Jump to content

Hifi studio city houdt op te bestaan

Robbert
 Share

Recommended Posts

We waren in Twente al niet rijk bedeeld, maar nu sluit dus weer een hifi zaak.

Moer er wel bij vertellen dat ik het de laatste jaren al geen goede zaak meer vond. Beetje arrogant. Toen ze nog op het oude adres zaten waren ze veel beter; ook veel klantvriendelijker.

ga voor de grap eens in drenthe wonen.........

4 stuks waarvan die in hoogeveel alleen maar b&o en marantz en nad heeft....

die in emmen is niet bijzonder uitgebreid maar opzich wel leuk...

die andere in emmen ben ik nog nooit geweest....

dichstbijzijnde zaak waar ik bijna altijd mijn spul koop zit in overijsel... in zwolle...

dichstbijzijnde zaak waar ik bijna altijd mijn spul koop zit in overijsel... in zwolle...

Hanze Hifi, een erg fijne zaak vind ik :D

Drenthe is inderdaad ook nogal matig bedeeld met serieuze HiFi-zaken.

In Weerdinge heb je DE HiFi studio.

Tot een jaartje geleden had je nog een fijna zaak in Roden, Art in Sound, maar die is ook niet meer.

Tja, dan heb je 't wel zo'n beetje gehad.

Ook in Assen, als hoofdstad, is 't behelpen.

In Overijssel ken ik alleen Hanze HiFi, waarmee ik wel goede ervaringen heb.

Groeten,

Alco

Das jammer dat ze weggaan idd. Heb er mijn spulletjes ook vandaan en vond het een prima zaak. Verklaart wel de enorme uitverkoop... Ze hadden/hebben wel een hoop merken die je verder weinig ziet. Zou ermee te maken kunnen hebben (er zijn immers maar een handje vol audiofielen)...

Wel vreemd dat ze een tijdje geleden nog een nieuwe werknemer (verkoper) zochten...

Overigens zit Hemmers Beeld en Geluid er ook nog (in dezelfde straat). Hebben niet zo heel bijzonder spul, maar voor mij goed genoeg ;) Acousique is volgens mij vooral B&O. Ben er 1 keer geweest en ze hadden volgens mij niet veel merken. Iig niet meer/andere merken dan Hemmers... Verder heb je nog Kroep, maar die heeft echt alleen maar B&O. Hobo Enschede ben ik nog nooit geweest...

Nou, hij heeft nog wel ietsje meer geloof ik (Denon, Booze, Mission, Quadral, Onkyo...) maar de winkel is een tijdje geleden helemaal verbouwd en de nadruk ligt idd op B&O, helaas...

idd:)

fijne zaak....

In Hengelo heb je nog Van Merkensteijn. Is dat wat? Ben er nog nooit geweest, maar tijdens m'n stage ben ik er bijna dagelijks langsgefietst. Ziet er wel een beetje pauper uit moet ik zeggen, maar of dat ook wat over de winkel zegt...

idd:)

fijne zaak....

Hier heb ik mijn cd speler aangeschaft. Inderdaad een erge fijne zaak. Mijn versterker heb ik weg bij Soundgallery in Groningen.

Jammer van hifi studio city. Ik heb er mijn pm80II samen met mijn toenmalige jbl lx1000 gekocht. Bij Kroep kocht ik een cd72II en ST 40 (allen Marantz) en een Sony md speler, maar die winkel stelde een paar jaar geleden ook niet veel meer voor tenzij je een B&O klant bent. Bij aacoustiek kocht mijn broer zijn hele sony ES set en die stelt dus blijkbaar ook niet veel meer voor?

nando

Ik ben in Hoogeveen geboren, maar er bestaat in die provincie Drenthe ook nauwelijks belangstelling voor betere producten, anders dan de massa. Een Miele wasmachine is wel het beste wat men zoal in huis heeft. Vroeger was dat in Drenthe niet anders. Opel, Audi etc., luxe en bijzondere auto's zie er ook niet veel. Je had er wel een paar zelfstandige audiozaken: Bruinsma en EMS. Die laatste is volgens mij al (bijna) verdwenen, terwijl dat zo'n grote winkel was! Voor excentrieke merken is in Drenthe geen plek. Men koopt het gewoon niet. Is wel een erg mooie provincie, je komt er helemaal tot rust. Diever, Dwingeloo, Ruinen, Orvelte...

Schiet me te binnen: Eshuis had vroeger een mooie grote winkel met T+A en Onkyo. Die verkochten ook de toplijn. En de Sony-dealer Klaver.

en zo hadden we dekker en rotteveel in meppel....

die had tot 1999 nog zo'n mooie ouderwetse kassa met een zwengel enzo ....

ding was al zo oud als zij zelf en de winkel...;-)

die heren verkochten quad nad en nog wat mooie merken......

koste wel aardig wat tijd om wat gedaan te krijgen aangezien het tempo ook uit 1930 stamde ;-)

Ik ben in Hoogeveen geboren, maar er bestaat in die provincie Drenthe ook nauwelijks belangstelling voor betere producten, anders dan de massa. Een Miele wasmachine is wel het beste wat men zoal in huis heeft. Vroeger was dat in Drenthe niet anders. Opel, Audi etc., luxe en bijzondere auto's zie er ook niet veel. Je had er wel een paar zelfstandige audiozaken: Bruinsma en EMS. Die laatste is volgens mij al (bijna) verdwenen, terwijl dat zo'n grote winkel was! Voor excentrieke merken is in Drenthe geen plek. Men koopt het gewoon niet. Is wel een erg mooie provincie, je komt er helemaal tot rust. Diever, Dwingeloo, Ruinen, Orvelte...

Schiet me te binnen: Eshuis had vroeger een mooie grote winkel met T+A en Onkyo. Die verkochten ook de toplijn. En de Sony-dealer Klaver.

Ben ook in Hoogeveen geboren en kom er nog regelmatig (bij m'n ouders) en ik kan je vertellen, EMS bestaat al jaaaaren niet meer. Ooit overgenomen door Electro World en toen ging het bergafwaarts. Was een goeie winkel idd, zegt m'n vader ook altijd. De dochter van de eigenaar heeft het daarna nog geprobeerd in de oude Opel-garage van Hartgers aan de Hoofdstraat, maar dat is nooit wat geworden. Ben er 1 keer geweest, toen ik m'n eerste (en voorlopig nog laatste :(;) ) tv'tje ging kopen. Er stond weinig spul en ik was, op de verkoopster na, de enige in de winkel. Ook heel kaal aangekleed (wat wil je, met z'n oude showroom), ben er meteen weer weggegaan.

Bruinsma is nu de enige nog enigszins fatsoenlijke audiowinkel in Hoogeveen. Maar die heeft ook vooral B&O en Boooooze. Zeker na de verbouwing (2 jaar geleden?) is het grotendeels B&O (de gehele rechter helft van de winkel). Voor de rest staat er nog wat Marantz, NAD en Denon en wat speakers van Mission en Quadral. Of het moet inmiddels (ten goede) zijn veranderd, maar dat zal wel niet...

• 3 weeks later...
Ik heb geen ervaring met hobo bv, is dat een goede winkel?

Ik heb zelf geen ervaring met Hobo, wat ik wel hoor van anderen is dat ze met hobo goede ervaringen hebben.

En ja, het is ook nog eens zo: iets is beter dan niets.