Guest C.F. Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Is eerste kennismaking met deze site; Beetje laat, maar beter laat dan nooit. Erg leuk om te lezen dat zeker Michel erg enthousiast is over NAIM. Ik heb namelijk net een weekje de NAIT 5 thuisgehad en dacht dat er een wereld openging. Zo ongeveer alles komt hiermee lekkerder uit om de Studio 12 van Monitor Audio en de Rotel 971. Dat geldt voor alle soorten muziek van lekkere Jazz tot en met Sympho en Doe Maar. Nog een paar weken wachten en dan komen de nieuwe voor- eind combinatie van de 5 series uit. Heeft iemand een idee wat dit zo ongeveer gaat kosten en of het zinvol is om hiervoor de extra investering te doen. Ik heb overigens de NAIT 5 vergeleken met de A3 van Musical Fidelity, de BM 10 en Beat 100 van Densen en een combi van Spinx. Ik geloof dat ik helemaal om ben sinds ik de NAIM gehoord heb. (Had vroeger vooral een beetje een aversie tegen het uiterlijk en zet mezelf nu zelfs over de DIN-pluggen heen als het moet. Groeten C.F. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Hallo C.F. Welkom bij de Naimoholics. Ook ik ben sinds een paar jaar een zeer tevreden Naim fan. Ik draai zelf met een 10 jaar oude Nait-2 (beter dan Nait-3) en een CD-3.5 CD-speler. Ik weet niet wat de nieuwe voor/eind versterkers van de 5-serie kosten,maar dat zal de Naim-dealer je waarschijnlijk wel kunnen vertellen. Of anders de importeur. (www.phonologic.nl) Persoonlijk vind ik qua uiterlijk de nieuwe 5-serie de lelijkste die ze tot nu toe hebben uitgebracht,maar goed, een ieder z'n smaak. Ik heb zelf ook Monitor Audio speakers. (Studio-2 SE) M.A. schijnt erg goed te combineren met Naim. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Hallo C.F. Ik heb al zo'n jaar of 10 een Naim Nait 2 en ben nog steeds zeer tevreden. Naar (kennelijk ook) mijn mening beter dan de 3. De Nait 5 heb ik nog niet gehoord, maar als ik mijn Nait 2 ooit vervang wordt dat bijna zeker een Sonneteer (Campion of Alabaster). Absolutely stunning!!... zou de Engelsman roepen. Als je serieus een nieuwe aanschaf overweegt raad ik je aan om die zeker eerst te beluisteren! De Sonneteer website (met de Nederlandse importeur)vind je bij de links. Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.F. Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Dank voor jullie reactie, goed om te horen dat er meer mensen zijn met min of meer dezelfde luidsprekers die een dergelijke versterker hebben aangesloten. Ook mooi om te horen dat er naast een audiofile voorkeur ook een term is bedacht voor de NAIMAHOLIC. Je kunt het beestje maar beter een naam geven, toch? Ik ben net ook even naar de site geweest van Sonneteer. Ik ken het merk helemaal niet, maar ben allicht geinteresseerd. Hoe klinkt het ten opzichte van de gemiddelde NAIM versterker. Je kunt tenslotte je geld maar een keer uitgeven. In welke prijsklasse liggen ze ongeveer. Het budget blijft tenslotte een beetje beperkt tot ca. vijfduizend piek. En dat terwijl ik er aanvankelijk niet meer dan drie voor uit wilde geven.... Hoe doen jullie dat trouwens met het advies om je versterker permanent aan te laten staan. Hij veroorzaakt toch wat ruis/brom die in mijn ogen niet altijd een positieve invloed hoeven te hebben op de levensduur van de speaker. Ik vind namelijk wel dat je heel duidelijk kunt merken dat het apparaat een paar uur tot een paar dagen aan heeft gestaan. Dat heeft absoluut positieve invloed op de geluidskwaliteit. Blijft ie altijd aanstaan of haal je bijv. je luidsprekers los?!? Groeten C.F. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Auke Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 De Sonneteer Alabaster kost ongeveer 4000 of de goedkopere Sonneteer Campion ongeveer f2.500 http://www.sonneteer.co.uk/ http://www.passionaudio.nl/ En de enige zeer beperkte review die ik heb kunnen vinden, waar de Sonneteers er toch wel uitspringen. http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/bgintamps.html Te koop bij Rinsma in Lippenhuizen (Friesland) De prijzen zijn helaas net met ongeveer 8% verhoogd, dat is niet prettig. Ik heb de Sonneteer thuis geprobeerd. Maar hij komt niet echt veel beter tot zijn recht dan mijn Rotel RA970BX versterker, in mijn huidige set. Ik zal eerst de luidsprekers wel moeten gaan vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Auke Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 (Ik kan bovenstaande tekst even niet veranderen dus ik voeg even wat toe) De prijzen zijn helaas net met ongeveer 8% verhoogd bovenop bovengenoemde prijzen, dat is niet prettig. Ik heb de Sonneteer Campion thuis geprobeerd. Maar hij komt niet echt veel beter tot zijn recht dan mijn Rotel RA970BX versterker, in mijn huidige set. Ik zal eerst de luidsprekers wel moeten gaan vervangen. Tja hoe moet je de klank omschrijven. Ik zal een povere poging wagen. Levendig Laag, Gedetaileerd, Instrumenten klinken zoals ze moeten klinken (behoorlijk beter dan met mijn Rotel), Snel. Een warm Engels geluid dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Hoi Auke, Ik heb de Sonneteer ook gehoord bij Rinsma. Klonk wel aardig, maar mijn Naim-set klinkt naar mijn bescheiden mening toch een stuk beter. Naim moet je niet koud horen, de apparatuur heft toch wel enige tijd nodig om warm te worden. Als het Naim geluid je bevalt, wil je volgens mij nooit meer iets anders! (Ik in ieder geval niet!) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Auke Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Ik heb op www.hifi.nl ook al een aantal keren lyrisch over Sonneteer gehad. De kwaliteitsverbetering wat hij op mijn setje gaf was voor mij echter te klein om een bijna 3x zo dure versterker dan mijn Rotel te gaan kopen. Een beetje teleurgesteld dus, maar wel weer blij dat ik 2700 piek in de beurs kan houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Auke Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Originally posted by Bas:Hoi Auke, Ik heb de Sonneteer ook gehoord bij Rinsma. Klonk wel aardig, maar mijn Naim-set klinkt naar mijn bescheiden mening toch een stuk beter. Naim moet je niet koud horen, de apparatuur heft toch wel enige tijd nodig om warm te worden. Als het Naim geluid je bevalt, wil je volgens mij nooit meer iets anders! (Ik in ieder geval niet!) Groeten, Bas Ik heb de sonneteer versterker op twee verschillende boxen gehoord. Die royd zuiltjes en die A.R.S luidsprekers. Op de eerste vond ik het kaal en koud klinken. Mischien ideaal voor klasiek, maar ik werd er niet warm van. De A.R.S luidsprekers klonken erg goed. Maar waren ook 4x zo duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Hoi CF Ik laat m'n Naim apparatuur altijd aan staan. Dacg en nacht. Daar zijn ze ook voor ontworpen. Voor 't stroomverbruik hoef je 't ook niet te laten. (althans niet met de geintergreerde versterkers + CD-spelers) Op deze manier zijn ze op elk moment op de ideale temperatuur, wat de klank zeer zeker ten goede komt. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.F. Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Dank Alco, Maar hoe zit het dan met de ruis/brom die je best wel hoort. Dit kan nooit echt goed zijn voor je speakers om het permanent aan te hebben staan. Heb je hier een oplossing voor of laat het je volledig koud. Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat goede apparatuur toch relatief veel ruis produceert. Is hiervoor een verklaring. Het druist een beetje tegen mijn gevoel in. C.F. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Hallo CF, Ik weet niet over welke ruis/brom jij 't hebt. Ik heb geen last van ruis/brom. Alleen wanneer ik de volume knop vrijwel helemaal opendraai,anders niet. Als ik met m'n oor voor de speaker zit hoor ik een heeel licht ruisen,maar dat lijkt me vrij normaal. Dat deed tot nu toe alle combinaties bij mij. (en dat waren er nog al wat) Kortom, Als je echt een ruis/brom hoort vanaf een paar meter afstand en 't is echt storend dan is er iets niet in orde met je apparatuur,denk ik. Dan zou ik de importeur even raadplegen. Vr. Gr. Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.F. Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 ALCO De ruis is op ca. een meter toch wel hoorbaar. Het volume van de versterker is hierop helemaal niet van invloed?!? Het was mij ook nooit eerder opgevallen, en met mijn PIONEER A757 MKII valt het allemaal ook wel mee. Die moet ik echt flink hard zetten om een beetje ruis te horen. En de Rotel RCD 971 produceert ook "geen" ruis.... Ik vind het niet storend als je muziek zit te luisteren; dan hoor je niets. Maar vind eigenlijk dat het er niet hoort te zijn als er geen signaal is. Ik zal de dealer en anders de importeur eens vragen of het normaal is. Misschien is het wel een kenmerk van de NAIT 5. En anders is een iets andere (duurdere) naim misschien een goede optie als die minder produceert. Ik ga het in ieder geval aan een nader onderzoek onderwerpen. Pure interesse Waar heb jij trouwens je NAIM gekocht? C.F. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Hoi C.F. Met mijn Naim 92+90/3 en Studio 2's nam ik ook nooit ruis waar.... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 C.F. je hebt gelijk dat 't vreemd isdat je de ruis van zo'n meter afstand kunt horen. Dat lijkt mij ook vrij storend en ook niet normaal. De importeur zal je ongetwijfeld kunnen helpen hiermee. Ik heb m'n eerste Naim versterker bij Rinsma HiFi gekocht. (is bij bovenstaande Bas ook wel bekend..) Die zaak verkoopt nog veel (2e hands) Naim en andere typisch engele merken. Dat was 't eertse model van de Nait-2. Die kocht ik daar voor 1000,-. Enkele weken geleden trof ik iemand die via internet een recenter model van de Nait-2 aanbood voor slechts 500,-! (die er bovendien fraaier uitzag en een betere volumeknop had) Deze heb ik dus direkt gekocht en ben er nog steeds erg blij mee. (oude Nait nu verkocht) De Naim CD-3.5 speler heb ik vorig jaar gekocht bij Sound-Gallery in Groningen. (helaas zijn ze even na die aankoop gestopt met Naim) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bkamph Posted 18 januari 2001 Report Share Posted 18 januari 2001 Bij Naim-apparatuur gaat de fabrikant er van uit dat alles aan blijft. Daarom zit ook de aan-uit schakelaar aan de achterzijde van de apparaten. Ik heb (nog) geen Naim spullen gekocht, maar ik ben overtuigd door enkele demonstraties en een bezoek aan de fabriek in Salisbury. Heel mooi..... Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ng Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 c.f. nog online met je ruis? groeten ng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts