Jump to content

TEAC

mordante
 Share

Recommended Posts

Ik ben op internet opzoek gegaan naar 2e hands TEAV VRDS CD spelers, maar ik heb een aantal modelen gezien maar welke zijn de moeite waard. Er is een VRDS-9, VRDS-10-SE, TEAC VRDS-7, TEAC vrds 25-X en ik heb geen idee wat een goede prijs voor welk model is omdat ik bijna geheel onbekend met TEAC CD spelers.

Wie helpt mij?

Beste Mordante,

Ik weet niet of Guido (de echte teac kenner) het met me eens is. Maar de Teac's die ik op het fraaist vind.

VRDS-10

VRDS-20

VRDS-25

Deze drie hebben een subliem loopwerk. Met een XO-3 en XO supply modificatie haal je een topklasse loopwerk in huis. Binnenkort komen bovenstaande allemaal op mijn site, met ook wat algemene informatie.

De VRDS-T1 en VRDS-7 vind ik een minder fraai loopwerk hebben.

Groeten,

Bas

Maar de Teac's die ik op het fraaist vind.

VRDS-10

VRDS-20

VRDS-25

Deze drie hebben een subliem loopwerk. Met een XO-3 en XO supply modificatie haal je een topklasse loopwerk in huis. Binnenkort komen bovenstaande allemaal op mijn site, met ook wat algemene informatie.

De VRDS-T1 en VRDS-7 vind ik een minder fraai loopwerk hebben.

Hoi Sebastiaan,

Ik heb de VRDS-7, maar wat is het verschil tussen deze en die jij beter vind? Niet dat ik de mijne opeens slecht vind of wil verdedigen.

Gewoon uit nieuwsgierigheid. :)

de teac cd spelers krijgen geen beste recensies. <_<

Beste Joopus,

Alsof dat wat zegt! En inderdaad kan ik me niet herinneren dat Teac ooit slechte recensie's heeft gekregen. Ik kan me wel herinneren dat de VRDS-10 in de jaren 90 lange tijd de standaard en referentie was voor die prijsklasse.

De VRDS-7 vind ik minder fraai, omdat de voeding en het loopwerk van iets mindere kwaliteit is dan van de 10 en 20. Toch blijft de VRDS-7 een droom speler om te modificeren, waarbij je er zoveel uit kan halen.

Groeten,

Bas

wat kost de vrds-10.???

Tis wat de gek er voor wil betalen denk ik :rolleyes::blink:;) Heb de mijne ( VRDS10) very cheap kunnen verkrijgen door hem te ruilen voor een sacd spelertje van Sony .... :P

Binnen 24 uur kreeg ik een mail terug of ik de Teac per direct weer terug wilde ruilen voor de SACD speler ....... zelfs met SACD (Sony QS940) weergave speelde de ongemodifeerde Teac de Sony nog de lampen uit . Dus geen goede audio testen of niet , zo'n slechte speler zal de VRDS niet zijn .

Met een klokje van Guido Tent speelt de Teac toch aardig mee , wil je meer dan kost het ook heel wat euro's meer . Onlangs voor een vriend nog een VRDS10 gekocht voor 350,- . Er zijn denk ik heel weinig of geen spelers van deze prijsklasse die de VRDS overtreffen .

groetjes John

Amici,

ik heb zelf al jaren een TEAC VRDS T1 CD-loopwerk dat mij tot op de dag van vandaag erg goed bevalt. Helemaal na de modificatie die ik door Ron Kemp heb laten uitvoeren (nieuwe klok + voeding van Guido Tent in laten bouwen plus een IEC adapter aan de achterkant zodat ik een los netsnoer aan kan sluiten).

Voorlopig kan ik weer jaren vooruit en als ik ooit een nieuw CD-loopwerk koop dan wordt het zeker weer een TEAC (ook al moet ik daarvorr waarschijnlijk een tweede hypotheek nemen.... :-) )

Mvg,

Rainer

geen idee meer. :D

Kom op Joopus, wie A zegt .... :lol:

Je kunt het ook anders bekijken, als er 2 'slechte' recensies (consumentengids, want de verpakking was niet goed) tussen 1000 goede zitten, wat is het punt dan nog :unsure:

Andr