Jump to content

volgelopen speakers

Guest Anthony
 Share

Recommended Posts

Guest Anthony

Ik ben sinds kort in bezit van een Sugden AU 41 v.v.+e.v. en heb daar een Arcam 7se cd speler bij gekocht. Het geluid komt uit een stel Linn Keilidh speakers. Het geluid wat er uitkomt is zeer warm, maar het lijkt wel alsof de speakers een beetje overlopen met muziek, alsof er een andere (zwaardere) speaker nodig is om alles op een juiste gedoceerde wijze weer te geven. Mijn vraag is of dit juist is of ligt het aan iets anders?

Beste Anthony,

Wat jij beschrijft ken ik helemaal niet van de Keilidh. Deze speaker is niet al te moeilijk aan te sturen en staat al jaren bekend als een zeer muzikale speaker.

Een zwaardere(bedoel je hiermee hogere belastbaarheid?) speaker is altijd moeilijker aan te sturen en vooral onder controle te houden.. Dus dat lijkt me de oplossing niet. Ik ben helaas niet bekend met sugden, dus daar kan ik niet over oordelen, dat zal ik dan ook aan andere forum-leden overlaten. Maar het kan zeer goed de combinatie zijn die niet werkt..

Is alles ook al geruime tijd ingespeeld, want dat maakt een wereld van verschil.

Veel succes..

Beste Anthony,

Wat je nu zegt kan niet.

Maar goed bij jou is het dus wel zo !

Ik kent beide zowel Linn als Sugden is een zeer goede kombinatie dus is er egens iets zwaar mis.

Interlinks ? Luidsprekerkabels ?

Of iets stuk dan naar je dealer terug want de kombinatie is echt erg goed Linn gemakkelijk aan te sturen met veel definitie en Sugden warm met veel ruimte en finesse.

Met vriendelijke groet,

Haudio

Guest anthony

Bedankt voor de reactie inderdaad mijn cd speler is nieuw, de sugden 6 jaar oud, het kan zijn dat ik moet wennen aan het nieuwe, andere geluid en dat de speler nog niet voldoende ingespeeld is. Ik ben niet ontevreden, maar ik was even bang dat ik andere(duurdere) speakers zou moeten aanschaffen om alles beter tot zijn recht te laten komen. Ik ben dus benieuwd hoe de speler zich de komende gaat ontplooien.

Groet Anthony

Originally posted by HN:

Beste Anthony,

Wat jij beschrijft ken ik helemaal niet van de Keilidh. Deze speaker is niet al te moeilijk aan te sturen en staat al jaren bekend als een zeer muzikale speaker.

Een zwaardere(bedoel je hiermee hogere belastbaarheid?) speaker is altijd moeilijker aan te sturen en vooral onder controle te houden.. Dus dat lijkt me de oplossing niet. Ik ben helaas niet bekend met sugden, dus daar kan ik niet over oordelen, dat zal ik dan ook aan andere forum-leden overlaten. Maar het kan zeer goed de combinatie zijn die niet werkt..

Is alles ook al geruime tijd ingespeeld, want dat maakt een wereld van verschil.

Veel succes..

Guest Anthony

Ik vind het leuk te horen, dat dit een goede kombinatie is. Ik ben niet ontevreden, maar schrok enigszins van het geluid in vergelijking met de oude cd speler en versterker. Mijn reactie was: "oh god, mijn speakers kunnen al deze muzikaliteit niet meer aan" wat mij het gevoel gaf dat de speakers "overliepen" en ik ze dus moest vervangen om het geluid nog beter te kunnen verwerken.(de volumeknop kan bijvoorbeeld iets meer dan een kwart open, daarna is het geluid niet mooi meer).

Groet Anthony

Originally posted by Haudio:

Beste Anthony,

Wat je nu zegt kan niet.

Maar goed bij jou is het dus wel zo !

Ik kent beide zowel Linn als Sugden is een zeer goede kombinatie dus is er egens iets zwaar mis.

Interlinks ? Luidsprekerkabels ?

Of iets stuk dan naar je dealer terug want de kombinatie is echt erg goed Linn gemakkelijk aan te sturen met veel definitie en Sugden warm met veel ruimte en finesse.

Met vriendelijke groet,

Haudio