Jump to content

Ultimeaudioset

ctcen
 Share

Recommended Posts

Niet helemaal mee eens Beunky. Er werken er meer bij KPN dan alleen "onze" Ad.

Hubertinus

De shareholders value wel eens bekeken van KPN sinds Ad is begonnen?

Dat is onder zijn verantwoordelijkheid gebeurd. Eveneens is hij ook verantwoordelijk indien het misgaat bij KPN, dan is hij ook de klos. En naar die verantwoordelijkheid wordt hij betaald. In mijn ogen terecht :)

Niet helemaal mee eens Beunky. Er werken er meer bij KPN dan alleen "onze" Ad.

Hubertinus

De shareholders value wel eens bekeken van KPN sinds Ad is begonnen?

Dat is onder zijn verantwoordelijkheid gebeurd. Eveneens is hij ook verantwoordelijk indien het misgaat bij KPN, dan is hij ook de klos. En naar die verantwoordelijkheid wordt hij betaald. In mijn ogen terecht :)

Hoezo, de klos? Dat soort figuren krijgt vertrekregelingen aangeboden, daar wordt je echt doodziek van. Afbreuk risico hebben ze eigenlijk niet, want na een zo'n functie zijn ze multi-miljonair, ook al maken ze er op een gruwelijke manier een potje van. En het netwerk zorgt er wel voor dat ze zo weer bij een ander aan de slag gaan, waar ze dan weer hetzelfde kunnen doen. Afgerekend worden die lui echt nooit.

Guest Hubertinus

Joboton, de spijker op zijn kop.

In het geval van Ad: hij kon niet verliezen. Hij kreeg geld als het KPN beter ging en hij kreeg geld als hij weg zou moeten bij tegenvallende resultaten.

Hubertinus

Ad kon alles verliezen: zijn reputatie, imago en de goede baan die hij bij TPG had.

De luttele miljoenen die hij heeft verdiend met zijn opties gun ik hem van harte. Vooral door hem staat de continuiteit van KPN niet meer ter discussie, hebben tienduizenden medewerkers hun baan behouden en staat KPN er nu goed voor.

Echter: KPN zou nu wel eens - in de fase waarin het nu verkeert -

een ander topman nodig kunnen hebben. Saneren is natuurlijk heel wat anders dan een visie hebben over de toekomst van KPN, het productportfolio dat KPN dan nodig heeft en de wijze waarop de markt benaderd moet worden.

Het zou mij dus niet verbazen als Ad zijn langste tijd gehad heeft.

Ad kon alles verliezen: zijn reputatie, imago en de goede baan die hij bij TPG had.

De luttele miljoenen die hij heeft verdiend met zijn opties gun ik hem van harte. Vooral door hem staat de continuiteit van KPN niet meer ter discussie, hebben tienduizenden medewerkers hun baan behouden en staat KPN er nu goed voor.

een ander topman nodig kunnen hebben. Saneren is natuurlijk heel wat anders dan een visie hebben over de toekomst van KPN, het productportfolio dat KPN dan nodig heeft en de wijze waarop de markt benaderd moet worden.

Helemaal mee eens, ik kan mij hier volledig bij aansluiten.

Helemaal mee eens, ik kan mij hier volledig bij aansluiten.

Ad heeft mij toch :rolleyes:;)

Guest Hubertinus

Weet je wat het met die zogenaamde "top" mensen is. Ze komen altijd wel weer ergens anders binnen op een positie waar ze "te" zwaar voor betaald krijgen. Ons kent ons.

Hubertinus

Weet je wat het met die zogenaamde "top" mensen is. Ze komen altijd wel weer ergens anders binnen op een positie waar ze "te" zwaar voor betaald krijgen. Ons kent ons.

Hubertinus

Wat is teveel betaald? Ik zou niet graag Ads baan willen hebben, niet voor dat salaris. Echt niet. Veel te veel verantwoordelijkheden, denk je eens in wat er gebeurd als er iets misgaat, je bent je reputatie kwijt en al. Van der Hoeven moet trouwens zelfs voor de rechter verschijnen, voor het geval je het niet wist. Bovendien krijgt hij echt niet zomaar ergens werk weer. Terwijl hij Ahold zestien jaar lang door dik en dun heeft gesteund en Ahold zestien jaar lang heeft laten groeien, hetgeen de aandeelhouders wilden. Toen iemand voor wie hij verantwoordelijk was een fout beging, werd hij de laan uitgestuurd. Hij wordt dus vervolgd. Bovendien is zijn reputatie naar de kloten. Voor een paar rotcenten wou ik niet zo'n leven hebben, echt niet.

Guest muziekfreak

Ik maak mezelf niet zo druk om dat soort mensen. Wat ik wel weet ik ken iemand die heeft ook zo'n dure set van b&o [zonder kul alle top series enz] Leuk spul. De beste man heeft een zwak voor b&o en veel centen...de jongens [maatje van me] hebben een eigen band [sponsor pappie] die is directeur bij een grote drukkerij.

Ala dat was de background van die mensen. Ik ben daar een keertje uitgenodigd om teluisteren...die avond bleek nogal leerzaam tezijn. Belangrijke leerstof ff hieronder

Wat had muziekfreak geleerd die dag

* Iemand die voor veel geld heeft staan kun je niet overtuigen dat erook betere setjes zijn die minder kosten

* Hun merk is echt alles en wat andere hebben is 10x nix"

ik citeer "Luister michel...b&o is het topmerk dat weet toch iedereen!!"

* Demping is niet nodig in hun grote met marmer bekleed huis, ik adviseerde een paar tubetraps alles had een nagalm. "Tubetraps? hahaha dat is niet nodig onzin demping puhh kletspraat het galmt hier totaal niet"

* En als laatste ze hebben er de ballen verstand niet van..als je een simpele vraag hebt "tot hoeveel hz gaat diep sub?" zieje ze kijken weet ik niet...

Wel makkelijk als je veel geld hebt...dat soort mensen zoeken merken op wat commercieel in trek is b&o,bose ectra. Letten niet op de kwaliteiten van hun spul en nog belangrijker houden geen rekening ermee of het wel kan klinken in hun huiskamer. Zolang het maar duur is en excotisch dan is het goed.

Dus vanddaar dat ik niet zo snel onder de indruk ben van dit soort mensen van de abn bank of wat dan ook die een set hebben staan terwaardde van een compleet vrijstaand huis. Hun liever als ik ;)

Voor een paar rotcenten wou ik niet zo'n leven hebben, echt niet.

:blink: Zeg Beunky, heb jij het ook zo "ruim" als Ad :unsure:

We hadden het hier over Van der Hoeven, vergeet dat niet. Maar maakt voor het idee niets uit.

Nee, ik heb niet zoveel geld als hen. Maar ik heb ook lang niet zoveel ellende en verantwoordelijkheid als hen. Neem nu Ad, hij doet het nooit goed. Of de bonden lopen weer te kankeren, of de aandeelhouders, of een milieugroepering, of de vereniging van teelbalkankerpati

Guest Hubertinus

That's part of the f*cking job, Beunky.

Ik heb laatst ook een stukje van Ad gelezen, wellicht hetzelfde, want het ging over A-sociaal Nederland of zo. Wat een slap gelul.

En Beunky en Muziekfreak. Ik ken ook mensen met geld en ben veel bij ze over de vloer gekomen. Het is de wereld waar jij zo van houdt Beunky en die mij tegen staat. Die mensen hebben een narcisme over zich waar ik ongans van wordt. En een egocentrisme! Alles wat niet tot hun wereld behoort is helemaal niks.

In principe heb ik niks tegen mensen met geld. Maar die er wel met hard werken aan zijn gekomen, door een eigen bedrijfje op te zetten. En die rijden ook Alfa GTA en hebben ook een installatie van hier tot Tokio, maar die zijn er blij mee. En die rijden er echt in of die luisteren er echt naar.

Dus Beunky, niet zo maar ergens binnen wippen en zeggen hoe het wel niet allemaal moet. Daar hou ik niet zo van.

Hubertinus

That's part of the f*cking job, Beunky.

Ik heb laatst ook een stukje van Ad gelezen, wellicht hetzelfde, want het ging over A-sociaal Nederland of zo. Wat een slap gelul.

En Beunky en Muziekfreak. Ik ken ook mensen met geld en ben veel bij ze over de vloer gekomen. Het is de wereld waar jij zo van houdt Beunky en die mij tegen staat. Die mensen hebben een narcisme over zich waar ik ongans van wordt. En een egocentrisme! Alles wat niet tot hun wereld behoort is helemaal niks.

In principe heb ik niks tegen mensen met geld. Maar die er wel met hard werken aan zijn gekomen, door een eigen bedrijfje op te zetten. En die rijden ook Alfa GTA en hebben ook een installatie van hier tot Tokio, maar die zijn er blij mee. En die rijden er echt in of die luisteren er echt naar.

Dus Beunky, niet zo maar ergens binnen wippen en zeggen hoe het wel niet allemaal moet. Daar hou ik niet zo van.

Hubertinus

Hoe weet jij waar ik 'zo van houdt'?

Het is misschien een idee om inhoudelijk wat te zeggen en niet persoonlijk te worden. Ik ben een bepaalde mening toegedaan, jij een andere. Dat is prima, daar is niets mis mee. Maar jij moet vervolgens niet proberen om mij omver te lullen door persoonlijk te worden. Dat is niet de bedoeling.

Kun je trouwens eens concreet aangeven wat je er 'slap gelul' aan vond? Ben benieuwd, ik vond het een goed betoog.

Je geeft trouwens al toe dat met de beloning van Scheepbouwer niets mis is, zij het impliciet. Want zoals je al zei: het is 'part of the job'. Wie verantwoordelijkheden draagt, moet daar voor betaald worden. Goed betaald. Want ze lopen veel risico. Dat jij gefrustreerd bent dat je niet zoveel verdiend maakt niets uit, maar maak er dan niet mijn probleem van.

Guest Hubertinus

Beunky, even 2 dingen. Met "it's part of the f*cking job" bedoel ik de kritiek die ze over zich afroepen/krijgen, niet het geld.

Ik wil niet persoonlijk worden; ik schets slechts het beeld dat opdoemt uit jouw bijdragen. En ik denk niet bij mij alleen, als ik de reacties lees. En daar is helemaal niks mis mee. Jij bent Beunky en ik ben Hubertinus. Jij bepaalt jou eigen wereld en ik de mijne. Ik wil je ook niet aanvallen. Misschien zou ik wel bevriend met je kunnen zijn. Ik accepteer iedereen zoals hij is. Ik zeg alleen als je je helemaal overgeeft aan die wereld die opdoemt uit je bijdragen dan is dat jammer, omdat het zo een dimensionaal is.

Mijn advies is dus: blijf openstaan. Ook voor de getatoeerde arm die je hand wil schudden. Het kan toch een vriendelijk mens zijn.

Hubertinus

Beunky, even 2 dingen. Met "it's part of the f*cking job" bedoel ik de kritiek die ze over zich afroepen/krijgen, niet het geld.

Ik wil niet persoonlijk worden; ik schets slechts het beeld dat opdoemt uit jouw bijdragen. En ik denk niet bij mij alleen, als ik de reacties lees. En daar is helemaal niks mis mee. Jij bent Beunky en ik ben Hubertinus. Jij bepaalt jou eigen wereld en ik de mijne. Ik wil je ook niet aanvallen. Misschien zou ik wel bevriend met je kunnen zijn. Ik accepteer iedereen zoals hij is. Ik zeg alleen als je je helemaal overgeeft aan die wereld die opdoemt uit je bijdragen dan is dat jammer, omdat het zo een dimensionaal is.

