kuiperik Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Ben me momenteel aan het orienteren voor een stereoversterker. Mag nieuw zijn, maar ook 2ehands. Afgelopen 2 jaar heb ik een Marantz PM17MkII gehad, die ik enkele weken geleden heb verkocht. Was er wel tevreden mee, maar had nu de mogelijkheid om hem te verkopen, zodat ik zelf weer wat beters kan kopen. De combinatie PM17 met luidsprekers was redelijk goed maar miste net wat dynamiek en net iets te warm. De PM17 had ik zelf trouwens ook 2e hands aangeschaft. Ben op zoek naar een versterker die wat meer vermogen dan de PM17 heeft. Voorkeur gaat uit naar een model met een "Theater Througput" zodat hij eenvoudig in mijn AV-set is te gebruiken. Mijn muziekvoorkeur is rockmuziek. Als luidsprekers gebruik ik de Scan Speak Event, een zelfbouw Transmissie Lijn. Budget zit tot de 1500 Euro. Onlangs heel kort een Krell KAV300i beluisterd, die had toch duidelijk meer controle over de speakers. Zijn er meer versterkers die vergelijkbaar van kwaliteit zijn in deze prijsklasse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Onlangs heel kort een Krell KAV300i beluisterd, die had toch duidelijk meer controle over de speakers. Zijn er meer versterkers die vergelijkbaar van kwaliteit zijn in deze prijsklasse? Ha, De door jou genoemde versterkers heb ik allemaal al eens kunnen beluisteren. De Marantz is een prima versterker maar ik begrijp wel wat je bedoelt. De versterker kan in sommige situatie's wel eens een tikje t Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 30 september 2004 Report Share Posted 30 september 2004 of een leuke betaalbare primare....... ook leuk spul wordt weleens vergeleken met de 300i van krell... bb (of kijk of je een dealer kan vinden van avi laboratories versterkers.... www.avihifi.co.uk ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuiperik Posted 30 september 2004 Author Report Share Posted 30 september 2004 De door jou genoemde versterkers heb ik allemaal al eens kunnen beluisteren. De Marantz is een prima versterker maar ik begrijp wel wat je bedoelt. De versterker kan in sommige situatie's wel eens een tikje t Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 2 oktober 2004 Report Share Posted 2 oktober 2004 Accuphase maakt wel mooie versterkers, echter zijn volgens mij wel vrij prijzig. Bryston levert volgens mij voornamelijk eindversterkers, dan zou ik natuurlijk altijd nog mijn SR7000 als voorversterker gebruiken. Is de opvolger van de 300i, de 300iL, beter dan zijn voorganger, of levert Krell voornamelijk kwalitatief goede eindversterkers? Wat ik mij afvraag.. Ik heb de specs van de krell 300i eens bekeken (of was het nou de opvolger, de 400i): 2*200 W bij 8 ohm 2*400 W bij 4 ohm Goede cijfers, maar er zit slechts een 750VA voeding in. Mijn versterker heeft 500VA, en levert 'slechts' 2*160W aan 4 ohm (en 2*100 aan 8 ohm). Ik ben lui, en heb geen zin om mijn binas van de zolder te halen om dit allemaal eens door te rekenen, maar de Krell ziet er zo wel ERG efficient uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 2 oktober 2004 Report Share Posted 2 oktober 2004 Accuphase maakt wel mooie versterkers, echter zijn volgens mij wel vrij prijzig. Bryston levert volgens mij voornamelijk eindversterkers, dan zou ik natuurlijk altijd nog mijn SR7000 als voorversterker gebruiken. Is de opvolger van de 300i, de 300iL, beter dan zijn voorganger, of levert Krell voornamelijk kwalitatief goede eindversterkers? Wat ik mij afvraag.. Ik heb de specs van de krell 300i eens bekeken (of was het nou de opvolger, de 400i): 2*200 W bij 8 ohm 2*400 W bij 4 ohm Goede cijfers, maar er zit slechts een 750VA voeding in. Mijn versterker heeft 500VA, en levert 'slechts' 2*160W aan 4 ohm (en 2*100 aan 8 ohm). Ik ben lui, en heb geen zin om mijn binas van de zolder te halen om dit allemaal eens door te rekenen, maar de Krell ziet er zo wel ERG efficient uit. Wat ik mij afvraag.. Heb jij je eigen versterker uitgezocht op technische gegevens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 3 oktober 2004 Report Share Posted 3 oktober 2004 Wat ik mij afvraag.. Ik heb de specs van de krell 300i eens bekeken (of was het nou de opvolger, de 400i): 2*200 W bij 8 ohm 2*400 W bij 4 ohm Goede cijfers, maar er zit slechts een 750VA voeding in. Mijn versterker heeft 500VA, en levert 'slechts' 2*160W aan 4 ohm (en 2*100 aan 8 ohm). Ik ben lui, en heb geen zin om mijn binas van de zolder te halen om dit allemaal eens door te rekenen, maar de Krell ziet er zo wel ERG efficient uit. Wat ik mij afvraag.. Heb jij je eigen versterker uitgezocht op technische gegevens? Nee hoor, ik kon toevallig erg voordelig aan mijn huidige versterker komen, en hij klonk niet slechter (maar ook niet duidelijk beter) dan mijn oude pioneer A400. Deze heeft echter wel een afstandsbediening, dus heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheid