Guest Vincent Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Hallo, Ik heb de volgende vraag: Ik ben van plan om nieuwe luidsprekers aan te schaffen en mijn keus was gevallen op de r2 van tannoy. Maar na vandaag mijn hifi winkel bezocht te hebben had ie een aantal speakers staan die net afgeprijsd waren en zodoende nu ook binnen mijn budget vielen. Het gaat om de volgende speakers De Elac CLS 12 als rear CLS 12 Dimensions: 1030 x 212 x 285 mm (H x W x D) Weight: 17 kg RMS Power Handling: 120/140W Frequency Range: 36 - 23000 Hz Recom Amplifier Output: 30 - 250 W at 4 Ohm Finishes: black, alder De Elac CLS 14 Als front CLS 14 Dimensions: 1100 x 260 x 326 mm (H x W x D) Weight: 24.5 kg RMS Power Handling: 140/180 W Frequency Range 34 - 23000 Hz Recom Amplifier Output: 30 - 300 W at 4 Ohm Finishes: black, alder De Elac Cls Center als (jawel!) Centerspeaker. CLS Center Dimensions: 510 x 170 x 282 mm (H x W x D) Weight: 9.1 kg RMS Power Handling: 100/140 W at 4 Ohm Frequency Range: 40 - 23000 Hz (MMS 1 : 32 - 180 Hz) Recom Amplifier Output: 30 - 200 W Finishes: black, alder Nou is mijn vraag de volgende: Is dit te combineren met mij versterker de pioneer vsx-908rds: Features DIN Continuous Power Output DIN Continuous Power Output (1kHz) 8 ohm 110W x 2 DIN Continuous Power Output (1kHz) in Surround Front 110W per channel (8 ohm) DIN Continuous Power Output (1kHz) in Surround Centre 110W (8 ohm) DIN Continuous Power Output (1kHz) in Surround Rear 110W per channel (8 ohm) Audio Features Accurate Imaging System : 5-Channel Equal Power Digital Signal Processor (DSP) (6-mode) THX Ultra Dolby Digital Dolby Pro Logic Surround 5-D Theater Direct Energy MOS FET Amplifier Direct Switch Motor Driven Volume Control (electronic) Digital Noise Reduction MPEG Audio (Digital Output) DTS (Digital Theater System) (Digital Output) 96 kHz/24-bit Twin D/A Converter Advanced Theater (4-mode) Midnight listening mode Tuner Random Preset Stations (30) 3-Speed Accelerated Tuning RDS with EON Link Conveniences DVD Control MCD Control Satellite control Multi Operation Remote Control (Macro) Flexible Macro Graphical User Interface (on-screen display) Remote Key Illumination FL Dimmer Terminals Dolby Digital Input : RF (demodulator) 5.1 Channel Input (external) Preamp Output (Front / Center / Rear / Subwoofer) (All) SR (System Remote) Terminal In/out Audio (Tuner Included) / Video Inputs : 5/5 A/V Input on Front Large Speaker Terminals (All) Speaker Outputs : A + B (parallel) Digital Input : 2 optical Digital Input : 2 coaxial S-Video Input : 5 A/V Outputs : 2/2 (A/V) + 1 (V) Speaker Outputs : discrete outputs (all channels) S-Video Output : 3 S1/S2 (S2 only) Phono Input Specifications General Power Requirements 220 - 230V, 50 - 60 Hz Dimensions (W x H x D) 420 x 173 x 470 mm Weight 16.0 kg Kan de versterker deze aan of gaat ie er problemen mee krijgen. I.v.m met de power die de speaker vraagt. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Met vriendelijke groeten Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Beste Vincent, Wat wil je nou , korting of kwaliteit ? Wat niet wil zeggen dat de Elac niet goed zou zijn maar het is appels met peren vergelijken terwijl het luidsprekers zijn. Op jou Pioneer liever geen 4 Ohm systemen, maar dat wist je al. 110 W aan 8 Ohm volgens Din bij 1 Khz. Betekent ongeveer 50 W over de hele bandbreedte volgens FTC norm. En het geluid van een Elac is veel scherper dan een Tannoy terwijl je al gekozen had voor een Tannoy is je smaak inmiddels in 1 keer veranderd. Of spreekt de prijs je aan ( ze zijn niet voor niets goedkoper) blijkbaar kunnen ze het geluid van de luidspreker niet zo goed verkopen bij jou in de buurt. En ik heb geen aandelen in beide firma's Maar ook dat wist je al. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vincent Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 hallo, Toen ik voor het eerst een hifiwinkel binnen satpte was dit de eerste speaker die ik hoorde en was meteen verkocht alleen toen was de prijs ver boven mijn budget. vandaar. Maar wat ik in eerste instantie hoorde sprak mij zeer aan ik zelf (persoonlijk) ervaar deze speaker absoluut niet als scherp meer wat doffer (zeg ik dit goed?). Het is wel zo dat ik ze nog niet uitgebreid heb vergeleken maar Dat ga ik binnenkort zeer zeker doen en dan kan ik inderdaad de verschillen goed horen. Tussen de tannoy en de elac. Maar waar het mij inderdaad meer omging was of mijn versterker het op dit moment zou aankunnen er was mij namelijk verteld dat de speaker 4-8 ohm zou zijn. Het is wel zo dat de versterker uitgangen heeft om er andere versterkers op aan te sluiten. En dat ben ik zeker van plan om dat later in de toekomst te doen. Want Ik moet wel toegeven op stereo mode is de versterker inderdaad wat minder. Ik weet inderdaad dat mijn mening af en toe veranderd maar ik ben dan ook net begonnen op dit gebied. En het is zeker vervelend om dan continu te lezen dat je Pas gekochte versterker een flutmerk is. Ik weet wel dat zijn meningen van anderen en het gaat erom wat je zelf vindt maar indirect trek je je dat toch aan Maar het is ook voor mij verwarrend want de ene winke lzegt van die speaker past perfect op jouw versterker terwijl de andere precies het tegenovergestelde beweert. En ja dan raak ik inderdaad soms de weg kwijt. Van wat is nou wel goed en wat niet Want de speakers die ik mooi vind klinken die combineren dan weer niet goed met mijn versterker en zo gaat het maar door. Met vriendelijke groeten Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Beste Vincent, Je hebt helemaal gelijk met je stelling dat de 1 zegt dit en de ander zegt dat. Dat is inderdaad een groot probleem ik denk dat het komt doordat ook in bepaalde winkels men niet weet wat wat is, van binnen in de apparaten en dat de marge ook nog van betekenis is . Maar je kunt ook zelf nadenken heb ik gezien in je posts, dus dat kun je voorjezelf ook. Pioneer is beslist niet slecht, welk merk wel ? Dus geen flut merk, maar wat erg belangrijk is is de kombinatie die je maakt. Dat is ook de reden waarom ik altijd zeg niet bij de bron beginnen. Want in principe klopt het wel om wel bij de bron te beginnen omdat als het daar fout gaat wordt het verder naar het eind toe nooit meer goed. Maar als je het echt goed wil doen dan moet je toch weten welke luidsprekers ga je aanschaffen, welk rendement hebben ze,wat voor impedantie hebben ze,hoe moeilijk zijn ze aan te sturen en hoe moet het klinken ook niet onbelangrijk. Dus als je de luidsprekers weet weet je de versterker ook. En daarbij schaf je toch de beste bron aan die je kunt krijgen cq kan betalen. Daarom is het wat moeilijk omdat jij bij de versterker begint. En heb je jezelf in een hoekje gezet waar je uit moet kiezen , en dat is een luidspreker uitzoeken die bij je versterker past. Dat hoeft niet verkeerd te zijn maar wel iets moeilijker. Met vriemdelijke groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts