Bartok Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Je leest veel jubelverhalen over de Quad 11L en 12 L luidsprekers. Prachtig afgewerkt, fabelachtig geluid; neutraal etc. Dus wat doe je dan, luisteren. Valt dat even tegen: de afwerking is nauwelijks beter dan de matige Audience serie van Dynaudio. Het geluid is zeer matig; vlak en mat. Barokmuziek klinkt niet levendig, maar muf en dor, heeft niets te maken een natuurgetrouwe weergave. Kan natuurlijk ook niet anders voor dat geld, volgens mij heeft het meer met mythevorming te maken dan met een fraaie weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Beste Bartok, Zie verderop in de rubriek Audio de topic 'De drie Quad esl's' Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Bartok: Kan natuurlijk ook niet anders voor dat geld, niet zeuren dan . ze zijn denk ik beter in het bouwen van esl,s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: niet zeuren dan . Moet dan nou zo onvriendelijk tegen een nieuwe forummer Erik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 is dat wat quad? is dit een ouwe titel? ik denk eerlijk gezegd net als erik klijnsmidt dat esl meer hun terein is. En als je hun folders leest, schemert dat ook wel er door heen af en toe. Hoezo zie de drie esl's, de konusluidsprekrs van qaud zijn daar nooit aan de orde gekomen. En mythevorming ook niet... Heeft het met die kevlarkonussen niet met inspelen (als dat bestaat) te maken? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Vreemd, ik hoorde juist van iemand dat de afwerking fabelachtig mooi was ... ???? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 eh dat heb ik trouwens ook gehoord... En om aar weer eens over die folders te beginnen , volgens quad zijn ze 7x in de pianolak gezet. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 dat zijn hele zware bussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Een collega van mij heeft de 11L in pianolak zwart. Het zijn zeer mooi afgewerkte speakers! Ik heb ze slechts kort kunnen beluisteren (op ik meen een NAD c350 en NAD 541 cd speler). Wat ik me er van kan herinneren zetten ze een mooi ruimtelijk plaatje neer. Het laag liep niet erg ver door, maar dat kun je van zo'n kleine speaker ook niet verwachten. Het laag dat er was, was wel erg goed onder controle. Ik moet nog eens een uitgebreide luistersessie gaan houden, dan kan ik er meer over zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door [[Game]]:eh dat heb ik trouwens ook gehoord... En om aar weer eens over die folders te beginnen , volgens quad zijn ze 7x in de pianolak gezet. game Quad heeft natuurlijk aardig ervaring opgedaan met het lakken van de stators van hun esl's... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts