Jump to content

Michael Green Roomtuning

Erjee
 Share

Recommended Posts

Ik ben ook geinteresseerd in Michael Green produkten (eigenlijk alles wat geluid kan verbeteren). Die typisch Duitse rekenprogrammatjes geloof ik weer niet in. Daar zitten zoveel vooronderstellingen in dat ik er niets mee kan.

Carl

Dat heeft wel wat zo'n strenge vrouw met een bril

http://sphl.audiogon.com/cgi-bin/cl.pl?accstwek&1101941283

Overigens ken ik dat materiaal heel erg duur meen ik me te herinneren. Volgens mij in de demoruimte van de Hifi winkel in Beek bij Nijmegen verwerkt. Ik zal eens even navragen.

Carl

• 2 months later...
  Erjee said:
Beste Manus,

Rechts boven en beneden zie je in blauw "NEXT" voor meer tekst.

Groet,

Erjee

Nee hoor, nergens 'next' te zien. Ik denk toch echt dat dit niet de goede link is.

Artikel voor de helft gelezen. Eerste indruk:

Wat een ijdeltuit. Die foto met dat lidteken... "I love to have my picture taken....". Volgens eigen zeggen verwierf hij faam in de audio-industrie door zijn haardracht.

Die produkten van hem moeten wel erg goed zijn om de balans tussen geschreeuw en wol nog goed te krijgen.

Als ik het goed begrijp is de filosofie van de heer Green als volgt: de set inclusief luisterruimte is een instrument, dat je met zijn produkten kunt stemmen. Als die filosofie inderdaad opgaat, dan lijkt dat stemmen mij nog een hele klus.

Jelte

Link werkt wel. Foto stond alleen loeigroot op mijn scherm. Even een stukje verschoven en hopla! Begonnen met lezen, maar na een paar pagina's afgehaakt. Veel te lang. En veel te veel kreten als 'Oh, my God' en 'Wow'. En als men elkaar tijdens het rondetafelgesprek de ene schouderklop na de andere geeft, krijg ik toch braakneigingen.

Waarmee ik overigens niet beweer dat deze Greene onzin verkoopt. Het kan best dat zijn benadering van akoestiek resultaat heeft (heb het nooit gehoord). Maar deze Tell-Sell-benadering is niet aan mij besteed.

Erjee said:
Beste Manus,

Heel begrijpelijk, maar jammer dat je al zo snel afhaakt. Dit is slechts een interview uit Green's begintijd. En niets menselijks is hem vreemd, dus ook het enthousiasme over zijn eigen produkten niet.

Goed, hij heeft een "ego", maar, als je meer van hem zou lezen, is dat niet uit ijdelheid, maar om (op een humoristische) manier aan te geven op welke gronden mensen hun oordelen vellen. Dus... ;)

Laten we vooral oppassen dat we niet verzanden in het discrimineren op basis van bijv. wel of geen lang haar!

Ik ben hier begonnen om het een en ander duidelijker, liever nog "interessanter" te maken voor mensen die op zoek zijn naar verbetering van hun muziekweergave en het beu zijn om telkens weer een "God's gift" van de audioindustrie te "moeten" uitproberen.

Green beschrijft op zijn site ZEER uitgebreid zijn gehele concept, waarop het is gebaseerd en waarom het werkt. Niks hocus pocus. Gewoon PURE natuurkunde (mechanika). Ikzelf heb helaas geen universitaire opleiding en dus is het ook voor mij een behoorlijke kluif om me er doorheen te zwoegen.

De hulp, de uitleg, het geduld in geval van mijn (en van anderen) vele vragen geeft echter aan dat hier geen commerci

Kennis nemen van zijn standpunten, prima. Ik heb intussen wat verder op zijn site rondgeneusd.

Ach, wat kan ik er verder van zeggen? Het is een theorie, zoals er wel meer theorie

Guest Kraus vonBentinck

(waar zat dat lidteken trouwens? Nog niet kunnen ontdekken )

Dat lidteken kan maar op 1 plek zitten <_< ; een litteken kan overal!

Kraus vonBentinck said:
(waar zat dat lidteken trouwens? Nog niet kunnen ontdekken  )

Dat lidteken kan maar op 1 plek zitten <_< ; een litteken kan overal!

Precies! Maar nogmaals, ik ben er niet over begonnen. :D

Erjee said:
Hier is een link naar duidelijke product info.

Het betreft de Chameleon luidspreker.

http://www.michaelgreenaudio.com/forum/viewtopic.php?t=63

Een lang review, maar dus wel zeer duidelijk. Dunkt me.

Groet,

Erjee.

Een review van een administrator van zijn forum? :blink:;)

Het is voor mij duidelijk dat hij vindt dat een speaker moet resoneren. Ik behoor tot het andere kamp, hoe doder hoe beter. Die resonantie werkt alleen op bepaalde frequenties, en het hangt maar net van de muziek af of je daar blij mee moet zijn.

Erjee said:
  Hans van Liempd said:
Ik wordt daar echt niet veel wijzer van.... Bovendien geen productinfo....

:(

Hoi Hans,

Hier is een link naar duidelijke product info.

Het betreft de Chameleon luidspreker.

http://www.michaelgreenaudio.com/forum/viewtopic.php?t=63

Een lang review, maar dus wel zeer duidelijk. Dunkt me.

Groet,

Erjee.

Jim Bookhard

Site Administrator

Posted: Thu Feb 26, 2004 5:34 pm    Post subject: The Classic Chameleon Loudspeakers 

--------------------------------------------------------------------------------

Classic Chameleon Loudspeakers 

Goeie review :rolleyes:

Het mag duidelijk zijn..... IK geloof er niet in.

:)

Erjee said:
Tuneable betekent inderdaad dat je de resonanties zo kunt afstellen, zoals dat in jou kamer, met jou apparatuur, met jou gehoor en jou smaak optimaal is af te stellen. Vergelijkbaar met het vel van een trom of de snaar van een gitaar.

Voor mij ga je daar nu juist de fout in, want een speakerkast is niet

Erjee said:
  Hans van Liempd said:
Het mag duidelijk zijn..... IK geloof er niet in.

:)

Ha die Hans,

Call me stupid :rolleyes: , maar wil je me s.v.p. uitleggen wat of waarom je niet gelooft?

Groet

Erjee.

Kun je zelf uitleggen waarom je zijn theorie gelooft, er waarde aan hecht? Want afgaande op je eerste post moet ik conluderen dat je zijn spullen zelf nog niet hebt kunnen uitproberen, terwijl je de man wel zo ongeveer de hemel in prijst. En om dat nou alleen maar te doen op basis van een theorie.....

Erjee said:
  LaMa said:
  cgm said:
Ik vind alles best, maar men moet dit soort dingen niet als wetenschappelijk gaan verkopen, want daar heb ik nog geen spoor van gezien.

Exact, zijn beschrijving van laminaire stroming is ronduit hilarisch :)

???

Ik zie het niet.

Ik begrijp het niet.

Dus bestaat het niet.

Deze logica is op z