om up te graden. Als je die versterker dan toch hebt, dan ga je toch proberen de precieze specs boven water te krijgen (en zoals je ziet is dat gelukt ) mzl, Cornelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 3 oktober 2004 Report Share Posted 3 oktober 2004 Ha Cornelis, Ik wou eigenlijk duidelijk maken dat het toch doorslaggevend is om te gaan luisteren. Ik geloof echt dat Krell prima eindtrappen en versterkers maakt maar die geintegreerde bak viel mij erg tegen en al zou hij ontzettend stabiel zijn. Als de klank mij niet aanstaat, houd het gewoon op.. De Thule versterker die jij hebt is een mooi ding! Heb een tijd geleden mr. Thule mogen ontmoeten en een presentatie bijgewoond over hun manier van versterken en hun aanpak met het DVD formaat (DTS etc). Erg interessant! groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuiperik Posted 4 oktober 2004 Author Report Share Posted 4 oktober 2004 In hoeverre heb je een goede vooruitgang indien je een eindversterker aan de SR7000 hangt? Of kan ik toch maar beter naar een geintegreerde versterker kijken? Welke versterkers zijn 2ehands interessant, gezien duurzaamheid en betrouwbaarheid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 8 oktober 2004 Report Share Posted 8 oktober 2004 Accuphase maakt wel mooie versterkers, echter zijn volgens mij wel vrij prijzig. Bryston levert volgens mij voornamelijk eindversterkers, dan zou ik natuurlijk altijd nog mijn SR7000 als voorversterker gebruiken. Is de opvolger van de 300i, de 300iL, beter dan zijn voorganger, of levert Krell voornamelijk kwalitatief goede eindversterkers? Wat ik mij afvraag.. Ik heb de specs van de krell 300i eens bekeken (of was het nou de opvolger, de 400i): 2*200 W bij 8 ohm 2*400 W bij 4 ohm Goede cijfers, maar er zit slechts een 750VA voeding in. Mijn versterker heeft 500VA, en levert 'slechts' 2*160W aan 4 ohm (en 2*100 aan 8 ohm). Ik ben lui, en heb geen zin om mijn binas van de zolder te halen om dit allemaal eens door te rekenen, maar de Krell ziet er zo wel ERG efficient uit. Tsja, lees ik net de duitse 'Audio', zie ik een advertentie van Accuphase voor een eindversterker. De A-60 levert 2*60 watt aan 8 ohm (wel klasse A overigens), en heeft een 1KVA voeding.. Daar zal een stuk energie verspild worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 8 oktober 2004 Report Share Posted 8 oktober 2004 In hoeverre heb je een goede vooruitgang indien je een eindversterker aan de SR7000 hangt? Of kan ik toch maar beter naar een geintegreerde versterker kijken? Welke versterkers zijn 2ehands interessant, gezien duurzaamheid en betrouwbaarheid? De beste manier zou zijn om te gaan testen. Als je alleen een eindversterker gaat kopen, gebruik je nog steeds de receiver als voorversterker gebruiken. Wat dat betreft zou je misschien beter een geintegreerde versterker kunnen kopen. tweedehands versterkers zijn over het algemeen veilig te kopen. Je moet vaak even testen of de volumeregelaar (en evt. balans/tonenregeling) kraakt (overigens niet belangrijk bij een eindversterker ), maar versterkers slijten maar heel langzaam. succes met je keuze iig. Cornelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuiperik Posted 11 oktober 2004 Author Report Share Posted 11 oktober 2004 De Thule versterker die jij hebt is een mooi ding! Heb een tijd geleden mr. Thule mogen ontmoeten en een presentatie bijgewoond over hun manier van versterken en hun aanpak met het DVD formaat (DTS etc). Erg interessant! groeten, PD Hogeterp THule heeft ook een 5-kanaals analoge versterker, de Thule space IA250B. Is deze goed op stereogebied? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Accuphase maakt wel mooie versterkers, echter zijn volgens mij wel vrij prijzig. Bryston levert volgens mij voornamelijk eindversterkers, dan zou ik natuurlijk altijd nog mijn SR7000 als voorversterker gebruiken. Is de opvolger van de 300i, de 300iL, beter dan zijn voorganger, of levert Krell voornamelijk kwalitatief goede eindversterkers? Wat ik mij afvraag.. Ik heb de specs van de krell 300i eens bekeken (of was het nou de opvolger, de 400i): 2*200 W bij 8 ohm 2*400 W bij 4 ohm Goede cijfers, maar er zit slechts een 750VA voeding in. Mijn versterker heeft 500VA, en levert 'slechts' 2*160W aan 4 ohm (en 2*100 aan 8 ohm). Ik ben lui, en heb geen zin om mijn binas van de zolder te halen om dit allemaal eens door te rekenen, maar de Krell ziet er zo wel ERG efficient uit. Tsja, lees ik net de duitse 'Audio', zie ik een advertentie van Accuphase voor een eindversterker. De A-60 levert 2*60 watt aan 8 ohm (wel klasse A overigens), en heeft een 1KVA voeding.. Daar zal een stuk energie verspild worden Klasse A heeft een heel laag rendement, ongeveer 10% van de energie wordt in geluid omgezet, de rest in warmte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts