Jump to content

Marantz of Musical Fidelity

doeke dobma
 Share

Recommended Posts

Over niet al te lange tijd wil ik op de 2e hands markt gaan rondsnuffelen naar een cd-speler die beter bij het niveau van mijn versterker past(MF X-A2). Ik wil maximaal 600 euro uitgeven. In mijn voorselectie heb ik mijn oog laten vallen op 2 modellen: Een Marantz CD17mkII en een Musical Fidelity X-ray(de vorige, ronde). Ik heb beide modellen niet beluisterd en kan dus ook niet echt beargumenteren waarom ik die 2 voor ogen heb. Maar kunnen jullie er wat van zeggen. Ik zou voor de MF kiezen omdat die qua design goed past bij de X-A2 en omdat ie wat exclusiever is(daar hou ik wel van B) ), maar Marantz schijnt weer goed te combineren met MF... :confused:

Wie kan wat over een van beide modellen zeggen?

Vr groet Doeke

Ik kan niets over beide modellen zeggen, maar wel over ervaringen met het aansluiten van een Marantz cd speler op mijn Musical Fidelity a3.2 versterker. Dit is twee keer gebeurd. Tijdens een vergelijk tussen mijn huidige a3.2 cd speler en een vergelijkbaar geprijste Marantz speler (model weet ik niet meer) . En later heb ik eens een Marantz cd6000 ose speler aangesloten van een vriend. Deze laatste vergelijking is niet geheel fair omdat mijn eigen speler een aantal prijsklassen duurder is. Toch vond ik ook in het eerst geval De MF aangenamer klinken. Ik gebruik overigens ook Dynaudio speakers.

Hoi,

Ik heb de Musical Fidelity A3.2 Cd , Thuis staan

Daarnaast staat nog een Vincent CD-S6

Helaas Heb ik geen ervaring met de Marantz Cd 17MKII

De musical Fidelity is zeer analytisch , Mee eens

de Musical fidelity wordt het meest gebruikt bij mij.

Het is ook een zeer betrouwbare speler.

Het enigste minpuntje vindt ik de : laagweergave wat (minder/Anders) dan de Vincent.

Khoral.