Mijn advies is dus: blijf openstaan. Ook voor de getatoeerde arm die je hand wil schudden. Het kan toch een vriendelijk mens zijn.

Hubertinus

Dat is wel even iets heel erg anders dan wat je net zei.

Bovendien accepteer ik iedereen zoals zoals hij/zij is, jij oordeelt over mij terwijl je mij amper kent.

Daarnaast prik ik wel door iemands uiterlijk heen, ik heb nooit gezegd dat iemand met tatoo's geen vriendelijk mens kan zijn. En ja, ik snap de strekking van je opmerking, en ik weet dat het een voorbeeld is. En ik snap niet waarom je dit er nu weer bijhaalt en ook niet waar je het op baseert.

We hadden het hier over Van der Hoeven, vergeet dat niet. Maar maakt voor het idee niets uit.

Nee, ik heb niet zoveel geld als hen. Maar ik heb ook lang niet zoveel ellende en verantwoordelijkheid als hen. Neem nu Ad, hij doet het nooit goed. Of de bonden lopen weer te kankeren, of de aandeelhouders, of een milieugroepering, of de vereniging van teelbalkankerpati

Guest Hubertinus

Beunky, als je ergens naar verwijst moet je wel duidelijk zijn. Want ik kan de bijdrage van jou die naar mijn laatste bijdrage verwijst niet goed volgen.

By the way, had ik al gezegd wat ik doe dat jij weet hoeveel ik verdien?

Hubertinus

Beunky, als je ergens naar verwijst moet je wel duidelijk zijn. Want ik kan de bijdrage van jou die naar mijn laatste bijdrage verwijst niet goed volgen.

By the way, had ik al gezegd wat ik doe dat jij weet hoeveel ik verdien?

Hubertinus

Bedoel je soms mijn post over dat je op dat moment heel anders overkomt en praat dan daarvoor? Die post daarvoor is deze:

1 Oct 2004, 20:12:58.

Nee, je hebt niet gezegd hoeveel je verdient/krijgt. Dat hoef ik ook niet te weten. Ik denk dat mijn punt volstrekt helder is zonder die informatie.

Waarom de "jaloezie" naar de inkomens van de topmanagers? Waarom de vraag waarom zij zoveel meer verdienen?

Draai de vraag eens om, de schoonmaker die langs komt in het kantoor stelt die vraag ook........ Waarom verdien ik minder dan die gast die daar een beetje op een keyboard zit te rammen? (hier bedoel ik jou als lezer en criticus mee!)

Niet vertellen dat je dat verschil gemakkelijk uit kan leggen............. Dan ben je hypocriet :D . Je zou dan het verschil tussen de manager en jou ook moeten kunnen verklaren.

En wat maken die bonussen uit? Die gasten hebben goed onderhandeld toen ze binnen kwamen, had jij ook kunnen doen toen je werd aangenomen. Blijkbaar hebben ze iets waardoor ze dat voorelkaar krijgen.

Op een punt ben ik het wel met je eens: de oprotpremies. Bij wanprestatie hoort geen oprotpremie. Tenminste niet anders dan het normale wat voor iedere werknemers geld in nederland.

Het gaat niet op jaloezie, maar om de manier waarop. Leden van RvB en RvC kennen elkaar allemaal (old boys network), dus van objectief onderhandelen over salarissen is geen sprake meer. Op lagere management niveau's speelt dit ook, maar veel minder doordat de populatie veel groter is en er normen zijn voor salarissen (functieweging, CAO's etc.). Uitbannen kun je dit niet, maar wel beteugelen. Anders heb je binnenkort te maken met een nieuwe adel die elkaar de hand boven het hoofd houdt, die tijden willen we toch niet naar terug (als we er al niet zijn)?