Jump to content

2005, het jaar van....

MJ_OK
 Share

Recommended Posts

De titel zegt het al: 2004 loopt ten einde, 2005 komt eraan! Welke beloftes gaan het volgend jaar maken?

Ik heb zo'n vermoeden dat Modest Mouse gaat doorbreken. Ze maken al een tijdje muziek en hebben deze zomer al in Nederland opgetreden. Ben bang dat het geen top40 is, maar zeker goede muziek!

Nu jullie!

grtn mj

Eagles of death metal.

Ik weet het, het klinkt als een soort zware death metal groep.

Maar het is eigenlijk gewoon een band met de zanger van de recent uit elkaar gegane Queens of the stone age.

De muziek is onwijs vermakelijk om naar te luisteren. Geen onwijze rotherrie, maar gewoon lekker spelende gasten die muziek samen maken.

Eagles of death metal.

Maar het is eigenlijk gewoon een band met de zanger van de recent uit elkaar gegane Queens of the stone age.

Is inderdaad erg leuk maar m.i te lo-fi om door te breken.

De zanger van qotsa drumt op deze plaat en de gitarist is dacht ik van het Belgische Miljonaire.

Josh Homme drumt ook op de plaat van Mark lanegan (vh Screaming Trees) ook P.J Harvey en Criss Goss (masters of reality) spelen een partijtje mee. Geweldige plaat voor de herfstdagen,lekker donker bruin.

Eagles of death metal.

Is inderdaad erg leuk maar m.i te lo-fi om door te breken.

De zanger van qotsa drumt op deze plaat en de gitarist is dacht ik van het Belgische Miljonaire.

Josh Homme drumt ook op de plaat van Mark lanegan (vh Screaming Trees) ook P.J Harvey en Criss Goss (masters of reality) spelen een partijtje mee. Geweldige plaat voor de herfstdagen,lekker donker bruin.

Ik zie het zeer somber in met nieuw bakken artiesten .

Het doel van de platenmaatschappijen is scoren en veel en snel .

De band of artiest heeft dan ook weinig inbreng en zo blijft er veel wat we nooit meer zullen horen vrees ik.

Geld ook voor oudere artiesten die nog steeds bezig zijn maar waarvan je bijna niets meer hoort.

Diezelfde artiesten krijgen nog zalen vol maar nieuw materiaal wordt gewoon niet uitgebracht.

De band of artiest heeft dan ook weinig inbreng en zo blijft er veel wat we nooit meer zullen horen vrees ik.

Geld ook voor oudere artiesten die nog steeds bezig zijn maar waarvan je bijna niets meer hoort.

Diezelfde artiesten krijgen nog zalen vol maar nieuw materiaal wordt gewoon niet uitgebracht.

Kom Don, niet zo somber.

Dat was vroeger toch ook al zo? :huh:

Gewoon `ns ff wat snuffelen op `t net.

Kom je best leuke en..nieuwe dingen tegen.

Denk nl. dat >> deze band. << `t in 2005 h

Duran Duran en A-ha(deze weet ik niet zeker) zouden weer wat van zich horen, waarvan Duran Duran al veel promotie aan het maken is.

Alleen op het moment weet ik eigenlijk niet meer of ze leuke muziek maken. :blink::D

Maar ze zullen vast wel in 2005 even goed doen als vroeger. :rolleyes:

Duran Duran en A-ha(deze weet ik niet zeker) zouden weer wat van zich horen, waarvan Duran Duran al veel promotie aan het maken is.

Alleen op het moment weet ik eigenlijk niet meer of ze leuke muziek maken. :blink::D

Maar ze zullen vast wel in 2005 even goed doen als vroeger. :rolleyes:

Duran Duran was net in Pulse

Nostalgie uit de 80 er jaren leuk dus maar niets nieuws.

Teveel eendagsvliegen tegenwoordig .

Zeker weten dat er genoeg talent is maar die krijgen denk ik de kans niet .

Een band moet kunnen groeien en daar is geen tijd meer voor.

Kom Don, niet zo somber.

Dat was vroeger toch ook al zo? :huh:

Gewoon `ns ff wat snuffelen op `t net.

Kom je best leuke en..nieuwe dingen tegen.

Denk nl. dat >> deze band. << `t in 2005 h

Het kan toch niet zo zijn dat al die bands uit het verleden weer groots worden... dat hun geld op is betekent niet dat ze goede muziek gaan maken om hun levenstijl te kunnen bekostigen...

Het begon zo goed, dit topic!

grtn mj

sigur ros deze ijslandse band zal zeker nooit in de top 40 komen maar maken zeker muziek die de echte muziek lief hebber gaat waarderen .

En dat ook nog in het ijslands .

Hun eerste lp is pas nog opnieuw uit gebracht genaamd von.

luister eens erg goed

My Webpage

groeten alfons

Ik ken beide bekende cd's van Sigur Ros, hele goede sfeer muziek! Maar geen muziek die door gaat breken, aangezien ze al een paar jaar bezig zijn met het proberen door te breken.

Ik heb ze in 2000 live gezien in het voorprogramma van Radiohead. Eerlijk gezegd denk ik dat de doorbraak niet meer gaat komen.

Hetzelfde heb ik met Gomez, al een aantal jaren een beetje op de achtergrond prima muziek makend, maar nog nooit echt doorgebroken. Misschien maar goed ook, want bands die commercieel worden, gaan ook commerciele muziek maken.

grtn mj

De 70 er jaren de opkomst van de glamrock en de serieuse hardrock bands

Nu is er The Darkness, die maken glamrock.

Nooit geweten dat glamrock de rock is uit de jaren '70. :rolleyes:

Ik vond altijd wel dat The Darkness dezelfde goede rock maakte als de rock uit de jaren '70.

Van mij mag The Darkness dan ook wel verder groeien in 2005. ;)

Ik vond altijd wel dat The Darkness dezelfde goede rock maakte als de rock uit de jaren '70.

The Darkness ik ken ze niet .

Gelukkig dat je het dan ook noemt want ik ga er dan ook zeker wat van opzoeken.

The Darkness ik ken ze niet .

Gelukkig dat je het dan ook noemt want ik ga er dan ook zeker wat van opzoeken.

Laat maar liggen Don. Kopie van The Sweet, inclusief te nauw sluitende broeken en dito stemgeluid. Daar ben je echt te oud voor.

Hou je inderdaad maar bij de meer serieuze rock- en bluesbands. Misschien iets voor jou: The Hoax. Gaan ook alweer een tijdje mee, maar er gaat een kracht uit van dit bandje... Mmmm, belofte voor 2005: Jack Johnson, voor moeders'