Tiemen Posted 6 juni 2002 Report Share Posted 6 juni 2002 Hoi, Mag ik allereerst aan de makers een compliment maken voor een goede site, met ALLES erop en dan ook nog een goed Forum! Maar goed, nu mijn vraag... Tussen mijn CD-speler en mijn versterker heb ik nog een 'gamma'-interlinkje zitten. Deze wil ik vervangen door iets veel beters. Voor welke interlink kan ik het best gaan? Welke heeft (hebben) een goede prijs/kwaliteit verhouding? Mijn setje staat hieronder. Ik heb best wel wat over voor een goede interlink, maar moet niet te belachelijk worden Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 6 juni 2002 Report Share Posted 6 juni 2002 Hallo Tiemen, Er is volgens mij genoeg aanbod van (tweedehands) interlinks voor een redelijke prijs. Ik zou in dit geval denk een interlink tussen de cd-speler en versterker van rond de 150 euro knopen (ik heb zelf goede ervaringen met de Terminator 3 interlink van MIT en met de silver sirene van Chord). Het beste zou zijn om een keer een interlink bij een audiozaak te lenen om te kijken of jij verschil hoort. Mijn ervaring is namelijk dat je bij de wat milder geprijsde hifisets minder verschil hoort met kabels dan bij de "top"sets(maar dat kan aan mijn oren liggen). Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiemen Posted 6 juni 2002 Author Report Share Posted 6 juni 2002 Bedankt voor de tips John! Ik zal eens rondspeuren naar die Terminator 3 van MIT. Trouwens, aanstaande zaterdag komt een maat van me bij me langs met een interlink van VLS. Dan wil ik al even kijken of ik verschil hoor! De Sansui blijkt het zeer goed te doen in combinatie met de rest, vooral de Impulsen! Die krijgen hun voer al via Monster kabels, dus dat zit wel snor. Nu wil ik dus nog die interlink upgraden, ook al is mijn systeem milder-geprijsd-hifi, ik denk wel dat er verschil zal zijn, en op dit moment vind ik het top klinken! (heb maar een kleine kamer) Zijn er nog meer die ervaringen hebben met goede interlinks? of met die van VLS? Mvg Tiemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 juni 2002 Report Share Posted 6 juni 2002 Hallo Tiemen, als aanvulling op je Monster LS kabel, kan ik ook de I 400 MK II van harte aanbevelen, kost voor een meter setje € 86,50, heeft een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding, natuurlijk bestaan er mooiere, worden echter wel veel duurder.... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiemen Posted 6 juni 2002 Author Report Share Posted 6 juni 2002 Hoi Jitze, Ik heb de Powerline2 van Monster (weet niet of je die bedoelt). Kan een interlink ook verkeerde dingen met je geluid doen? Ik heb dus Impulsen en die Monsters om het muziek weer te geven zoals het is, en niet meer. Dus als interlinks hier ook een rol in spelen... ik zoek dus een interlink die niks gaat toevoegen of versterken, maar weergeeft zoals het is! Doen die Monsters die jij noemt Jitze dit? Trouwens, hier op de site bij 2ehands zag ik een van de Hul the Integration hybrid interlink, voldoet die aan mijn eisen? Weet namelijk niet voor wat merk ik moet gaan om het geluid door te sturen zoals het is. Mvg Tiemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 juni 2002 Report Share Posted 6 juni 2002 tiemen, zelf hoor ik graag niets van een kabel, wat niet wil zeggen dat je 'm weg kunt laten. Een kabel moet gewoon zoveel mogelijk muziek laten horen, Monster is hier heel goed in, ook een aantal andere merken zijn het noemen waard, bijv. Nirvana, Kimber. Er zijn ook heel veel soorten kabel die door samenstelling of opbouw wel iets doen met je geluid, daar heb ik dus een hekel aan, hierbij valt te denken aan verzilverde kabels, legeringen en compensatiefilters. Monster is heel gewoontjes......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiemen Posted 6 juni 2002 Author Report Share Posted 6 juni 2002 Dank je Jitze! Das precies wat ik zocht. Dus dan wordt het waarschijnlijk Monsters (kijk ook wel even naar die andere twee). En ik neem aan dat je kunt stellen dat hoe duurder de serie des te beter (mits het geen zilver of wat dan ook is in mijn geval) En ik denk net zo als jij, weergeven zoals het is Groetjes Tiemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 6 juni 2002 Report Share Posted 6 juni 2002 Hallo Tiemen, Als je toevallig in de buurt van Hengelo overijssel woont mag je gerust de Terminator 3 eens proberen (om te horen wat een kabel met kastje kan doen). Ik ben in het algemeen ook niet gek van onnodige franje aan kabels maar wat mij betreft telt alleen het resultaat. Het denk ik in ieder geval aardig om ook eens een "gemanipuleerde" kabel in de vergelijking te betrekken. Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiemen Posted 6 juni 2002 Author Report Share Posted 6 juni 2002 Ik woon in Delfzijl, das nog boven Groningen Dan moet ik al binnenkort in de buurt komen! Maar bedankt voor het aanbod. Ik zou es naar Groningen kunnen gaan, bij de verschillende audiozaken kijken wat ze hebben en eventueel zelf proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 6 juni 2002 Report Share Posted 6 juni 2002 hallo ik heb nog een MIT terminator 3 in de kast liggen ik heb er slechte ervaring mee de kabel klinkt zeer scherp en hard in het hoog . dat is mijn ervaring gr bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 6 juni 2002 Report Share Posted 6 juni 2002 Geplaatst door bas:hallo ik heb nog een MIT terminator 3 in de kast liggen ik heb er slechte ervaring mee de kabel klinkt zeer scherp en hard in het hoog . dat is mijn ervaring gr bas Ik denk dat op verschillende installaties je verschillende resultaten krijgt met de terminators(open deur natuurlijk). Omdat mijn luidsprekers geen scherp hoog geven is de MIT 3 in mijn installatie op zijn plaats. Ik zou me kunnen voorstellen dat als je een stel metal dome tweeters hebt de MIT 3 niet echt bevallen.... Uitproberen dus... (Bas, met welke set draai jij?) Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts