Groeten,

Bas