Jump to content

Bullet Plugs versus andere plugs.

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Laatst kreeg ik een Seec Stage One interlink, gecongectioneerd met Bullet plugs, om deze eens te vergelijken met de versie met gewone cinch pluggen.

Hoewel de Seec Stage One interlink een zeer goede interlink is, hoode ik, na de zaak te hebben aangesloten, meteen dat de kabels met de Bullets van een andere orde zijn dan de gewone. De stage werd meteen breder en dieper. De drive werd nog beter, terwijl het laag nog strakker werd. Het hoog en midden is prachtig gedetailleerd. De stemmen komen prachtig zeer goed verstaanbaar en in het midden geplaatst uit. :) Tevens is er ook nog een stuk meer rust in de muziek.

Frappant en nooit gedacht dat een simpele Bullet plug met puntcontacten dat met een kabel doet. :)

Heeft iemand anders ook een dergelijke ervaring? :)

Laatst kreeg ik een Seec Stage One interlink, gecongectioneerd met Bullet plugs, om deze eens te vergelijken met de versie met gewone cinch pluggen.

Hoewel de Seec Stage One interlink een zeer goede interlink is, hoode ik, na de zaak te hebben aangesloten, meteen dat de kabels met de Bullets van een andere orde zijn dan de gewone. De stage werd meteen breder en dieper. De drive werd nog beter, terwijl het laag nog strakker werd. Het hoog en midden is prachtig gedetailleerd. De stemmen komen prachtig zeer goed verstaanbaar en in het midden geplaatst uit. :) Tevens is er ook nog een stuk meer rust in de muziek.

Frappant en nooit gedacht dat een simpele Bullet plug met puntcontacten dat met een kabel doet. :)

Nee. Die ervaring heb ik niet.

Hoe komt dat? ;):)

Hoe komt dat? ;):)

Omdat ik nog nooit in de gelegenheid ben geweest om op dezelfde interlink zowel de Bullet Plugs alsook de 'standaard' plugjes (van WBT, bijvoorbeeld) te proberen.

:D:D:D:D

Ik heb zelf kabels ermee gemaakt. Mijn ervaring is dat het geen ruk uitmaakt..

Je moet ook nog eens voorzichtig zijn met solderen, anders zijn ze gelijk aan gort. Verder verdraai je zo de kabel in die plug, de aansluiting is niet bijzonder.

Geef mij maar wat dat betreft een wbt-achtige plug.

Heb ook een zelfbouw zilveren interlink gebouwd met de Bullet plug. Heb ze niet kunnen vergelijken met een andere plug, maar ben wel tevreden over het resultaat.

Vindt wel dat je de kabel niet fatsoenlijk aan de plug kunt monteren, toch een groot nadeel indien je net als ik dunne zilverdraad gebruikt.

cyrus heeft ook zo,n interlink met bulletpluggen.

Doe maar duur met je Cyrus :lol::unsure::o<_<:rolleyes::D

Ik heb een Nordost Interlink, die heeft volgens mij ook Bullet pluggen. Voordeel tov standaard pluggen is dat ie er los op gaat en daarna strak erop zit. Dus het contact is veel beter.

Hoi C J,

IK heb ook goede ervaringen met de bullit-plug. Het is de beste plug met soldeerverbinding. De bekende WBT's vind ik ronduit slecht. Ik had een testje gedaan met een goede speaker waar ik de WBT's verving door simpele koperen klemmen. Weg scherpte.

De WBT's zien er mooi uit, maar puur op het gehoor zijn ze lelijk. Bullit-pluggen zijn in een soldeergeval beter. Als het kan heb ik liever naakte draad tegen de cinch-bussen. Maar als ik nooit meer zou veranderen of verplaatsen, zou ik de draden direct in het apparaat soleren en de in-/uitgang overslaan. Maar goed, dat laatste zal ik denk ik nooit doen.

Heb ook een zelfbouw zilveren interlink gebouwd met de Bullet plug. Heb ze niet kunnen vergelijken met een andere plug, maar ben wel tevreden over het resultaat.

Vindt wel dat je de kabel niet fatsoenlijk aan de plug kunt monteren, toch een groot nadeel indien je net als ik dunne zilverdraad gebruikt.

Tja, dat is toch het verschil tussen de zelf gemaakte en de professioneel geconfectioneerde kabels. :unsure: De Seec Stage One is professioneel met Bullet plugs geconfectioneerd. Daarbij wordt gebruikgemaakt van een professioneel verloop, waardoor de plug perfect aanlsuit op de kabel. :)

Hoi C J,

IK heb ook goede ervaringen met de bullit-plug. Het is de beste plug met soldeerverbinding. De bekende WBT's vind ik ronduit slecht. Ik had een testje gedaan met een goede speaker waar ik de WBT's verving door simpele koperen klemmen. Weg scherpte.

De WBT's zien er mooi uit, maar puur op het gehoor zijn ze lelijk. Bullit-pluggen zijn in een soldeergeval beter. Als het kan heb ik liever naakte draad tegen de cinch-bussen. Maar als ik nooit meer zou veranderen of verplaatsen, zou ik de draden direct in het apparaat soleren en de in-/uitgang overslaan. Maar goed, dat laatste zal ik denk ik nooit doen.

Nu wil ik niet zeggen dat WBT's slecht zijn maar, ik denk wel dat heel veel mensen juist voor WBT kiezen vanwege het ontegenzeggelijk mooie uiterlijk. ;)

Ik heb zelf kabels ermee gemaakt. Mijn ervaring is dat het geen ruk uitmaakt..

Je moet ook nog eens voorzichtig zijn met solderen, anders zijn ze gelijk aan gort. Verder verdraai je zo de kabel in die plug, de aansluiting is niet bijzonder.

Geef mij maar wat dat betreft een wbt-achtige plug.

Beste CGM,

Jammer dat het niet goed uitpakte bij jou. Nu weet ik niet hoe goed jij met de soldeerbout bent maar, mijn ervaring met Bullet pluggen is totaal anders. Ze gaan beslist niet gauw aan gort als je het op de juiste manier doet. ;)

Als je het juiste gereedschap en de juiste materialen hebt, is het een perfect te monteren plug. :)

Ik heb zelf ook een Ixos met deze pluggen geconfectioneerd, nou, het positieve verschil was meteen en duidelijk te horen. En nee, het zit niet tussen mijn oren, daar ben ik echt te nuchter voor. ;)

Het voordeel van deze plug schijnt te liggen in het feit dat ze puntcontact maken.

Het voordeel van deze plug schijnt te liggen in het feit dat ze puntcontact maken.

En dat ze weinig materiaal gebruiken waar het geluid doorheen kan. De huls is namelijk van plastic en alleen de contactpunten zijn van een metaal.

Nu wil ik niet zeggen dat WBT's slecht zijn maar...

Dat de WBT's slechter zijn dan simpele koperen klemmen (verwar simpel niet met slecht, goedkoop en verontreinigd materiaal) zegt al genoeg. Daar hoef je verder niet veel aan toe te voegen. Aan hun standaard stand op een beurs te zien ligt hun prioriteit dan ook bij het vast kunnen houden van een halter...

:lol:

[Dat de WBT's slechter zijn dan simpele koperen klemmen (verwar simpel niet met slecht, goedkoop en verontreinigd materiaal) zegt al genoeg. Daar hoef je verder niet veel aan toe te voegen. Aan hun standaard stand op een beurs te zien ligt hun prioriteit dan ook bij het vast kunnen houden van een halter...

Daarom gebruiken nogal wat hifi-apparatuur producenten de spullen van WBT zeker.

Daarom gebruiken nogal wat hifi-apparatuur producenten de spullen van WBT zeker.

Er zijn maar weinig fabrikanten die geluidskwaliteit hoog op de prioriteitenlijst hebben staan. Daarentegen hebben veel fabrikanten op plaats 1, 2 en 3 winst staan. Daarom is veel hifi-apparatuur uitgerust met onderdelen van WBT.

Er zijn maar weinig fabrikanten die geluidskwaliteit hoog op de prioriteitenlijst hebben staan. Daarentegen hebben veel fabrikanten op plaats 1, 2 en 3 winst staan. Daarom is veel hifi-apparatuur uitgerust met onderdelen van WBT.

Alle goede fabrikanten hebben winst op 1 staan. Anders kunnen ze niet overleven. Geen winst is geen optie. Winst en continu

Lijkt mij dat ze dan beter goedkoper spul kunnen nemen, WBT is duur.

Lijkt mij dat ze dan beter goedkoper spul kunnen nemen, WBT is duur.

Als je er een paar honderd tegelijk besteld, of nog meer, dan wordt het al een stuk goedkoper ;):)

Bovendien zijn er genoeg fabrikanten, ook van bijvoorbeeld kabels, die WBT-klonen gebruiken. Sommige fabrikanten durven zelfs te beweren dat ze dat doen omdat die veel beter klinken...

Beste CGM,

Jammer dat het niet goed uitpakte bij jou. Nu weet ik niet hoe goed jij met de soldeerbout bent maar, mijn ervaring met Bullet pluggen is totaal anders. Ze gaan beslist niet gauw aan gort als je het op de juiste manier doet. ;)

WBT klinkt niet, leuke stelling. WBT maakt verschillende uitvoeringen in verschillende prijsklassen. Het topspul van WBT geeft beslist goede resultaten. Voordeel is verder dat je er je apparaat aan op kunt hangen zo vast komen de aansluitingen te zitten. Er komt dus een goed contact tot stand. Ook de klem techniek van WBT is toh wel bijzonder. Niet langer hoef je te solderen maar wordt door middel van klemmen de draad bevestigd.

Beste CGM,

Ik heb ontdekt dat, wanneer je een goede kabel hebt en je verwisselt de bestaande plug voor een Bullet plug, de zaak beter gaat klinken. :)

Bij mij dus niet. Je vroeg om ervaringen, dat waren de mijne.. ;)

Winst en continu