Jump to content

Quad is dat wat?

Bartok
 Share

Recommended Posts

Je leest veel jubelverhalen over de Quad 11L en 12 L luidsprekers. Prachtig afgewerkt, fabelachtig geluid; neutraal etc. Dus wat doe je dan, luisteren. Valt dat even tegen: de afwerking is nauwelijks beter dan de matige Audience serie van Dynaudio. Het geluid is zeer matig; vlak en mat. Barokmuziek klinkt niet levendig, maar muf en dor, heeft niets te maken een natuurgetrouwe weergave. Kan natuurlijk ook niet anders voor dat geld, volgens mij heeft het meer met mythevorming te maken dan met een fraaie weergave.

is dat wat quad?

is dit een ouwe titel?

ik denk eerlijk gezegd net als erik klijnsmidt dat esl meer hun terein is. En als je hun folders leest, schemert dat ook wel er door heen af en toe.

Hoezo zie de drie esl's, de konusluidsprekrs van qaud zijn daar nooit aan de orde gekomen. En mythevorming ook niet... confused.gif

Heeft het met die kevlarkonussen niet met inspelen (als dat bestaat) te maken?

game

Een collega van mij heeft de 11L in pianolak zwart. Het zijn zeer mooi afgewerkte speakers!

Ik heb ze slechts kort kunnen beluisteren (op ik meen een NAD c350 en NAD 541 cd speler). Wat ik me er van kan herinneren zetten ze een mooi ruimtelijk plaatje neer. Het laag liep niet erg ver door, maar dat kun je van zo'n kleine speaker ook niet verwachten. Het laag dat er was, was wel erg goed onder controle.

Ik moet nog eens een uitgebreide luistersessie gaan houden, dan kan ik er meer over zeggen.

Geplaatst door [[Game]]:

eh dat heb ik trouwens ook gehoord...

En om aar weer eens over die folders te beginnen   :rolleyes:    :P ,

volgens quad zijn ze 7x in de pianolak gezet.

game

Quad heeft natuurlijk aardig ervaring opgedaan met het lakken van de stators van hun esl's... ;)