Jump to content

Bullet Plugs versus andere plugs.

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Ik ken iemand die zegt: High-end geluid heeft niets met de werkelijkheid te maken. Het is een met name door de vakpers gecre

Ik ben best tevreden over de WBT aansluitterminals op mijn speakers. Ze zijn in elk geval een stuk beter dan de aansluitterminals op mijn eind versterker.

Ik ziet te denken om die dan ook te laten vervangen of eventueel zlef doen als dat gaat.

Dit zijn de aansluitterminals die ik op mijn speakers heb zitten.

wbt0735-300.gif

Ik ben best tevreden over de WBT aansluitterminals op mijn speakers. Ze zijn in elk geval een stuk beter dan de aansluitterminals op mijn eind versterker.

Ik ziet te denken om die dan ook te laten vervangen of eventueel zlef doen als dat gaat.

Dit zijn de aansluitterminals die ik op mijn speakers heb zitten.

wbt0735-300.gif

Ik zit er ook over te denken die plastic barrels van m'n versterker te vervangen. Hebben ze bij Marantz zo'n mooi versterkertje gemaakt, en dan zetten ze er van die goedkope troep als luidsprekerklemmen op. Kan ik niet helemaal bij eigenlijk. Je krijgt een gewone koperkabel er nog niet fatsoenlijk in. Ben je dus bijna verplicht om banaanstekkers te kopen. Maar dat ben ik niet zo'n fan van. Spades zou beter zijn, denk ik, maar die passen er niet in. Dus heb ik toch maar de blote draad erin gevrot, maar handig is anders...

Ik vind alleen WBT wat te duur, dus als iemand een goedkoper alternatief weet? Moeten wel geisoleerd zijn, want ik zit niet te wachten op een 'per ongeluk' uitgefikte eindtrap, doordat een paar draadjes van de plus, de min raken (of andersom)...

Ik vind alleen WBT wat te duur, dus als iemand een goedkoper alternatief weet?

Er bestaan nep wbt's.

En die zijn van welk merk? En waar kan ik die (in de buurt van Enschede) kopen?

Beste henrie,

Oa. VSL heeft ze. Ik heb ze ook en wil ze je best toesturen.

Groeten,

Bas

Wat kosten ze? En wat voor alternatieven heb je allemaal? En (niet onbelangrijk): gaat dat allemaal zondermeer passen op de plaats van de huidige klemmen? Ik geloof dat de huidige klemmen met boutjes zijn vastgedraaid, maar het is een jaar geleden dat ik m'n versterker voor het laatst heb open gehad, dus zeker weten doe ik het niet...

Stuur me anders maar een PM of mail...

Hij bedoelt volgens mij Jan Ketelaar van JK acoustics. En hij wil die naam niet noemen omdat hij ook wel weet dat dit gewoon een hifizaak/producent is.

En die hebben toch ook allemaal een eigen mening, helaas niet allemaal dezelfde.

Groet,

Theo.

Precies. ;) Het is "een" mening.

En CGM heeft, hoewel hij dit nu wel doet voor komen tot nu toe niet om zijn naam gevraagd.:confused:

Ik heb niet om een naam gevraagd, maar als jij aan iemand refereert, en vindt dat die mening belangrijk is, dan lijkt het me vrij logisch dat je erbij meldt wie het is. Anonieme bronnen zijn meer voor de aivd.. ;)

de toppluggen zijn voor mij nog steeds de siltech SST pluggen. je hebt ze wolwe voor interlinks als voor speakerkabel. De RCA's werken volgens hetzelfde klemprincipe als de WBT's.

Ik wil niet lullig doen, maar het zijn 'gewoon' WBT-klonen :)