Jump to content

Tuner voor iemand die weinig radio luistert

beunky
 Share

Recommended Posts

Wie weet er een mooi, eenvoudig tunertje voor mij. Ik luister nagenoeg nooit radio, maar ik vind het wel handig om er een te hebben. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen nemen?

Ook tips waar ik op moet letten bij aanschaf van een tuner zijn uiteraard welkom.

Alvast bedankt.

Is dit bijvoorbeeld wat:

Sony STSA3ES TOP Tuner

Staat op hear, moet 250 euro kosten. Is dat teveel voor een demo-model?

Wat een geld voor een tuner als je toch niet veel luistert :blink::o Op marktplaats worden er met grote regelmaat aardige aangeboden voor aanzienlijk minder. Zoals DEZE voor

Is dit bijvoorbeeld wat:

Sony STSA3ES TOP Tuner

Dat is niet echt goedkoop. Dat ding kostte volgens mij nieuw iets van 300 - 350 Euro. Dat kan beslist voor veel minder. Die ES tuners van Sony zijn overigens uitstekend, daar niet van. Een kort bezoekje aan maartplaats levert al 2 Sony ES tuners op vooor 50 resp. 100 Euro.

m.vr.gr.

John

Kenwood is beroemd om zijn goede tuners. Soms zijn deze tweedehands voor een paar euro te koop. Kijk eens op www.fmtunerinfo.com

Zelf heb ik onlangs mijn vier jaar oude NAD C440 ingeruild voor een 25 jaar oude Sansui TU-719 met digitale en analoge schaal. Qua kwaliteit is de Sansui beslist beter. Ik denk dat je gerust een wat oudere kwaliteitstuner kunt kopen.

Naar tuners wordt nauwelijks nog gevraagd. Winkels die er nog wat op voorraad hebben, zijn allang blij als er eens iemand naar vraagt. Volgens mij heeft elke winkel nog wel een opruimertje staan voor minder dan 100 euro. Bijvoorbeeld Sony, Pioneer, Technics. Veel keuze is er niet meer, aangezien de trend nu receiver is.

Dijk van een tuner:

STSE370S.jpg

Sony ST-SE370, leverbaar in zwart en zilver, normale prijs rond de 150

Is dit bijvoorbeeld wat:

Sony STSA3ES TOP Tuner

Dat is niet echt goedkoop. Dat ding kostte volgens mij nieuw iets van 300 - 350 Euro. Dat kan beslist voor veel minder. Die ES tuners van Sony zijn overigens uitstekend, daar niet van. Een kort bezoekje aan maartplaats levert al 2 Sony ES tuners op vooor 50 resp. 100 Euro.

m.vr.gr.

John

Die prijzen zie je toch regelmatig. Men maakt misbruik van het feit dat ze enorm veel gevraagd worden. Op het Duitse e-bay gaat de ST-SA5ES er meestal voor meer dan 300 euro naar een nieuwe eigenaar, terwijl de tuner al in 1997 werd geleverd voor 1000 gulden (oftewel 453 euro). Het is zo dat de keurs euro-yen steeds ongustiger werd, waardoor Japanse producten duurder werden. De laatste SA3ES kostte volgens Sony rond de 400 euro, terwijl de introductieprijs f 699,-- was. Maar wie dus kwaliteit wil, moet diep in de buidel tasten. De ST-SA5ES heb ik zelf en is beslist zijn prijs waard. Het is de beste tuner ooit door Sony gemaakt en

Guest Theo H.
Wie weet er een mooi, eenvoudig tunertje voor mij. Ik luister nagenoeg nooit radio, maar ik vind het wel handig om er een te hebben. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen nemen?

Ook tips waar ik op moet letten bij aanschaf van een tuner zijn uiteraard welkom.

Alvast bedankt.

Hoi Beunky,

Kijk eens op hear>2e hands.

Daar staat deze tuner,

38202.jpg

Sony Tuner ST-S390

(Categorie: Tuners), voor

Zeker als je "gewoon" op de kabel zit zijn er heel veel tuners die in aanmerking komen. Selectiviteit en ontvangstgevoeligheid spelen dan nauwelijks een rol (in tegenstelling tot wanneer je de zenders uit de lucht plukt; veelal is het geluid dan overigens mooier omdat de kabelexploitanten nogal wat tussenschakels hebben voordat het bij jou in de huiskamer komt en bovendien de hele frequentie-indeling op z'n kop zetten).

Dus wordt bij de kabel de klank misschien wel het belangrijkste selectiecriterium, ook al is bedieningsgemak (voorkeuze en RDS aantrekkelijk)

Ik heb heel veel verschillen gehoord in klankkleur. Zeker als je naar zenders luistert die het signaal niet of nauwelijks bewerkt hebben is dit van belang (vaak de klassieke, niet commerci

Ik zou zelf ook gaan voor een Tivoli 'Model One'.

Zeer betaalbaar, klein, in diverse echt houtfineer uitvoeringen, overal te plaatsen, en zowel los als via de versterker te beluisteren.

hi-fi-2.jpg

tivoli_l.gif

Groeten,

Alco

Ik zou zelf ook gaan voor een Tivoli 'Model One'.

Zeer betaalbaar, klein, in diverse echt houtfineer uitvoeringen, overal te plaatsen, en zowel los als via de versterker te beluisteren.

Via de versterker? Is het geluid van die Tivoli dan w

Hallo,

Wat is dat nu voor een redenering, geen signaal indicatie op de meters DUS is hij neit goed?? Dat is hetzelfde als zeggen dat een versterker zonder PP-meters boecht is??

Mijn reVox H6 heeft ook geen signaal meter (dat zou de mooie lijn verprutsen)... en dus zou dat een slechte tuner zijn?? Toch niet volgens mij...

ReVox tuners gaan 2de hands niet veel geld, misschien waard om eens te kijken?

Vriendelijke groeten

Hallo,

Wat is dat nu voor een redenering, geen signaal indicatie op de meters DUS is hij neit goed?? Dat is hetzelfde als zeggen dat een versterker zonder PP-meters boecht is??

Mijn reVox H6 heeft ook geen signaal meter (dat zou de mooie lijn verprutsen)... en dus zou dat een slechte tuner zijn?? Toch niet volgens mij...

Vriendelijke groeten

Ach Bunny niet alleen dat hij heeft ook geen voorkeuzen toetsen, gewoon drie keer niks in mijn ogen ;)

Hallo,

Vriendelijke groeten

Ach Bunny niet alleen dat hij heeft ook geen voorkeuzen toetsen, gewoon drie keer niks in mijn ogen ;)

Weet je zeker dat je het over die monotuners hebt en niet over mijn reVox H6, die heeft namelijk ook geen voorkeuze toetsen (je hebt wel 35opslagplaatsen die je kunt doorlopen of met de afstandsbediening de juiste nummer kiezen)

MVG

De Tivoli Model one klinkt van zichzelf al goed/beter dan je zou verwachten van zo'n klein kastje.

Wellicht komt 't door de houten kast en een kleine basreflexpoort achterin.

Hij blijft echter mono, ook wanneer ie op je versterker wordt aangesloten.

Maar who cares...voor iemand die zelden naar de radio luisterd.

Groeten,

Alco

Hallo,

Vriendelijke groeten

Weet je zeker dat je het over die monotuners hebt en niet over mijn reVox H6, die heeft namelijk ook geen voorkeuze toetsen (je hebt wel 35opslagplaatsen die je kunt doorlopen of met de afstandsbediening de juiste nummer kiezen)

MVG

Natuurlijk Bunny heb ik het uiteraard niet over revox, maar idd over die, ja wat moet ik zeggen handradio's ;)

Ik vind het grote nadeel op het eerste zicht dat hij geen stereo is, toch niets leuker dan zo'n goede stereoplaat. (@theo, was maar om te zwanzen h

Maar nogmaals: heeft die Tivoli radio nou zo'n beter geluid dan een eenvoudige draagbare radio/cd-speler (bovendien wel stereo) voor hetzelfde geld of minder?

mijn moeder heeft er ook een tivoli, en je kunt daar uren probleemloos van genieten van dat leuke kleine ding, er zit meer geluidskwaliteit in dan van menig goedkoop stereosetje.

Voor de duidelijkheid: ik hoef geen Tivoli. Ik wil graag een full-size tuner die een beetje normaal in mijn set past, qua formaat.

Ik heb nog 'n degelijke (1977) pioneer tx 5300 staan.

Geen toeters en bellen, gewoon met 'n draaiknop afstellen.

Het is een fullsize tuner met aluminium front.

Mag je zo komen halen, gratis voor niks.....

:)

09_2.JPG